Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Info MBX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 826 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10017 - Info MBX
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1503 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zundapp/honda 14-6-2003 16:27 Print topicpost
Posts: 14
ik ben sinds van daag trotse eigenaar van deze honda mbx
nu wil ik graag alle info hiervan hebben!

als het goed zou het een mbx 80cc zijn
dat van die 80 cc klopt ook wel

edit Björn: Voor Sales hebben we een aparte afdeling
Dit bericht is ge-edit door zundapp/honda op 14-6-2003 17:37

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 14-6-2003 18:13

edit erik: Nog ff beter geedit Blorn

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 14-6-2003 18:18
 

wipe-out 14-6-2003 18:08 Print reply

Posts: 7672
om te weten of het een 50 of 80 blok is, kijk naar het bloknummer.

het bloknummer staat onder het vliegwielkapje, op je linker carterhelft. begint dit nummer met een "A", dan is het een 50 blok. begint het met een "H", dan is het een 80 blok.
 
Gertjan 14-6-2003 18:09 Print reply

Posts: 1505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

om te weten of het een 50 of 80 blok is, kijk naar het bloknummer.

het bloknummer staat onder het vliegwielkapje, op je linker carterhelft. begint dit nummer met een "A", dan is het een 50 blok. begint het met een "H", dan is het een 80 blok.

of je rijdt er ff op, dan weet je het snel genoeg
of tel de koelribbe
 
wipe-out 14-6-2003 18:10 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GerTjaN

[...]

of je rijdt er ff op, dan weet je het snel genoeg
of tel de koelribbe


ori 80 hou je makkelijk bij met een snelle 70, en welke koelribben wou jij gaan tellen dan? het blok is lc, en de slag is evengroot als die van een 50 blok.
 
Blorn 14-6-2003 18:14 Print reply

Posts: 13825
Jij wilt info? Het is een motor.

Ik zou hem zo snel mogelijk verkopen (eventueel zonder blok), en een NSR kopen en daar dan dat blok op leggen. Ben je iig 'legaal' aan het rijden

Welkom btw, en lees de regels even door a.u.b.
 
Erik_N 14-6-2003 18:20 Print reply

Posts: 5360
Kun je je vraag iets beter speciferen?

Voor "alle info" bestaat google namelijk.

En zoals Bjorn zegt, je kan er in principe niet legaal mee rijden, das gloof ik wel het belangrijkste bij zo een ding.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Mr Pain 14-6-2003 18:21 Print reply
Posts: 4966
ja is een motor, maar als je gewoon zorgt dat je niet te veel opvalt en wordt aangehouden of ongelukken krijgt dan maakt het niet uit

en je kan hem ook wel gewoon verzekeren als brommer (anders krijgen we die vraag straks weer)

veel plezier met je bromoto
 
Blorn 14-6-2003 18:24 Print reply

Posts: 13825
Benjamin: Het blijft een groot risico. Ik ga toch ook niet mijn CBR verzekeren als brommer en er gele stickers opplakken? Niet zeuren dat dat geen goed voorbeeld is, want dat is net zoveel een motor voor de Nederlandse wet als een MBX.
 
Superfunk 14-6-2003 18:28 Print reply

Posts: 1442
Of koop gewoon een nsr frame, kosten ook niet al teveel.
Paar nieuwe ophangpunten maken kost ook niet al teveel moeite.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Mr Pain 14-6-2003 18:28 Print reply
Posts: 4966
nee dat is niet zo, er zit wel verschil in, dit is een kleine motor en jij hebt een redelijk grote , maar voor de wet is het het zelfde maar dat maakt niet zoveel uit

 
boerjef 14-6-2003 18:32 Print reply
Posts: 265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Superfunk

Of koop gewoon een nsr frame, kosten ook niet al teveel.
Paar nieuwe ophangpunten maken kost ook niet al teveel moeite.

Heb je nog steeds een 80 blok en dat mag denk ik ook niet.
Daar had hij wss wel al aan gedacht toen hij een mbx 80 kocht dus zal wel geen probleem zijn voor hem.
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
Superfunk 14-6-2003 18:39 Print reply

Posts: 1442
Ja ik heb er 80cc onder, maar ik bedoelde niet van dat je dan legaal bent, is alleen een stuk makelijkerder bij eventuele controle.
Met begrenzer aan rijdt mijne maar 55 zonder knallen, als ik gewoon op een mbx ging, en hij reedt dan bv 55, werd hij ingenomen vanwege het frame, en niet vanwege het blok.
Tja en misschien is het geen probleem voor hem, maar ja is altijd beetje zekerheid voor jezelf.

Dit bericht is ge-edit door Superfunk op 14-6-2003 18:41
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
zundapp/honda 14-6-2003 19:44 Print reply
Posts: 14
ik ga er toch niet al te vaak me rijden
daar heb ik me zundapp voor
maar ik heb dit ding geruild voor een 5bak van een zundapp
en dus ga ik deze mooi opknappen
en dan knal ik er wel een begrenzer op ofzo
zie ik dan wel hij loopt nu nog niet dus dat ga ik eerst ff verhelpen
mzzl danny
 
Erik_N 14-6-2003 19:46 Print reply

Posts: 5360
, vette deal
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
wipe-out 14-6-2003 20:04 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerjef

[...]

Heb je nog steeds een 80 blok en dat mag denk ik ook niet.
Daar had hij wss wel al aan gedacht toen hij een mbx 80 kocht dus zal wel geen probleem zijn voor hem.


maar dan heb je wel een frame dat een nederlandse typegoedkeuring heeft, en dat is veel belangrijker dan dat er een 80 blok op zit.
 
zundapp/honda 14-6-2003 21:08 Print reply
Posts: 14
ik heb net ff gekeken ik zag geen ned goedkeurmerk maar dat heb me dapp ook niet en met die ben ik ook al een paar keer aangehouden
ik ik keek net naar het type plaatje op het frame en daar stond 49.9cm3 ofzo 49,9cc
maar ze hebben dus gewoon een plaatje van 50cc frame erop zitten scheelt mij weer werk

ik heb nu net ook me cil er af gehaald maar daar moet een nieuwe wand in

maar dat zie ik binnenkort wel

mzzl danny
 

Dit topic is 1503 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved