wipe-out |
17-6-2003 22:03 |
Posts: 7672 |
1:40 smeren met olie is al meer dan genoeg.
in princiepe kun je hem gewoon doortrekken, een beetje cilinder draait wel 12000 toeren. (niet continu doortrekken natuurlijk, maar dat heeft meer met slijtage in het algemeen te maken dan met dat rode vlakje).
maximaal toerental is niet of nauwelijks afhankelijk van de cilinderinhoud voor zover ik weet.
|
|
|
|
sjakov |
17-6-2003 22:07 |
Posts: 131 |
nee cilinderinhoud heeft bijna niets te maken met het aantal toeren dat je draait. Vooral niet bij brommers
|
|
ts80x is in tha house |
|
Rtm |
17-6-2003 22:23 |
Posts: 784 |
dat rode vlak is niet alleen een indicatie voor hoeveel een cylinder aan kan. Het gaat ook om het blok met alle bewegende delen.
En je kunt best af en toe even flink toeren maken, zolang je dat maar geen 5 minuten lang doet, je moet ook weer rustiger rijden daarna natuurlijk.
|
|
|
|
sjakov |
17-6-2003 22:44 |
Posts: 131 |
dus eventjes doortrekken tot je een scooter een minderwaardigheidscomplex hebt gegeven en dan weer rustig in toeren
|
|
ts80x is in tha house |
|
genesis |
17-6-2003 23:26 |
Posts: 28 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sjakov
dus eventjes doortrekken tot je een scooter een minderwaardigheidscomplex hebt gegeven en dan weer rustig in toeren
zo rusteg in toeren dat je scooters geen minderwaardigheidscomplex meer kan geven moet nou ook weer niet , 2000 toeren met een 2 takt is saai
|
|
|
|
MotorHispaniaMaus |
17-6-2003 23:29 |
Posts: 160 |
ik rijd vaak zat op top met 11000 toere en dan ook redelijk lang en ik rijd toch al 10000 km met mn cilinder
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
17-6-2003 23:43 |
Posts: 7007 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MotorHispaniaMaus
ik rijd vaak zat op top met 11000 toere en dan ook redelijk lang en ik rijd toch al 10000 km met mn cilinder
Gilardoni cilinder op standaard RX 50 .YEAH!!!
die std. cilindertjes kunnen idd wel wat hebben hoor
|
|
nobody fuck with us!! |
|
solidsjakie |
18-6-2003 9:15 |
Posts: 2291 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]
[...]
Gilardoni cilinder op standaard RX 50 .YEAH!!!
die std. cilindertjes kunnen idd wel wat hebben hoor
motorhispania cils zijn goed, ze roelen.
Maar tis hier een rs, en 70cc heb klein beetje meer kracht . Die drukt het krukasje enzo wat met meer kracht rond, dus staan er meer krachten op het blok.
|
|
|
|
Pingu |
18-6-2003 9:51 |
Posts: 1842 |
hm heeft ook am-6 blok... en ik vind die niet roelen
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Rudy |
18-6-2003 10:09 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
maximaal toerental is niet of nauwelijks afhankelijk van de cilinderinhoud voor zover ik weet.
Bij een normaal brommerblokkie niet , bij een 80cc blok zit je op een gegevenmoment met zuigersnelheid die te hoog word.
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
ties |
18-6-2003 11:16 |
Posts: 1333 |
maakt nie zoveel uit soms maken de 50 zelfs nog meer toeren vanwege minder verplaatsing van mengsel. maar over het algemeen maakt et niet zoveel uit. en ga kwa touren nooit uit van een standaart begrense cil.
|
|
|
|
Blukaap |
18-6-2003 11:48 |
Posts: 10006 |
1:25 ???
Krijg je soms quantumkorting bij NGK/Champion ofzo ?
1:40 met goede olie is zat.
En voor de rest: slag blijft hetzelfde, dus je kunt in principe evenveel toeren draaien.
En als je er teveel maakt merk je het vanzelf wel .
|
|
Bastila is lief |
|
Hans F |
18-6-2003 18:14 |
Posts: 4326 |
Eigenlijk is het zelfs zo dat je met een grotere cilinder (met zelfde slag) minder toeren kunt maken.
|
|
|
|
Blukaap |
18-6-2003 18:17 |
Posts: 10006 |
meer gewicht enso.
|
|
Bastila is lief |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
18-6-2003 18:17 |
Posts: 7007 |
jah en je ziet het ook in de praktijk he
50cc is altijd hoogtoerig rijden
met 70 hoeft dat al minder
en 110 of 125 draaien ook echt niet zo heel veel toeren
simpele redenering
|
|
nobody fuck with us!! |
|