Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote motor topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10042 - Grote motor topic
Pagina 128 van 131
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 127, 128, 129, 130, 131Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 97206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wipe-out 19-9-2005 19:54 Print reply

Posts: 7672
Gewicht heeft niet veel van doen met de krachten die een onderdeel op kan nemen, constructie is veel belangrijker.
 
[RRT] Lost-P 19-9-2005 20:44 Print reply
Posts: 4578
dat sowieso Maar daar ging k niet echt op in
 
Chille Tune shit dan
Pertijn 20-9-2005 0:20 Print reply
Posts: 846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Maar nu verglijk je 2 type motoren/brommers, die beide een heel andere balhoofdshoek en trail hebben.

Een groot wiel wil rechtdoor vanwege de centrifugaal kracht. Dit is gewoon simpele natuurkunde.
Verder zit je met een verschil van slip, omdat je door een andere velg in hetzelfde voertuig je je balhoofdshoek en trail veranderd (je balhoofdshoek wordt haakser tenopzichte van je wegdek.. en je trail korter) zal hij erg veel minder stabiel rechtuit rijden!
(je trail heeft temaken met de slip van je band, wanneer je stuurt... een band slipt altijd bij het sturen, hoe meer deze wil slippen; hoe meer weerstand, dus rechtuit-stabiliteit)

Zie hier voor wat meer info:
http://en.wikipedia....le#Chassis_stability

Wil je er echt wat vanaf weten dan zou ik het boekje tuning chassis van robinson aanschaffen.

edit: Bij dragsters nemen ze geen grote wielen, omdat dat massatraagheid is.. je moet het allemaal op gang brengen. Dan kun je beter je balhoofdshoek aanpassen, dat kost je geen energie.

Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 16-9-2005 om 13:26 uur.


Volgens mij wil het stuur van een fiets of motor rechtuit blijven staan door het volgende: Stel je hebt een balhoofdshoek van 90 graden.. En een offset van 5cm. Dan kan je je voorstellen dat de band een cirkel beschrijft als je gaat sturen [met een straal van 5 cm dus].

Ga je die cirkel onder een hoek zetten, dus een balhoofdshoek toepassen dan schrijf je nog steeds een cirkel op het wegdek (eigenlijk een ovaal maar dat terzeide). Echter door die balhoofdhoek ligt die cirkel niet gelijk aan het wegdek maar onder die hoek die onstaat door de balhoofdshoek [loodrecht op de balhoofdshoek wou ik zeggen maar dat is afhankelijk van welke kant je het bekijkt..]. Stuur je dan anders dan rechtuit dan komt dus eigenlijk heel de motor van voor iets omhoog. En het gewicht van de motor gaat daar natuurlijk tegenin werken. Die zal opzoek gaan naar het 'laagste' punt Oftewel rechtuit.

Hoe groter de hoek en de offset (weet het juiste woord voor offset even niet meer) hoe groter de naloop uiteindelijk is. En deze heeft een armwerking op die rechtuitstabiliteit.. toch?

Het slipverhaal ken ik wel van bij auto's. Hierbij maakt het contactoppervlak van de band een hoek ten opzichte van de richting van het wiel. De sliphoek.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Neonlampje 20-9-2005 10:33 Print reply

Posts: 14825
Slip is ook van toepassing op motoren.. anders kun je een bocht niet om

Maar je hebt verder gelijk.. Dit had ik eigenlijk ook moeten noemen.


Die offset waar jij het over hebt kun je ook de trail noemen.

De trail is de lengte van als je de balhoofds-as denkbeeldig verlengt tot waar deze het wegdek raakt tot het raakpunt van de loodlijn van je wiel-as met het wegdek.


Quote:
Trail the distance of the centre of pressure of the tyre's contact patch from the point where the steering axis meets the ground. If the contact patch is in front of the steeringa axis, then the trail is negative



 
Pertijn 20-9-2005 18:43 Print reply
Posts: 846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Slip is ook van toepassing op motoren.. anders kun je een bocht niet om

Maar je hebt verder gelijk.. Dit had ik eigenlijk ook moeten noemen.


Die offset waar jij het over hebt kun je ook de trail noemen.

De trail is de lengte van als je de balhoofds-as denkbeeldig verlengt tot waar deze het wegdek raakt tot het raakpunt van de loodlijn van je wiel-as met het wegdek.


[...]





Trail (naloop?!) is toch de uiteindelijke afstand. Ontstaan door de hoek vd balhoofd, de wielmaat en die 'offset' tussen as en het verlenge van de balhoofdshoek?

Dr valt wat hier.. volgens mij heet die 'offset' officieel sprong!
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
TZR50Rullezz 30-9-2005 11:04 Print reply

Posts: 1837
ik heb een vraagje over de yamaha R6.
ik wil als ik 18 ben en genoeg geld heb natuurlijk een r6 kopen.

maar nou zit ik met het probleem dat hij 25kW gemaakt moet worden.
nou werdt er gezegt dat dat niet kan omdat je dan je injectie moet veranderen of zo iets.

klopt dat?

en wat als ik de beginnende r6 koop dus bouwjaar 1998 1999 moet ik het dan ook veranderen of niet?
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
Jekko 30-9-2005 14:09 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZR50Rullezz
ik heb een vraagje over de yamaha R6.
ik wil als ik 18 ben en genoeg geld heb natuurlijk een r6 kopen.

maar nou zit ik met het probleem dat hij 25kW gemaakt moet worden.
nou werdt er gezegt dat dat niet kan omdat je dan je injectie moet veranderen of zo iets.

klopt dat?

en wat als ik de beginnende r6 koop dus bouwjaar 1998 1999 moet ik het dan ook veranderen of niet?



Ga naar motor-forum.nl en gebruik zoek-functie.
Heb je zo een paar topics te pakken...
 
Waiting for the wor`s to come
Terror 30-9-2005 14:10 Print reply

Posts: 9269
honda nx250`s zijn wel goede beginnersmotors toch?
 
mr200r 30-9-2005 14:34 Print reply
Posts: 5122
EEn r6 kan op 25 kw dit heeft altyd gekund sinds 99 toen ze
uitkwamen.
En een nx250 is een handig fyn motortje.
 
mr200r
Junkie XR 30-9-2005 15:17 Print reply

Posts: 5753
NX250 is een super fietsje hoor!

't Rijd als een brommer, maar dan wat harder, zit goed in elkaar, is betrouwbaar en degelijk. Oerzuinig (1 op 30, geen geintje, als je op lange stukken niet volgas rijd haal je het 100% zeker), gaat hard genoeg om met het dagelijks verkeer mee te komen (7 a 8 seconden aan de 100, 120 cruizen is best te doen), niet duur in aanschaf of onderhoud. Eventueel best leuk te maken (zie Harrie's NX).

Vind 'r eigenlijk alleen maar paar dingen jammer aan, maar dat zijn dingen die als dat wel zou zijn het de perfecte motor zouden maken, maar dat kan je van een simpel 250'je niet verwachten. Doel op zaken als USD voorvork, schijf achter, stijvere of verstelbare vering, fatbar etc.
 
Icanus 1-10-2005 2:11 Print reply
Posts: 525
ik heb een honda XR600R supermotard van '97
een suzuki RF600r van '94
een CB250n van '84
een honda xr600r enduro van '91

en van brommers:
vespa SI en een suzuki ts50x


en NEE, ik ben geen verwent mama's kindje of heel erug oud
kben een dikke 19 en werk al keihard sinds m'n 14e

(heb dan ook voor v??????le duizenden euro's 2wielers staan :p)
 
dt50rcrosser 1-10-2005 9:39 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Icanus
ik heb een honda XR600R supermotard van '97
een suzuki RF600r van '94
een CB250n van '84
een honda xr600r enduro van '91

en van brommers:
vespa SI en een suzuki ts50x


en NEE, ik ben geen verwent mama's kindje of heel erug oud
kben een dikke 19 en werk al keihard sinds m'n 14e

(heb dan ook voor v??????le duizenden euro's 2wielers staan :p)



rij je ook op alle vier te gelijk of heb je daar al die jaren dat je zooo hard gewerkt hebt nog niet op geoefend


oja,, ik heb een kawa kx250
husqvarna cr125. suzuki rm125. kawasaki 1100,
Dit bericht is gewijzigd door dt50rcrosser op 1-10-2005 om 9:43 uur.

Dit bericht is gewijzigd door dt50rcrosser op 1-10-2005 om 9:44 uur.
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Icanus 1-10-2005 13:01 Print reply
Posts: 525
de xr supermotard en RF lopen int verkeer
de cb is een verzamelstukje die ik ga opknappen (ooit )
en de andere xr is om te crossen
de tsx loopt int verkeer maar is eigenlijk supermotard projectje
(wil extreem goedkoop een supermotard brommer maken)
 
Junkie XR 1-10-2005 14:18 Print reply

Posts: 5753
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Icanus
ik heb een honda XR600R supermotard van '97
een suzuki RF600r van '94
een CB250n van '84
een honda xr600r enduro van '91

en van brommers:
vespa SI en een suzuki ts50x


en NEE, ik ben geen verwent mama's kindje of heel erug oud
kben een dikke 19 en werk al keihard sinds m'n 14e

(heb dan ook voor v??????le duizenden euro's 2wielers staan :p
Keihard werken en dan nog alleen maar ouwe hokken hebben
 
mr200r 2-10-2005 17:21 Print reply
Posts: 5122
Fazer 600 uit 2003
dt 125 ypvs
mtx 125r, sinds vrijdag na ongval voorkant total loss
ging met 50-55 ineens een auto op mijn weghelft
en dan kun je niks meer doen over de auto heen
nachtje ter opservatie in ziekenhuis heb een enorm dik
onderbeen net zo dik als boven been.
55 frontaal op auto;koop een goedjack en lederen handschoenen
want ik kreeg ff vliegles op de bosdijk.
ook nog mtx 200 en 125 ks80 maar staan niet op kenteken.
 
mr200r

Dit topic is 97206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 128 van 131
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 127, 128, 129, 130, 131Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved