Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote motor topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1230 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10042 - Grote motor topic
Pagina 4 van 131
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 129, 130, 131Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 97025 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

verwijderd 17-6-2003 12:27 Print reply
Posts: 4082
hier mijn motors:


linkse: YZ-125 uit bj 2000

-Wave Discs van Bracking (op de foto niet gemonteerd)
-Zwart gecoate excel velgen
-afgedraaide nafen (glimd het mooi)
-Osiro verstelbare Triple clamp (kroonplaat)
-Osiro stuur (dik 28,6mm)
-Ohlins achterveer
-Ohlins bewerkte kayaba voorvork
-Troy Team pakket (alle stickers en zadel dek)
-Michelin S12 banden
-Works connection alu frame protectors
-Boyesen FACTORY RACING alu vliegwiel kapje
-Doma uitlaat
-HGS demper
-V-Force membraan
-RR cilinder kop (verwisselbare verbrandingskamers)
-MXA getunede cilinder en carter



ohja, dit zijn dus fotos waar er niet silicone spray op zit (alwin heeft liters op ze kx )

de rechtse YZ-125 is uit bj 98:

-HGS bocht
-HGS demper
-klaver tuned

kosten zeg ik ook nix over....

Dit bericht is ge-edit door symen op 17-6-2003 12:29
 
Woeter 17-6-2003 12:37 Print reply

Posts: 2832
@ Seamen: Voorbok gebruik ik ook nooit eigenlijk, alleen met schoonmaken, en ff voor op de foto. Normaal zet ik 'm alleen op achterbok.

@ hans: 25kw regel slaat nergens op? Vind dat de regel beter kan, maar ik kan me er zeker wel in vinden. Ben wel benieuwd waarom je het nergens op vind slaan...

En wat kost zoiets ongeveer... tja ik heb 'm uit Duitsland gehaald omdat dat een stuk goedkoper is dan in Nederland. Aanschaf in DL was 2500,- dan nog om laten bouwen (25kw), keuren, BPM betalen, benzine naar duitsland etc kom je uit op ong 3000 euro. Mijne heeft wel wat krassen op de rechterkuip, ik denk dat je dat voor 200-300 euro helemaal weer netjes kan maken.

Vergelijking:
mijn motor, 1994, 21800 km's, 3000 euro (zonder schade laten we zeggen 3300,-) Particulier gekocht in Duitsland dus geen garantie.

dealer motor, 1994, 27000 km's, 4990 euro. Wel met 3 maanden garantie.
Arjan Brouwer motoren



 
daniL 17-6-2003 12:56 Print reply
Posts: 76
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper van Dijk

afbeelding

Dit bericht is ge-edit door Jasper van Dijk op 17-6-2003 12:25

Mijn god wat een prachtig ding SM's ownen dik. Ik zag ook al die post in de hall of fame van je op Scootertuning.net... dat is deze toch?
 
noep van beroep.
Woeter 17-6-2003 13:00 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_N

Die van Dave is ook ubergeil, vind alleen kontje niet zo.

Is het trouwens 25 KW Dave?
En welke is sneller, die FZR of die ZXR, want geloof dat ZXR iets meer vermogen heeft door de ramair toch?

En die twee bokken staan stoer, je ken er in ieder geval wel makkelijk bij zo.

edit: Wouter, haal es een mooie Bos ofzo

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 17-6-2003 12:15

Standaard zijn ze zo goed als even snel geloof ik, rond de 65-66 pk.

Bokken zijn idd ideaal met wassen enzo

Ja heb jij 400 euro voor me? zou graag een dikke pijp eronder willen hebben maar das duuuuur

Dave z'n motor is trouwens niet begrensd, of dat verstandig is zullen we maar even in het midden laten Maar hij zal dus iig sneller zijn nu lijkt me

Edit: het is trouwens geen echte ram-air, de slangen zitten niet direct op de luchtfilter maar komen uit vlak boven de inlaat van het filter. Soort voorloper van ram-air ofzo
ram-air werkt toch pas vanaf 160 ofzo dus had er toch niet zoveel aan gehad

Dit bericht is ge-edit door Woeter op 17-6-2003 13:03
 
mikey 17-6-2003 13:00 Print reply
Posts: 2392
jah die van jasper is echt

en die nox sticker op die achterbrug is ook naais, khad em al gezien op MF maja toch maar ff zegge
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
2wheels[jurg] 17-6-2003 13:02 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Gister op Jarno's moto ging mn inzet vizier (soort Pinlock achtig iets) te klapperen..

(Was het hardste wat ik ooit zelf op motor heb gereden...)

Edit: Was ong 140 op teller, in zn 4e geloofk

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 17-6-2003 0:29


hey ik zag gistere jarno nog rijden of was jij dat? hij of jij ree op de weg lang de kwantum en zo. maare er zijn wel aardig wat mensen hier met een motor. ik heb zelf heel effe 20 gereden op een yamaha fzr 600 een amerikaans model ik ge wel effe foto zoeken van hoe die er uit ziet.

edit: het is deze er zijn er maar 20 van ofzo in nl
[img]http://brommerforum.reinderink.nl/foto/upload-script/fzr.jpg [/img]

Dit bericht is ge-edit door 50cc-nsr-50cc op 17-6-2003 13:10
 
Rudy 17-6-2003 13:07 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daniL

[...]

Mijn god wat een prachtig ding SM's ownen dik. Ik zag ook al die post in de hall of fame van je op Scootertuning.net... dat is deze toch?


Idd , mooi ding.

Trouwens symen: hoeveel harder gaat die ijzet met die boyesen kapjes ?
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 17-6-2003 13:08 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ

kwil niet lullig doen hoor maar wat betaal je nou voor zoon motor? ik heb echt geen iedee wat zoiets kost
375, met schade aan het blok (carter gescheurt) en zit nu wel het dubbele wel in, en ik schat dat er nog veel overheen komt (excl die domme boete van niet verzekeren/schorsen)
 
verwijderd 17-6-2003 13:08 Print reply
Posts: 4082
oh, vliegwiel kapje, ik weet niet of het veel verschil maakt. kan best wel eens verschil maken.

het ziet er iig wel flink wat sneller uit

Dit bericht is ge-edit door symen op 17-6-2003 13:09
 
Hans F 17-6-2003 14:11 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woeter

@ hans: 25kw regel slaat nergens op? Vind dat de regel beter kan, maar ik kan me er zeker wel in vinden. Ben wel benieuwd waarom je het nergens op vind slaan...



Ik heb het al eens eerder uitgelegt en ga het niet nog eens volledig uitleggen, maar het komt erop neer dat de regel is ingevoerd zonder enig onderzoek of het idd wel veiliger is om met zo weinig vermogen te rijden (geen statistieken bekeken o.i.d., regelgeving is overgenomen van andere europese landen, terwijl de rest van de regels uit die landen niet is overgenomen (bv. in duitsland mag je een motorfiets rijden tot 80cc met je autorijbewijs)).

Daarnaast is het echt een enorm grove beperking die nergens op gefundeerd is. Het is een vorm van leefstijdsdiscriminatie die is ingevoerd zonder een onderzoek. Als er gewoon netjes een onderzoek was uitgevoerd waaruit blijkt dat het nut heeft kan ik er nog een beetje begrip voor opwekken. Maar nu is het gewoon weer een kwestie dat die debielen in Den Haag iets bedenken en invoeren zonder goed na te denken over de uitvoering. (En wederom regeltjes die niet voor hunzelf gelden)

In veel verkeersituatie's is het juist het vermogen waardoor je niet wordt aangereden. Zeker als je op een voertuig zit wat niet zo opvalt zoals een motor.

Verder moet je je eens afvragen wat er wordt beperkt door het vermogen? Idd de acceleratie, want als wetgever mag je in je wetgeving niet vanuit gaan dat de burger wetten overtreed. Is het nuttig om de acceleratie te beperken?

Verder is idd de regelgeving rond het 25 kw gedoe lomp. Als 21 jaar of ouder bent mag je direct zwaar rijden, als je tussen de 18 en 21 bent moet je de eerste 2 jaar licht rijden. Dus als je 20 bent als je je motorrijbewijs hebt gehaald en je bent 21, dan heb je dus 1 jaar gereden en mag je nog steeds maar een motor rijden met 25 kw, terwijl iemand anders die op z'n 21ste examen doet zwaar mag, dan kan je je dus afvragen wie er waarschijnlijk beter zal rijden, degene met 1 jaar rijervaring of degene die net begint. Dan kom je er net als ik wss uit dat die persoon met 1 jaar ervaring waarschijnlijk beter zal rijden en het dus lomp is dat die beperkt wordt en die onervaren persoon (die even oud is) niet.

Verder slaat het natuurlijk nergens op dat ik wel met een auto met 1000 pk mag rondrijden en niet met een motor met 35 pk....

De regel zorgt er eigenlijk in praktijk voor dat de motorkeus wordt beperkt, omdat veel motoren van eind 80, begin 90 niet in 25 kw versie te krijgen zijn (en er ook geen afvoersetjes voor zijn), en je dus wordt gedwongen om de wet te overtreden door hem zelf te begrenzen en altijd met een testbankuitdraai rond te rijden, ipv met een fiets te rijden die 25 kw op kenteken heeft.

Verder kan ik er nog wel even over doorgaan....



Dit bericht is ge-edit door Hans F op 17-6-2003 14:22
 
Steve_ZHC 17-6-2003 14:31 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


....

Verder kan ik er nog wel even over doorgaan....


Dit bericht is ge-edit door Hans F op 17-6-2003 14:22


Ok doe maar, ik vind je redenatie wel interesant...
Eigenlijk zou het gewoon zo moeten zijn; IEDEREEN onge8 leeftijd moet eerst 2 jaar licht rijden, en dan 35kW ipv 25.

Dan ben je al goed op weg denk ik.
 
Rudy 17-6-2003 14:51 Print reply

Posts: 3471
een 35kw regel zou opzich wat gemakkelijker zijn qua motoren keus.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
De Schout 17-6-2003 14:58 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer

[...]


Ok doe maar, ik vind je redenatie wel interesant...
Eigenlijk zou het gewoon zo moeten zijn; IEDEREEN onge8 leeftijd moet eerst 2 jaar licht rijden, en dan 35kW ipv 25.

Dan ben je al goed op weg denk ik.


Dat zou idd veel logischer zijn. mijn neef, heeft nooit brommer gereden ofzow, heeft op 21 recht een zoekzoeki TL1000 R gekcoht. da zou eigenlijk nie moete kunnen..
 
tune tweak fiddle bang bummer
rebuild nsr 17-6-2003 15:05 Print reply
Posts: 494
waarom op kw 's waarom niet op de acceleratie tijd van o naar 100??
 
nothing beats a cubic inch
mr200r 17-6-2003 15:20 Print reply
Posts: 5122
Daar zit wat in eerst 2 jaar op een 25kw ongeacht leeftijd.
Maarja heb je een autorijbewijs kan je ook meteen een ferarri kopen(mits voldoende poen).
 
mr200r

Dit topic is 97025 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 131
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 129, 130, 131Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved