Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 4 bak 5 bak 6 bak?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10009 - 4 bak 5 bak 6 bak?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lafstafarian 14-6-2003 0:24 Print topicpost

Posts: 446
Eej misschien niet echt slimme vraag. Maar ik vraag me nu nog steeds af of het legaal is om met een 5 bak of 6 bak te rijden.

Ja ik ben nieuw.


 

Mr Pain 14-6-2003 0:29 Print reply
Posts: 4966
uhh ja daar hoef je niet nieuw voor te zijn hoor , het is een gewone vraag

nee het is niet strafbaar denk ik want je hebt bijvoor beeld nsr 4bak en 6bak, dat maakt dus eigenlijk geen ruk uit

alleen als je brommer boven de constructie snelheid komt van 45km/h dan ben je strafbaar, maar omdat alle brommers in nederland toch harder rijden hoef je je daar niet zoveel van aan te trekken (ik tenminste niet )

maar goed nu weet je je antwoordt en bouw lekker een 6bak in je brommertje
 
Boerke [Mathieu] 14-6-2003 0:31 Print reply

Posts: 1501
als we het er dan toch over hebben;

wat zijn de voordelen van een 6 bak vergeleken met 4 bak?
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
Mr Pain 14-6-2003 0:33 Print reply
Posts: 4966
nou met een 4bak kan je niet zo goed in je powerband blijven, dan zak je zegmaar verder terug in je toeren, maar met een 6bak blijf je beter in je toeren gebied (powerband) en kan je dus (waarschijnlijk) zwaarder vertanden waardoor je weer sneller gaat

en het is natuurlijk ook heel veel fun, maar niet als je brommer zo traag gaat als jeroen zijn rs met een 6bak
 
Rtm 14-6-2003 0:44 Print reply

Posts: 784
is de 4e versnelling van een 4bak dan even "lang" als de 6e van een 6bak? En hoe zijn de verhoudingen verder? Zijn de beide 1e versnellingen gelijk?

Zou ook wel 6bak in mn NSR willen hebben...maar is volgens mij nogal duur, niet?
 
Mr Pain 14-6-2003 0:49 Print reply
Posts: 4966
ik dacht dat het niet echt veel uitmaakte

als je bijvoorbeeld met (ik zeg maar wat) met 12/45 50 gaat met een vierbak, dat je met 12/45 met een zesbak 55 gaat, maar dat weet ik dus niet zeker ik heb dat ook gehoord van anderen

en nee valt wel mee gemiddeld heb je al een 6bak voor 75 euro, maar veel meer als 85 ofzo vindt ik overdreven voor alleen een versnellings bak!
 
Ubermens 14-6-2003 0:49 Print reply

Posts: 1111
Bij mijn MT5 (4 versnellingen) zijn mijn eerste en laatste versnelling groter dan die andere 2 maar ja das bij honda's. Die nieuwe dingen hebben dat denk ik niet.
 
Oost, west.........Honda best!
wipe-out 14-6-2003 1:10 Print reply

Posts: 7672
een 5 of 6 bak op een brommer zetten die origineel maar 4 versnellingen heeft, mag niet, want dat valt gewoon onder het kopje opvoeren.

de eerste 4 versnellingen zijn van alle bakken (ongeveer) gelijk geloof ik, alleen de 5 van een 5 bak is weer zwaarder als de 4 van een 4 bak, en een 6 bak is eigenlijk een 5 bak met een extra versnelling tussen de 4 en de 5 van een vijfbak.
 
Blukaap 14-6-2003 8:49 Print reply

Posts: 10006
^^^I'm with stupid^^^

6-bak kan met dezelfde tandwielverhouding overigens zo een 20km/u harder lopen als ie op hetzelfde toerental komt in de 6 als in de 4.

En een 6-bak is 25-100 euro zeg maar en dan komt er nog een 40 euro bij omdat je blok open moet.

 
Bastila is lief
jeroen 14-6-2003 13:08 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin



en het is natuurlijk ook heel veel fun, maar niet als je brommer zo traag gaat als jeroen zijn rs met een 6bak


200 km, nog 800.
Dan wachtr maar
 
Steve_ZHC 14-6-2003 14:32 Print reply

Posts: 2716
5 en 6 bak zijn heel handig.
Om beter in je powerband te blijven kan je IETS lichter vertanden zodat je genoeg power hebt om door te trekken.

Alleen bij een 4 bak leid dat tot snelheidsverlies.
Maarrr bij een 5 bak kan je dan weer overschakelen zodat je alsnog sneller gaat.

Denk ik
 
ties 14-6-2003 14:44 Print reply
Posts: 1333
dacht dat de 5 van een 5 bak gewoon een opvolger van de 4 van een 4 bak dat is in ider geval zo bij dt. en de 5 is maar iets zwaarder als de 4.
 
solidsjakie 14-6-2003 15:48 Print reply

Posts: 2291
ik had bij mn nsr zeg maar versnellings altijd op, ik wou nog wel keer schakele, maar wou nie.

Nu hek rx, tot 5 trektie leuk en 6 is overdrive. Loopt goed.

He jeroen, rijde we met zelfde blokkies dan?
 
ties 14-6-2003 18:12 Print reply
Posts: 1333
nee, want iedermerk had een andere twv in et blok dacht ik.
 
Knoxville 14-6-2003 19:08 Print reply

Posts: 1454
Met mijn suzuki heb ik ook het idee nog een keer te moeten schakelen, komt wel een beetje door die klote dip....
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
MWvdK 14-6-2003 20:01 Print reply

Posts: 2247
IS het niet gewoon zo dat je je twv moet aanpassen met een 6 bak, omdat ie het anders niet meer kan trekken in de 6?? Duz dat je gewoon veel harder optrekt, maar een beetje hogere top hebt??
 

Dit topic is 1717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved