Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 70cc Malossi vs 70cc Euro

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 817 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1008 - 70cc Malossi vs 70cc Euro
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR-2 3-7-01?18:43 Print topicpost
Posts: 40
Binnenkort wordt 't tijd dat ik mijn NSR eens ga opfokken. Dit wil ik gaan doen met een 70cc. Ik denk dat ik voor een 70cc Malossi ga omdat die beter is dan een 70cc Euro (TOCH???). Die 70cc Euro is wel goedkoper. Nou weet ik dat die 70'tjes snel willen vastlopen, dus nu is mijn vraag: welke moet ik nemen om de kans op vastloper te verkleinen en is die van Malossi ook sneller???
 

-Michiel RS- 3-7-01?19:04 Print reply
Posts: 2803
in iedergeval is malossi voor NSR met een gietijzeren wand, als hij dan vastloopt kan je die cilinder altijd nog honen zodat je n'm nog lang kan gebruiken.
 
verwijderd 3-7-01?19:06 Print reply
Posts: 4082
ik denk dat euro mischien wel sneller als malossi is
 
Robert Lukkes 3-7-01?20:06 Print reply
Posts: 1406
Inderdaad Symen,

de euro is beter, want heeft veel meer toeren.
Die van mij had 13000+ toeren met 20mm mikuni, niet normaal, en meer toeren betekent meer snelheid.
Ik zat in zijn 1 al op de 40km per uur en in zijn 2 al op de 60km per uur, maar hij wou niet harder, ja de cilinder wel maar hij was begrenst op 60 km per uur.
Als ik hem na de 3 schakelde, stortte hij in, omdat hij nog wel hogere toeren wilde halen in zijn 2.
Als hij niet begrenst was, haalde ik volgens Symen wel de 115 km wel met 4bak,
maar wat zou ik gehaald hebben met 6bak.

De euro is 10x beter dan een malossi.

Dus de conclusie is koop een euro. :
 
I'm a supersonic highspeed racer
NSR-2 3-7-01?20:18 Print reply
Posts: 40
Dus de 70cc Euro is beter!!?? Niet verwacht Maar is de 70cc Euro OOK KWALITATIEF beter dan de 70 van Malossi?
 
Broske 3-7-01?21:35 Print reply
Posts: 532
euro heb een betere wand als malossi....
 
wepp
70malossi 3-7-01?21:47 Print reply
Posts: 4176
oke voor nsr
maar toch ruled malossi
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Neonlampje 3-7-01?22:01 Print reply

Posts: 14825
Malossi een stalen wand bij NSR??
sjezus, wat een prutzooi...
 
Pertijn 3-7-01?22:10 Print reply
Posts: 846
Toen ik m'n nsr kocht zat er een malossi op die was 45,9 en ik heb er nu dik 10000 mee gereden (+vorige eigenaar) en kan nog steeds mee.
En als dat niet meer gaat boor je hem op tot 46,2 ofzo en kan je fijn verder karen..
Houd ook even in gedachte dat de cilinder getuned is (ook zolang ik hem heb!).
Je kan een malossi dus 2 keer opboren en gaat dus erg lang mee, en iemand die mij eruit rijd moet ook nog geboren worden..
Zon euro maakt misschien wel meer toeren, maar slijt dan dus ook harder.
En wanneer begint die euro? want als die ook bij de 8500 begint, en tot 13000 doorgaat (4500toeren) en je schakelt terug (6bak) zit je weer rond de 10000+ toeren, dus mij lijkt het niet echt handig..
Voor een 4bak misschien een voordeel?!
Volgens mij is de keuze die je moet maken eigenlijk hebo vs. malossi maargoed..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Neonlampje 3-7-01?22:19 Print reply

Posts: 14825
opzich is stalen wand wel grappig.. kan je van je 70cc een 80 maken
 
verwijderd 3-7-01?22:30 Print reply
Posts: 4082
ik vind euro een zeer goeie cilinder, al helemaal voor 250 gulden!!
rijdt met 4bak en 18mm en proma makkelijk 115!
en een euro heeft ook dikke aux poorten (dat heeft malossi niet eens?!? zeker goedkopere produktie?)
 
NSR-2 3-7-01?22:30 Print reply
Posts: 40
Ik begrijp 1 ding niet?!!! Als je begint met 8500 toeren en schakelt bij 13000 -dan is dat dus je powerband- en het toerental valt terug naar 10000+......dan is dat juist perfect!!!! Want het toerental zit dan nog in je powerband!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Pertijn 3-7-01?22:36 Print reply
Posts: 846
Je zit dat wel in je powerband, maar ergens halverwege..
En als je een smalle powerband hebt, is deze sterker dan een hele brede..
Je hebt dus (voor een 6bak?) teveel powerband, als ik het zo een beetje kan zeggen.
Voorderest heb ik hier geen ervaring mee ofzo, dus misschien klopt er geen raid van maargoed..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Kale 3-7-01?23:09 Print reply
Posts: 37
Koop gewoon een mbx 80 blok originele cil ben je van alle gezeik af 20 mm erachter en een 6 bak rijdt hij 110. hard zat.
 
[IMG]http://www.mpz.co.uk/cwm/cwm/cwm/piss2.gif[/IMG] The fastest way to ride to hell, is riding on a scooter. I piss on scooters.
Rene 3-7-01?23:16 Print reply
Posts: 2573
en toch vind ik malossi gaver

maare 10.000 km das best wel veull, zolang doe ik er niet mee
1000 km misschien??
maare ik heb dus nog 2 malossi's de ene is 47mm en de andere
volgens mij origineel, maare die 47mm he? zou die nog uitgehoond
kunnen worden of issie al te ver? want er zit een beetje een randje in.


 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
B3AST 3-7-01?23:18 Print reply
Posts: 2469
je moet gewoon zo'n vertanding nemen dat als je schakelt als ie vermogen begint te verliezen aan het eind van je powerband, dus als ie minder door begint te trekken, op dat moment schakelen, en dan die vertanding nemen dat je juist bij het begin van je powerband komt...
dan trek je altijd lekker door, en dan heb je de beste top
 
- insane in the brain -

Dit topic is 2304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved