Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote motor topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10042 - Grote motor topic
Pagina 6 van 131
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 129, 130, 131Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 97027 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vinnie 17-6-2003 19:39 Print reply

Posts: 3505
wat kost het eigelijk om een motor 25 KW te maken en dan te laten keuren?
want ik wil een CBR600F uit 94 en dan 25 kw, maar als dat zo fucking duur is koop ik wel een RS125

edit: typo


Dit bericht is ge-edit door vinnie op 17-6-2003 19:42
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Nick - Administrator 17-6-2003 19:42 Print reply

Posts: 4967
Verschilt heel erg per motor.
Voor mijn GSX-F is het ongelovelijk duur: 520 euro (bij Motoport zelfs 650 euro...).
Maar andere motoren zitten rond de 150 euro.

Ik hoorde zelfs van die gozer die mijn motor gaat begrensen dat er motoren zijn waar een hele nieuwe uitlaat onder moet om 25kW op kenteken te krijgen. Dat is NOG duurder

Maargoed tis maar wat je ervoor over hebt
 
vinnie 17-6-2003 19:48 Print reply

Posts: 3505
tering das duur
kzal ff aan collega vrage dan maar, ze broertje heeft CBR600F dus ff vrage wat ide vor 25KW heeft betaald
maar dat is alleen nog het 25 kw amke,toch wat jij bedoelt, en het RDW keuren?
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Nick - Administrator 17-6-2003 19:50 Print reply

Posts: 4967
Nee de RDW heeft er opzich weinig mee te maken.
Dat is alleen wanneer je hem importeert uit bijv Duitsland.
Dan moet hij opnieuw worden gekeurd en dan komt de RDW eraan te pas.

Als je een motor koopt die met een 'officieel' setje 25kW te maken is, hoeft hij niet gekeurd te worden en kan dat 25kW gewoon op kenteken worden gezet. De RDW geeft overigens wel die kentekens uit, maar daar heb je persoonlijk weinig mee te maken.
 
Steve_ZHC 17-6-2003 20:00 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: symen

gasdosering mensen....

als je goed kunt crossen is zo'n motortje echt easy te besturen op het asvalt. tis net brommerrijden

Dit bericht is ge-edit door symen op 17-6-2003 19:22


En die gedachte is nou de grootste reden dat jongeren tot 21 jaar de grootste risicogroep zijn in het verkeer.
Sterker nog; het is d? reden van ong. 75% van de ongelukken of MEER.

Sorry hoor, maar dit zijn uitspraken die niet gegrond zijn op de werkelijkheid.
Sorry hoor, maar die crossmotor van om en nabij de 100kg is wel wat anders dan die 1000cc racers, en andere dikke motoren...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jarno

[...]

ontopict is idd raar dat je na je 21ste in een keer vol vermogen mag,maar ze willen nu doen adt je twee jaar rijervaring meot hebben,maar dat is ook raar,want als bijv iemand van 40 ofzo chopper wil gaan rijden hoeft dat toch niet op 25kw,die heeft al genoeg ervaring en is wel slim genoeg.
ik bene r tot nu toe nog blij mee kan der genoeg leuke dingen mee,en autos zijn een makkie

Dit bericht is ge-edit door jarno op 17-6-2003 19:37


Jongen, daar zul je nog angstwekkend snel achter komen vrees ik.
Er zijn gewoon erg veel mensen die geen f*ck kunnen, en raar bezig zijn in het verkeer.

Wat ik dus bedoel te zeggen is; je kan niet altijd uitgaan van leeftijd als je de rijvaardigheid in wil schatten.
 
vinnie 17-6-2003 20:08 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nick


Ik hoorde zelfs van die gozer die mijn motor gaat begrensen dat er motoren zijn waar een hele nieuwe uitlaat onder moet om 25kW op kenteken te krijgen. Dat is NOG duurder



ja das wel idioot, kvroeg het bij motoport een keer, en alle nieuwere motoren willen ze niet eens meer begrenzen omdat dat injectie is een via een "black box" moet gaan en dat kost teveel $$$ voor ze ofzo dus dat doen ze niet meer
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Boldy 17-6-2003 20:17 Print reply
Posts: 406
Hij is al even voorbij gekomen en ik denk dat veel mensen het al weten, maar toch post ik hem nog even hier

Ik heb een KTM GS250, sinds enkele dagen. Nog niet op gereden, zijn alles nog aan het nakijken. Carterdeksel koppelingskant is van magnesium en is daarom een beetje uitgevreten. Moeten we nog even opvullen, heb al spullen gekocht ter waarde van 17 pleuro's. Monoshock was fiets-pomperig, dus die moet gereviseerd worden (thank god dat hij gereviseerd KAN worden, tweedehands kost hij rond de 180 euro). Voor de rest de kabels en alles nagelopen en gesmeerd. De motor zelf kostte trouwens 185 euro, een koopje dus. Zit wat werk aan maar dat mag voor dat geld. Ik laat nog wel weten hoe hij rijdt

Fotoooooooo'tje:

 
][ Setup: 70cc 6 poorts TCCD, 15mm Bing, Proma Grand Prix tuned door mij (sjek de FAQ), 3 klauws koppeling, hoofdsproeier 2.20, sproeier 70, uitgedraaide 50 kop, top momenteel: 62,8km/u ][ ][ Go FAQ yourself: http://www.brommerforum.nl/
Hier_ben_ik - Administrator 17-6-2003 20:50 Print reply

Posts: 8499
Ik vind deze wel mooi:





en die oude ktm hierboven is ook wel leuk voor derbij

(heb topic niet gelezen, alleen plaatjes gekeken )
 
Members zijn vervelend :-|
Blorn 17-6-2003 20:57 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vinnie

wat kost het eigelijk om een motor 25 KW te maken en dan te laten keuren?
Hij hoeft niet opnieuw gekeurd te worden (verzekeren als 25kw + uitdraai bij het kentekenbewijs is voldoende). Dit koste Jarno (incl 2 afstelruns) 130 euro.
 
Woeter 17-6-2003 21:54 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Hij hoeft niet opnieuw gekeurd te worden (verzekeren als 25kw + uitdraai bij het kentekenbewijs is voldoende). Dit koste Jarno (incl 2 afstelruns) 130 euro.

Lang niet alle verzekeringsmaatschappijen nemen hier genoegen mee en vereisen een kentekenbewijs met 25kw erop vermeld...

Maar het zal vast wel goed zitten, alleen als je aangehouden word kunnen ze wel moeilijk gaan doen omdat er dus gewoon het originele vermogen op je kentekenbewijs staat vermeld (48kw bijv) maar als je dan die uitdraai ed laat zien zal t wel goed komen denk ik
 
User 927 17-6-2003 22:03 Print reply

Posts: 6405
Jah die husky is idd zeer vet

Maar kheb liever een racer denk ik
 
2wheels[jurg] 17-6-2003 22:29 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Hij hoeft niet opnieuw gekeurd te worden (verzekeren als 25kw + uitdraai bij het kentekenbewijs is voldoende). Dit koste Jarno (incl 2 afstelruns) 130 euro.


dat valt reuze mee ik had verwacht dat het veel duurder zou zijn
 
Woeter 17-6-2003 23:45 Print reply

Posts: 2832
Hoeveel het kost is ook erg afhankelijk van manier van begrenzen. Nick z'n motor moet allemaal nieuwe sproeiers, naalden en weet ik wat allemaal hebben. Bij mijn motor hebben ze er alleen ringen tussen geknald, dat is al voldoende.
Edit: en kostte dus "slechts" 120 euro.. (wel in DL dus)







Dit bericht is ge-edit door Woeter op 17-6-2003 23:46
 
NSR RULEZZ 17-6-2003 23:53 Print reply

Posts: 4934
lol haha die ringen vet kleine doorgang zo
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Martijn 18-6-2003 1:23 Print reply
Posts: 10000
ah..jij hebt ook CV carbs ...

ik heb geen zin om mn motor te laten zien..heeft me tot nu toe 200 (aankoop) + 50 euro (accu) gekost...owjah..en verzekering en kenteken zit ong. op eh...125 euro in totaal...

25 kw is dus echt wel een goeie reden..aangezien ik die 400 dus niet eens hield (ok..was op het gras ) ....mss is het maar beter als veel mensen zich gewoon dood rijden...probleem is alleen dat ze altijd anderen erbij betrekken....das laim.

edit: husky geile voorremschijf

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 18-6-2003 1:23
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 97027 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 131
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 129, 130, 131Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved