Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Lada Niva [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1217 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Lada Niva [Algemene vragen]
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2315 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scarface 8-2-2008 16:03 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
als ik een fatsoenlijke offroad wagen wou dan kocht ik een suzuki sj413, waar ik snel een 1.6 van een vitara inhang, spoa op wranglerveren, 31" modderbanden, sperren voor en achter, en een tussenbak met lagere gearing.

dan kan je ieder terrein de baas.



samurai zijn idd ook wel leuk, maar met een patrol trek je alles weg.
maat van me heeft er sinds kort ook een, en wat rijden die krengen fijn
je voelt je net the king of the road
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Scarface 8-2-2008 16:04 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


patrol heeft gewoon een te lichte bak ertussen , en aangezien deze auto's veel voor zware vrachten staan en flink doorgehaald worden komen deze motoren flink "los" hierbij gaan ze laag in toeren dik over het koppel heen wat de bak aankan..

zelfs terrano's hebben dit probleem al..



het enigste probleem wat mij bekent is bij dit type patrol is dat de koppen nog wel eens scheuren, maar dat komt meestal door sukkels die op de snelweg lekker doortrekken in de 4. je moet gewoon rustig rijden met een patrol. dat is juist het mooie ervan
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-2-2008 16:13 Print reply

Posts: 10835
patrol is ook maar een tractor wat dat betreft.
koppen is wel bekend bij die dingen ja (volgens mij ookal bij de 4 cilinders)
mensen met kapotte bakken ken ik niet, maar als je in een nissangarage oid werkt zul je ze ongetwijfeld tegenkomen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Leen 8-2-2008 16:14 Print reply

Posts: 26877
alleen kan je met zo'n ding net helemaal niks offroad.

mn standaard samuraitje is wsl al net zo goed in het terrein als een geprepareerde patrol.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-2-2008 16:15 Print reply

Posts: 10835
en mijn renault denk ik ook wel

maar een standaard samurai komt idd heel ver in het terrein.
niva zou ik niet weten, maar die zijn opzich ook niet zo zwaar
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Leen 8-2-2008 16:17 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
en mijn renault denk ik ook wel

maar een standaard samurai komt idd heel ver in het terrein.
niva zou ik niet weten, maar die zijn opzich ook niet zo zwaar



1300 kilo ja :P
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-2-2008 16:19 Print reply

Posts: 10835
in vergelijking met een patrol bedoel ik
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
crossgek - Forum en Sales Moderator 8-2-2008 16:19 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
en mijn renault denk ik ook wel

maar een standaard samurai komt idd heel ver in het terrein.
niva zou ik niet weten, maar die zijn opzich ook niet zo zwaar


trekker komt zowiezo ver vergeleken met die "grote" of road auto's

hier reed discovery 30cm opgehoogd ed over bouwland , ding spitte zich tot de asse vast. fendtje 410 trekt hem er zonder problemen weer uit.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Rens 8-2-2008 16:30 Print reply

Posts: 6863
mja een niva weegt 1200kg, dat is wel zwaarder dan een samurai, maar een niva is ook weer wat breder wat ook voordelen kan hebben op hellingen.

Volgens mij moet er gewoon een opel motor met bak in een 1,8 16v ofzo:P
 
achter de maan is alles beter
Leen 8-2-2008 16:31 Print reply

Posts: 26877
volgens mij ook ja :P
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-2-2008 16:39 Print reply

Posts: 10835
mja ik vind bij zo'n 16 klepper tegenover een 8 klepper altijd dat je vrij veel gas moet geven om je vermogen te krijgen. Dat lijkt me in het terrein niet echt een voordeel.
Je moet veel koppel bij laag toerental hebben.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Leen 8-2-2008 16:41 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
mja ik vind bij zo'n 16 klepper tegenover een 8 klepper altijd dat je vrij veel gas moet geven om je vermogen te krijgen. Dat lijkt me in het terrein niet echt een voordeel.
Je moet veel koppel bij laag toerental hebben.



nou, valt wel mee.

dat is leuk als je gaat rockcrawlen, maar als je in de modder rijdt moeten die banden zo ahrd mogelijk ronddraaien om de modder eruit te gooien, dus dan is een motorblok wat bovenin ook nog vermogen heeft juist heel goed.
 
Henk-88 8-2-2008 17:35 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
als ik een fatsoenlijke offroad wagen wou dan kocht ik een suzuki sj413, waar ik snel een 1.6 van een vitara inhang, spoa op wranglerveren, 31" modderbanden, sperren voor en achter, en een tussenbak met lagere gearing.

dan kan je ieder terrein de baas.



Niva heeft sper op de bak

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Leen 8-2-2008 17:38 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Niva heeft sper op de bak




ja, maar dan heeft ie alsnog een voor en achter diff die niet sperren :P

of hoogstens een sper aan de voorkant dan, die zit tenslotte in de bak zelf aangezien hij voor onafhankelijk afgeveerd is.

mn sj heeft sowieso geen diff in de tussenbak zitten, dus ook geen sper nodig :P
 
EIERBOER 8-2-2008 17:53 Print reply

Posts: 1207
ben je echt van plan geld te stoppen in een lada
 
kalm an!!

Dit topic is 2315 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved