Mr Pain |
14-6-2003 0:29 |
Posts: 4966 |
uhh ja daar hoef je niet nieuw voor te zijn hoor , het is een gewone vraag
nee het is niet strafbaar denk ik want je hebt bijvoor beeld nsr 4bak en 6bak, dat maakt dus eigenlijk geen ruk uit
alleen als je brommer boven de constructie snelheid komt van 45km/h dan ben je strafbaar, maar omdat alle brommers in nederland toch harder rijden hoef je je daar niet zoveel van aan te trekken (ik tenminste niet )
maar goed nu weet je je antwoordt en bouw lekker een 6bak in je brommertje
|
|
|
|
Boerke [Mathieu] |
14-6-2003 0:31 |
Posts: 1501 |
als we het er dan toch over hebben;
wat zijn de voordelen van een 6 bak vergeleken met 4 bak?
|
|
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!! |
|
Mr Pain |
14-6-2003 0:33 |
Posts: 4966 |
nou met een 4bak kan je niet zo goed in je powerband blijven, dan zak je zegmaar verder terug in je toeren, maar met een 6bak blijf je beter in je toeren gebied (powerband) en kan je dus (waarschijnlijk) zwaarder vertanden waardoor je weer sneller gaat
en het is natuurlijk ook heel veel fun, maar niet als je brommer zo traag gaat als jeroen zijn rs met een 6bak
|
|
|
|
Rtm |
14-6-2003 0:44 |
Posts: 784 |
is de 4e versnelling van een 4bak dan even "lang" als de 6e van een 6bak? En hoe zijn de verhoudingen verder? Zijn de beide 1e versnellingen gelijk?
Zou ook wel 6bak in mn NSR willen hebben...maar is volgens mij nogal duur, niet?
|
|
|
|
Mr Pain |
14-6-2003 0:49 |
Posts: 4966 |
ik dacht dat het niet echt veel uitmaakte
als je bijvoorbeeld met (ik zeg maar wat) met 12/45 50 gaat met een vierbak, dat je met 12/45 met een zesbak 55 gaat, maar dat weet ik dus niet zeker ik heb dat ook gehoord van anderen
en nee valt wel mee gemiddeld heb je al een 6bak voor 75 euro, maar veel meer als 85 ofzo vindt ik overdreven voor alleen een versnellings bak!
|
|
|
|
Ubermens |
14-6-2003 0:49 |
Posts: 1111 |
Bij mijn MT5 (4 versnellingen) zijn mijn eerste en laatste versnelling groter dan die andere 2 maar ja das bij honda's. Die nieuwe dingen hebben dat denk ik niet.
|
|
Oost, west.........Honda best! |
|
wipe-out |
14-6-2003 1:10 |
Posts: 7672 |
een 5 of 6 bak op een brommer zetten die origineel maar 4 versnellingen heeft, mag niet, want dat valt gewoon onder het kopje opvoeren.
de eerste 4 versnellingen zijn van alle bakken (ongeveer) gelijk geloof ik, alleen de 5 van een 5 bak is weer zwaarder als de 4 van een 4 bak, en een 6 bak is eigenlijk een 5 bak met een extra versnelling tussen de 4 en de 5 van een vijfbak.
|
|
|
|
Blukaap |
14-6-2003 8:49 |
Posts: 10006 |
^^^I'm with stupid^^^
6-bak kan met dezelfde tandwielverhouding overigens zo een 20km/u harder lopen als ie op hetzelfde toerental komt in de 6 als in de 4.
En een 6-bak is 25-100 euro zeg maar en dan komt er nog een 40 euro bij omdat je blok open moet.
|
|
Bastila is lief |
|
jeroen |
14-6-2003 13:08 |
Posts: 15066 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Benjamin
en het is natuurlijk ook heel veel fun, maar niet als je brommer zo traag gaat als jeroen zijn rs met een 6bak
200 km, nog 800.
Dan wachtr maar
|
|
|
|
Steve_ZHC |
14-6-2003 14:32 |
Posts: 2716 |
5 en 6 bak zijn heel handig.
Om beter in je powerband te blijven kan je IETS lichter vertanden zodat je genoeg power hebt om door te trekken.
Alleen bij een 4 bak leid dat tot snelheidsverlies.
Maarrr bij een 5 bak kan je dan weer overschakelen zodat je alsnog sneller gaat.
Denk ik
|
|
|
|
ties |
14-6-2003 14:44 |
Posts: 1333 |
dacht dat de 5 van een 5 bak gewoon een opvolger van de 4 van een 4 bak dat is in ider geval zo bij dt. en de 5 is maar iets zwaarder als de 4.
|
|
|
|
solidsjakie |
14-6-2003 15:48 |
Posts: 2291 |
ik had bij mn nsr zeg maar versnellings altijd op, ik wou nog wel keer schakele, maar wou nie.
Nu hek rx, tot 5 trektie leuk en 6 is overdrive. Loopt goed.
He jeroen, rijde we met zelfde blokkies dan?
|
|
|
|
ties |
14-6-2003 18:12 |
Posts: 1333 |
nee, want iedermerk had een andere twv in et blok dacht ik.
|
|
|
|
Knoxville |
14-6-2003 19:08 |
Posts: 1454 |
Met mijn suzuki heb ik ook het idee nog een keer te moeten schakelen, komt wel een beetje door die klote dip....
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|
MWvdK |
14-6-2003 20:01 |
Posts: 2247 |
IS het niet gewoon zo dat je je twv moet aanpassen met een 6 bak, omdat ie het anders niet meer kan trekken in de 6?? Duz dat je gewoon veel harder optrekt, maar een beetje hogere top hebt??
|
|
|
|