Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - spoelpoorten in zuiger wel of niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10027 - spoelpoorten in zuiger wel of niet?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3496 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koen-z 15-6-2003 12:03 Print topicpost

Posts: 3702
ik heb een niewe zuiger maar volgens de leverancier hoeven de zuigerpoorten die boven bij de inlaat zitten er niet in. rijd het beter zonder of met?


 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-6-2003 12:47 Print reply

Posts: 17929
snap je verhaal niet helemaal maar volgens mij gaat het over je smal end smering poortje in de zuiger
 
Honda_mbiloss [Emiel] 15-6-2003 12:49 Print reply

Posts: 3697
hoeft niet perse, had het bij mijn zuiger voor m' n malossi ook niet. Merkte er niks van
 
Blorn 15-6-2003 13:09 Print reply

Posts: 13825
Je bedoeld het poortje die aan de inlaatkant zit? Die is voor koeling en smering van het naaldlager, opzich niet onnuttig ofzow.
 
Neonlampje 15-6-2003 13:38 Print reply

Posts: 14825
het schijnt soms beejte uit te maken, ej kan volgensmij een betere doorstroming van mengsel naar je carter cre?ren bij een bepaald aantal graden..
 
Nasic 15-6-2003 14:55 Print reply
Posts: 890
het kan wat uitmaken, vaak is het minimaal zoals neon zegt. het is hoofdzakelijk voor koeling/smering van je pistonpen.
 
Ducati 900SS
Rudy 15-6-2003 15:05 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

het schijnt soms beejte uit te maken, ej kan volgensmij een betere doorstroming van mengsel naar je carter cre?ren bij een bepaald aantal graden..


In Vertex zuigers voor mijn cr zit dat gaatje niet. Toen ik deze (crosser) kocht zat er een vertex in , later een andere in gedaan met gat. Merkte echt helemaal geen verschil
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
ties 15-6-2003 18:08 Print reply
Posts: 1333
hij bedoelt die inlaat poorten aan de voorkant van de zuiger dus de inlaat kant.
 
Blukaap 15-6-2003 18:13 Print reply

Posts: 10006
Daar hebben ze het ook over.
 
Bastila is lief
ties 15-6-2003 18:24 Print reply
Posts: 1333
dus je merkt niet zoveel hier van:
http://members.lycos...laatjes/malossi1.jpg
http://members.lycos...laatjes/malossi5.jpg
geef maar ff een link want ze zijn bestwel groot.

Dit bericht is ge-edit door DT50 op 15-6-2003 18:26
 
Blorn 15-6-2003 18:27 Print reply

Posts: 13825
Hmm, door die bovenste opent de boostpoort(en) eerder denk ik. Ori malossi zuiger btw?
 
ties 15-6-2003 18:41 Print reply
Posts: 1333
jah ori malossi, zover ik weet. er staat trouwens asso werke in dus komt de zuiger uit de asso fabriek vandaan

Dit bericht is ge-edit door DT50 op 15-6-2003 18:56
 
koen-z 15-6-2003 21:46 Print reply

Posts: 3702
ik heb ergens gehoord dat de inlaat zich sneller opend, en dat ie sneller op toeren komt, is dat zo?
 
ties 15-6-2003 22:55 Print reply
Posts: 1333
jah dat klopt een beetje wel jah.
maar scheelt niet zoveel of je moet echt aso inlaat poort en spoelpoorten hebben.
 
MB50TUNED 15-6-2003 23:41 Print reply
Posts: 1054
Je vermindert je vermogen onderin, bovenin levert het weinig/niets op, betere smering en koeling smallend.

 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
c_jeet 16-6-2003 1:34 Print reply
Posts: 61
De gaten bovenin je zuigerpen is eigenlijk voor een BREV system malosie cilinder(44.5mm). deze heeft namelijk meer gaten in de slief.
Bij normale cilinder zou je niks ervan merken.
 

Dit topic is 3496 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved