Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote motor topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10042 - Grote motor topic
Pagina 126 van 131
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 125, 126, 127 ... 129, 130, 131Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 97208 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 14-9-2005 11:24 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArieNSR
ik heb dus een honda xr600, achterste stuk van het frame en achterbrug heb ik net gespoten en de tank en spatborden zijn geschuurd en gepolijsd. heb m een tijdje geleden gekocht voor 180 euros en hoop m voor meer weer kwijt te raken. tot nu toe uitgegeven:

? 15 aan verf
? 5 nieuwe handvaatjes

er moet nog komen:

koplamp

erg oud model zeker? voor zover ik weet hebben alle xr's een kunstoffen tank
 
Kampersjaak 14-9-2005 12:59 Print reply

Posts: 12285
de oudere types hebbe nog metalen tank volgens mij

erg oude types.
anders is het xl oid
 
oderint dum metuant
superior mt7 14-9-2005 13:09 Print reply

Posts: 2675
die hele oude met metale tank zijn ook gewoon net xl's zien er haast hetzelfde uit
 
V8
chineesboer 14-9-2005 14:09 Print reply

Posts: 3676
voor mn 18e wil ik graag een enduro/crosser..

ik zat zelf te denken aan hetvolgende (ik heb geen zin om te begrenzen)

Yamaha XT 250/350
Honda XR 250
Honda XL 250/500
Honda NX 250

Heeft er iemand ervaringen met een van deze motoren?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-9-2005 14:17 Print reply

Posts: 8668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
voor mn 18e wil ik graag een enduro/crosser..

ik zat zelf te denken aan hetvolgende (ik heb geen zin om te begrenzen)

Yamaha XT 250/350
Honda XR 250
Honda XL 250/500
Honda NX 250

Heeft er iemand ervaringen met een van deze motoren?


Ze zijn allemaal viertakt en kleine cilinderinhoud - rijd allemaal zoals je droomt dat je brommer zou rijden op een onderhoudsvrije manier - ideaal als opstappers, boodschappenfietsjes, stadsmotortjes, speelgoedje, enz. - naar mijn mening zijn Honda onderdelen beter te vinden op de sloop, eBay en zo.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
chineesboer 14-9-2005 14:19 Print reply

Posts: 3676
Precies wat ik zoek

Ga wel over op sm ombouw btw..
 
Roedi-Loerbeek 14-9-2005 14:22 Print reply

Posts: 1492
Dan kun je beter voor de xr gaan, aangezien de ander afgezien van de nx best wel laag aan de grond hangen.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
chineesboer 14-9-2005 14:29 Print reply

Posts: 3676
ok.. moet wel een beetje hoog zitten.. ben namelijk 2 meter en rechtopzitten vind ik chil
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-9-2005 14:43 Print reply

Posts: 8668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
ok.. moet wel een beetje hoog zitten.. ben namelijk 2 meter en rechtopzitten vind ik chil


Als je hoog wil zitten hou dan je 21' voorwiel maar, rijd ook nog veel makkelijker de stoep op, binnendoorwegje in en manoevreert beter

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
bart de scootergek 14-9-2005 14:45 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dovabo
[...]


Als je hoog wil zitten hou dan je 21' voorwiel maar, rijd ook nog veel makkelijker de stoep op, binnendoorwegje in en manoevreert beter




21 inch beter manouvreren dan 17 inch? dacht het niet, een 17 inch wiel kun je veel sneller omgooien dan een 21 inch wiel. pak jij maar eens een wiel met een as, en houd de as aan beiden kanten vast als het wiel draait en probeer dan het wiel te kantelen, dat gaat vrij zwaar. en doordat een 21 inch een nog grotere omtrek heeft gaat het daar nog zwaarder bij.
 
Honda RC-33
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-9-2005 14:50 Print reply

Posts: 8668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



21 inch beter manouvreren dan 17 inch? dacht het niet, een 17 inch wiel kun je veel sneller omgooien dan een 21 inch wiel. pak jij maar eens een wiel met een as, en houd de as aan beiden kanten vast als het wiel draait en probeer dan het wiel te kantelen, dat gaat vrij zwaar. en doordat een 21 inch een nog grotere omtrek heeft gaat het daar nog zwaarder bij.



Ik wist dat hij ging komen...wat draait er beter...je fiets of je minibike...het is gewoon een kwestie van afstand die je kan afleggen per stuuruitslag.
SM wielen zijn goed om platter te kunnen gaan in de bocht, maar je draait niet zo gemakkelijk in met sm wielen (voorwiel). En je kan beter rechtuit met je SM-wielen, net omdat ze minder 'uitslaan'.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
ArieNSR 14-9-2005 14:53 Print reply

Posts: 750
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]

erg oud model zeker? voor zover ik weet hebben alle xr's een kunstoffen tank


ja, als je kan lezen staat er dat ik het frame heb gespoten. de tank heb ik geschuurd en gepolijsd omdat die beetje vervaagd was

hij is van 1984 trouwns

Dit bericht is gewijzigd door ArieNSR op 14-9-2005 om 14:54 uur.
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
bart de scootergek 14-9-2005 14:56 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dovabo
[...]



Ik wist dat hij ging komen...wat draait er beter...je fiets of je minibike...het is gewoon een kwestie van afstand die je kan afleggen per stuuruitslag.
SM wielen zijn goed om platter te kunnen gaan in de bocht, maar je draait niet zo gemakkelijk in met sm wielen (voorwiel). En je kan beter rechtuit met je SM-wielen, net omdat ze minder 'uitslaan'.


knip, plak .

Als basis gebruik je een cross- of enduromotor, standaard zitten hier een 21? voorwiel en een 18? achterwiel in. Deze vervang je allebei voor een 17? wiel. Dit doen ze omdat als je een bocht instuurt gaat je motor schuin hangen. Dit word tegengewerkt door de slingerkracht van de wielen, die wielen willen rechtop blijven doordraaien en daarom werken ze tegen. Door de 17?wielen te monteren zorg je ervoor dat het wiel kleiner word, de tegenwerkende kracht van de wielen word hierdoor ook kleiner en dus kun je makkelijker de bocht schuin pakken.

idd wat je zegt, door het grotere slingerkracht zal hij beter blijven draaien, maar dat werkt dus ook tegen in het bochten werk, en wij zitten dus langs elkaar heen te discussieren aangezien we een ander idee met manouvreren hadden.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 14-9-2005 om 14:57 uur.
 
Honda RC-33
Jekko 14-9-2005 16:48 Print reply

Posts: 827
Meestal gaat een brommer/motor van 21inch voorwiel naar 17inch een stuk beter rijden kwa wegligging omdat hij directer in contact is met de weg, en vaak zijn de banden van de 17inch ook wat dikker waardoor je wegligging weer beter word omdat je bredere banden hebt = weer meer direct contact met weg
 
Waiting for the wor`s to come
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 15-9-2005 9:37 Print reply

Posts: 8668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jekko
Meestal gaat een brommer/motor van 21inch voorwiel naar 17inch een stuk beter rijden kwa wegligging omdat hij directer in contact is met de weg, en vaak zijn de banden van de 17inch ook wat dikker waardoor je wegligging weer beter word omdat je bredere banden hebt = weer meer direct contact met weg


Ik zou het woord 'beter' niet gebruiken, het is een kwestie van smaak en bedoeld gebruik.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 97208 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 126 van 131
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 125, 126, 127 ... 129, 130, 131Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved