Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote motor topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 470 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10042 - Grote motor topic
Pagina 127 van 131
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 97207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NX 125 15-9-2005 22:37 Print reply

Posts: 987
ja

maar voor die 17" wielen benk toch niet zo
mijn NX 125 had eens oot last van een band die op was
maar probeer daar maar eens een redelijk noppenbandje voor te vinden

oei ging niet over noppen zeker
maar ik zou de nx nemen
goede ervaringen mee
wel wat veel plastic aan maar dat boeit niet
 
ook lid worden van the belgium gangsters inbox dan snowboarderke die helpt wel
de_koen 16-9-2005 0:19 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dovabo
[...]



Ik wist dat hij ging komen...wat draait er beter...je fiets of je minibike...het is gewoon een kwestie van afstand die je kan afleggen per stuuruitslag.
SM wielen zijn goed om platter te kunnen gaan in de bocht, maar je draait niet zo gemakkelijk in met sm wielen (voorwiel). En je kan beter rechtuit met je SM-wielen, net omdat ze minder 'uitslaan'.



net omgekeerd

sm stuurt sneller
en korter

en sm wil juist NIET rechtdoor, door het kleine wiel
 
Honda 5-Bak te koop
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-9-2005 12:47 Print reply

Posts: 8668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen
[...]
en sm wil juist NIET rechtdoor, door het kleine wiel


Ik heb dus enkel ervaring met 'buikschuivertjes' en enduro, en ondervond altijd dat ik het stuur bij een baanmodel gemakkelijk kan loslaten en dat je rechtdoor blijft gaan, bij een enduro met 21' ga je direct van je lijn afwijken. Het heeft volgens mij met het gewicht van de wielen en de massaverdeling te maken.
En ik vraag mij af, waarom volgens je redenering bij dragster bvb. dan geen enorm grote wielen gebruikt zouden worden ?
Volgens mij beweegt een grote tol meer aan de buitenzijde als een kleine tol of nog hoe hoger een toren hoe meer hij bovenaan uitslaat in de wind.
M.a.w. heb je ook een technische verklaring.
Ik kan het best verkeerd voorhebben, maar ik wil geen SM wiel op mijn enduro.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen
[...]
sm stuurt sneller
en korter


volgens mij rijd je sneller idd, je kan platter in de bocht. Maar bvb een bocht maken in een smalle straat aan zeer lage snelheid kan korter met een groot voorwiel. Of bijna 90 graden tussen auto's in de file doorgaan ook.






 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Neonlampje 16-9-2005 13:24 Print reply

Posts: 14825
Maar nu verglijk je 2 type motoren/brommers, die beide een heel andere balhoofdshoek en trail hebben.

Een groot wiel wil rechtdoor vanwege de centrifugaal kracht. Dit is gewoon simpele natuurkunde.
Verder zit je met een verschil van slip, omdat je door een andere velg in hetzelfde voertuig je je balhoofdshoek en trail veranderd (je balhoofdshoek wordt haakser tenopzichte van je wegdek.. en je trail korter) zal hij erg veel minder stabiel rechtuit rijden!
(je trail heeft temaken met de slip van je band, wanneer je stuurt... een band slipt altijd bij het sturen, hoe meer deze wil slippen; hoe meer weerstand, dus rechtuit-stabiliteit)

Zie hier voor wat meer info:
http://en.wikipedia....le#Chassis_stability

Wil je er echt wat vanaf weten dan zou ik het boekje tuning chassis van robinson aanschaffen.

edit: Bij dragsters nemen ze geen grote wielen, omdat dat massatraagheid is.. je moet het allemaal op gang brengen. Dan kun je beter je balhoofdshoek aanpassen, dat kost je geen energie.

Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 16-9-2005 om 13:26 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-9-2005 14:11 Print reply

Posts: 8668
Ok, Lude, bedankt, dat is duidelijk.
Dus met een groot wiel ga je rechtdoor stabieler...hou ik het zeker origineel.

En volg je mij in mijn redenering over de trage manoeuvers ?

En wat die Dragster betreft, je ziet wat smaak kan doen, want volgens mij is een groot gespaakt wiel wel lichter als een kleinere gietvelg.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Neonlampje 16-9-2005 16:33 Print reply

Posts: 14825
De wielen die ze daar gebruiken zijn over het algemeen van magnesium.. die zijn lichter dan een spaakvelg hoor.. en sterker.

Wat bedoel je met trage manoeuvers?
 
cerberus10 16-9-2005 16:47 Print reply

Posts: 2338
Weet iemand een leuk model crosser die ik al voor 400 euro kan krijgen. En dat niet ouder is dan 1980
ooh ja dacht aan 4-takt en dan 200cc of meer.

Dit bericht is gewijzigd door cerberus10 op 16-9-2005 om 16:48 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-9-2005 16:49 Print reply

Posts: 8668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
De wielen die ze daar gebruiken zijn over het algemeen van magnesium.. die zijn lichter dan een spaakvelg hoor.. en sterker.



Sterker omdat ze meer massa hebben is zo.
Ik zou ze wel eens willen wegen...er zit toch veel vlees aan denk ik.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Wat bedoel je met trage manoeuvers?


Voorbeeldje in hoeveel keer kan je een supermotard 180 graden omdraaien i.v.m. dezelfde motor met 21' voorwiel, zonder op te tillen ? M.a.w. als de centrifugaalkracht weinig speelt, is het verhaal dan hetzelfde...





Dit bericht is gewijzigd door dovabo op 16-9-2005 om 16:51 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-9-2005 17:00 Print reply

Posts: 8668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
Weet iemand een leuk model crosser die ik al voor 400 euro kan krijgen. En dat niet ouder is dan 1980
ooh ja dacht aan 4-takt en dan 200cc of meer.



Er zijn weinig oude viertakt crossers, ik denk dat je bijna beperkt bent tot de Honda XR, zelfs dat is geen crosser en Yamaha XT nog minder
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Deon 16-9-2005 17:01 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dovabo
[...]


Er zijn weinig oude viertakt crossers, ik denk dat je bijna beperkt bent tot de Honda XR, zelfs dat is geen crosser en Yamaha XT nog minder



XT kan je best op crossen, niet zo goed als nieuwere crosser, maar tkan wel hoor
 
cerberus10 16-9-2005 17:19 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dovabo
[...]


Er zijn weinig oude viertakt crossers, ik denk dat je bijna beperkt bent tot de Honda XR, zelfs dat is geen crosser en Yamaha XT nog minder

xr geen crosser? Maar een leuk 125 of meer 2-taktje dan?
 
Hum4ngus 16-9-2005 17:34 Print reply

Posts: 137
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
Weet iemand een leuk model crosser die ik al voor 400 euro kan krijgen. En dat niet ouder is dan 1980
ooh ja dacht aan 4-takt en dan 200cc of meer.

Dit bericht is gewijzigd door cerberus10 op 16-9-2005 om 16:48 uur.



Honda Dominator vind ik persoonlijk wel kikke je hebt een 250 model voor klein rijbewijs en een 650 voor groot.
 
I want you to ownz0r bitches!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-9-2005 18:32 Print reply

Posts: 8668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
[...]

xr geen crosser? Maar een leuk 125 of meer 2-taktje dan?


Ik vergat ff de Yamaha TT (viertakt)
Er staat een Suzuki RM250 hier op brommerforum sales (tweetakt)

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
mr200r 19-9-2005 19:35 Print reply
Posts: 5122
xr200 leuk ligt om te beginnien.
 
mr200r
[RRT] Lost-P 19-9-2005 19:51 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dovabo
[...]


Sterker omdat ze meer massa hebben is zo.




Waarom zouden ze meer massa hebben... Magnesium is lichter hoor, dus zelfs al zou je meer "vlees" hebben, wegen ze toch minder

 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 97207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 127 van 131
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved