Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #10092 - Hoe me tsx 100 te laten lopen
|
Pagina 3 van 4
|
Dit topic is 2800 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
DaveTSX |
19-6-2003 23:06 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SuzukiMARC
ja ok, ik keek dus bij die daveTSX..
ik weet niet hoor maar met een 16mm carb. op een klein beetje getunede 70cc cilinder (zelfs geen malossi cilinder) de 106 halen lijkt me wat onwaarschijnlijk.
- Ik kan waarschijnlijk een 70cc malossi regelen en die ga ik dan maar tunen met me pa
-
Jongens.. tips zijn altijd welkom, maar alvast bedankt voor jullie reacties!
wat ben jij een cunt
Eurokit is PRECIES dezelfde cillinder als Malossi, alleen is de malossi beter afgewerkt en iets betere cillinderwand.
En kijk, van mij hoef je het echt niet te geloven, boeit mij NIX, ik lig er niet wakker van, ik weet hoe hard mijn tsx loopt.
1 ding, luister us dat geluid wat ik heb opgenomen, en pleur hem op 2 minuut. Bij de 2 minuut 05 trek ik op vanaf 20KM/h zoiets in de 2 helemaal door naar de 5 @ 95 a 100KM/h zoiets.
Das met 12/46 vertanding. Dan hoor je hoe mijn tsx loopt.
Dan nog hoef je het niet te geloven, kan ook liegen over de versnelling en de vertanding, kan ook zijn dat ik met 12/52 vanuit de 1 optrok en tot de 4 ging, maar ik zeg je dat het niet zo is.
Als je het niet geloofd moet je langskome.
Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 19-6-2003 23:12
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
barry |
19-6-2003 23:09 |
Posts: 7387 |
dave wanneer maak je nou eens een filmpje van je tellers onder het rijden? dat vind ik veel mooier om te zien dan je geluid
|
|
He? |
|
DaveTSX |
19-6-2003 23:10 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
rg80 blok is vlgs mij hetzelfde als tsx 80 maja...
autisa is eurokit...is zelfde als malossi, alleen bij het uitlaat kanaal(!) is eurokit groter...ben er nog niet uit of dat beter of slechter is...bij malossi lijkt et een soort geknepen maar hans zei dat et wel es opzettelijk gedaan kan zijn....ivm drukken enzo..
iig ik haal met mn uber opgehoogde tsx de 92 max met 70mallie ongetuned, 18 dellie, 80 gia, powerfilter, binnenrotor, 6bak...
ding is wel hoog ...scheelt vlgs mij echt heeeel veel....mss als ik em zou verlagen dat ie idd mss wel 95 / 100 haalt (100 klinkt opeens heel onrealistishc vind ik)
carb maakt niet erg veel uit op topsnelheid...alleen in optrekken...
ik zou niet proberen met die imi hard te gaan...want dat is gietijzer..en dat kan gene 12k aan....niet lang iig....beter chroom/nicasilwand nemen...
jij vind 90 boring???....vind et wel meevallen....
btw...echt masterwheelies getrokken deze week..en vandaag ook standing ..maar das gewoon echt eng...respect voor dave...dat ie tot zn 3 ofzo standing volhield...
standing wheelies lukte vanuit de 1 omhoog, dan naar de 2 helemaal door tot einde en dan in de 3 viel die meteen omlaag :( Dus dat schoot niet op. Dus zeg maar tot de 2 lukte het goed.
Maar das echt FUCKING eng en durfde het ook niet altijd is ook maar 3 of 4x echt gelukt door de hele 2. Dat gaat best hard en hoog Is eng
maar als het lukt is het wel ONTIEGELIJK vet!!!
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
DaveTSX |
19-6-2003 23:10 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
dave wanneer maak je nou eens een filmpje van je tellers onder het rijden? dat vind ik veel mooier om te zien dan je geluid
als ik een camera kan regelen
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
barry |
19-6-2003 23:12 |
|
Blorn |
19-6-2003 23:19 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
ik zou niet proberen met die imi hard te gaan...want dat is gietijzer..en dat kan gene 12k aan....niet lang iig....beter chroom/nicasilwand nemen...
GT4 is ook gietijzer Het loopt wel goed (mits je goede koeling hebt) alleen slijt de wand harder als nica.
|
|
|
|
DaveTSX |
19-6-2003 23:29 |
Posts: 2033 |
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
barry |
19-6-2003 23:31 |
Posts: 7387 |
|
|
He? |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
19-6-2003 23:44 |
|
Martijn |
20-6-2003 1:09 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
[...]
GT4 is ook gietijzer Het loopt wel goed (mits je goede koeling hebt) alleen slijt de wand harder als nica.
...ik zeg toch dat ie et niet lang volhoudt...en idd...'ori' giet is zwaar sterk ...
en dave...die standing wheelies zijn echt eng man...damn..ik heb t? weinig contact met mn tsx vind ik dan...en je cunt niet bij remmen...
verder vraag ik me af hoe het opeens komt dat ie niet meer achterover slaat bij mij...vroeger sloeg ik altijd achterover (70cc, 12mm koppelingschietstyle) en nu is het gewoon gaslos en weer gasgeven voor de powerband en hij gaat zeer ver...maar hij blijft nu mooi in balans...schakelen heb ik nog niet geprobeerd....heb de hele tijd de neiging mn benen te laten zwabberen naar beneejen...
ik ga de mijne denk ik niet tunen (als ik het doe ist voor project) want hij rijdt nu goed, zuipt niet veel en slijt niet hard...en dat vind ik wel fijn....toch vind ik et wel interessant om te tunen..mot toch wat met de eurokit
en zoals dave zei: Neem de eurokit
hij is nagenoeg hetzelfde als malossi, alleen scheelt het 100 euro en is de wand van chroom..maar chroom is op bepaalde punten zeker niet slechter dan nicasil...
toch zou ik zelf liever een ori 80blokkie hebben...en dan std houwe...gaat wel slomer enzo dan huidige setup...maar ik stel ook andere eisen aan mn brom dan hard gaan enzo.
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
mr200r |
20-6-2003 8:54 |
Posts: 5122 |
Schakelwals vershild moet je omlaag opschakelen net als mtx-mbx zit wel verschil in de versnellingsbak echte racemotoren schakelen ook omlaag.
|
|
mr200r |
|
DaveTSX |
20-6-2003 9:40 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
[...]
...ik zeg toch dat ie et niet lang volhoudt...en idd...'ori' giet is zwaar sterk ...
en dave...die standing wheelies zijn echt eng man...damn..ik heb t? weinig contact met mn tsx vind ik dan...en je cunt niet bij remmen...
verder vraag ik me af hoe het opeens komt dat ie niet meer achterover slaat bij mij...vroeger sloeg ik altijd achterover (70cc, 12mm koppelingschietstyle) en nu is het gewoon gaslos en weer gasgeven voor de powerband en hij gaat zeer ver...maar hij blijft nu mooi in balans...schakelen heb ik nog niet geprobeerd....heb de hele tijd de neiging mn benen te laten zwabberen naar beneejen...
ik ga de mijne denk ik niet tunen (als ik het doe ist voor project) want hij rijdt nu goed, zuipt niet veel en slijt niet hard...en dat vind ik wel fijn....toch vind ik et wel interessant om te tunen..mot toch wat met de eurokit
en zoals dave zei: Neem de eurokit
hij is nagenoeg hetzelfde als malossi, alleen scheelt het 100 euro en is de wand van chroom..maar chroom is op bepaalde punten zeker niet slechter dan nicasil...
toch zou ik zelf liever een ori 80blokkie hebben...en dan std houwe...gaat wel slomer enzo dan huidige setup...maar ik stel ook andere eisen aan mn brom dan hard gaan enzo.
standing wheelie's zijn wel vet vaag ja, maar is echt super cool als ze lang lukken. Maar als je achterover gaat in de 2 crash je ook bestwel omdat je het niet kan meerennen.
En slijtage, ach, tis hobby. Ik wil liefst zoveel mogelijk vermogen onder mijn tsx, daar gaat dan ook zowat al mijn geld in. (maar heb weinig dus ik hobby-tune maar wat ). Als ik weer geld heb wil ik een 20mm carbje ofzo. Slijtage is risico van het opvoeren he. 80blokje is wel grappig maar ik zou het saai vinden omdat het niet veel toeren maakt Het moet gewoon vet lekker optrekke en het liefst nog hard rijden ook.
Zuipen doet mijn brommer wel, als ik een stuk flink lang hele tijd volgas optrek en op top rij gaat ie echt heel flink zuipe. 1:10 of misschien zelfs iets meer.
Weet niet, ik keek in tank, ik gokte op 2 liter dat er nog in zat ofzo, en na 15KM was het zo goed als op Dus tjah, zuipe doettie wel
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
DaveTSX |
20-6-2003 9:44 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TS_driver
je moet je tsx ook wel verlagen wil je de honderd halen, dat scheelt al onmundig veel, die tsxjes vangen redelijk veel wind, als ik wind tegen heb dan loopt hij al gauw een kmtje of 5/10 minder hard.
verlagen boeide bij mij echt geen fuck. Ofjah verhogen in mijn geval. Ik heb mijne achteren opgehoogd, en ik rij gewoon ongeveer even hard, ik merkte er nix van. Misschien dat het met windtegen wat kutter is, maar dat merk ik onderhand toch al niet meer want toen ie zo originele hoogte was was ie ook niet getuned en had ik nog andere uitlaat etc, dus nu merk ik zowieso minder van de wind tegen.
Als ik windtegen heb en ik ga liggen trekt ie het meestal toch wel gewoon door tot in de 5 @ 95KM/h ofzo, vind ik netjes.
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
bart de schakelgek |
20-6-2003 9:51 |
|
DaveTSX |
20-6-2003 9:54 |
Posts: 2033 |
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Dit topic is 2800 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 4
|
|