Scarface |
8-2-2008 16:03 |
Posts: 6023 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
als ik een fatsoenlijke offroad wagen wou dan kocht ik een suzuki sj413, waar ik snel een 1.6 van een vitara inhang, spoa op wranglerveren, 31" modderbanden, sperren voor en achter, en een tussenbak met lagere gearing.
dan kan je ieder terrein de baas.
samurai zijn idd ook wel leuk, maar met een patrol trek je alles weg.
maat van me heeft er sinds kort ook een, en wat rijden die krengen fijn
je voelt je net the king of the road
|
|
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-) |
|
Scarface |
8-2-2008 16:04 |
Posts: 6023 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
patrol heeft gewoon een te lichte bak ertussen , en aangezien deze auto's veel voor zware vrachten staan en flink doorgehaald worden komen deze motoren flink "los" hierbij gaan ze laag in toeren dik over het koppel heen wat de bak aankan..
zelfs terrano's hebben dit probleem al..
het enigste probleem wat mij bekent is bij dit type patrol is dat de koppen nog wel eens scheuren, maar dat komt meestal door sukkels die op de snelweg lekker doortrekken in de 4. je moet gewoon rustig rijden met een patrol. dat is juist het mooie ervan
|
|
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-) |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
8-2-2008 16:13 |
Posts: 10835 |
patrol is ook maar een tractor wat dat betreft.
koppen is wel bekend bij die dingen ja (volgens mij ookal bij de 4 cilinders)
mensen met kapotte bakken ken ik niet, maar als je in een nissangarage oid werkt zul je ze ongetwijfeld tegenkomen
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Leen |
8-2-2008 16:14 |
Posts: 26877 |
alleen kan je met zo'n ding net helemaal niks offroad.
mn standaard samuraitje is wsl al net zo goed in het terrein als een geprepareerde patrol.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
8-2-2008 16:15 |
Posts: 10835 |
en mijn renault denk ik ook wel
maar een standaard samurai komt idd heel ver in het terrein.
niva zou ik niet weten, maar die zijn opzich ook niet zo zwaar
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Leen |
8-2-2008 16:17 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
en mijn renault denk ik ook wel
maar een standaard samurai komt idd heel ver in het terrein.
niva zou ik niet weten, maar die zijn opzich ook niet zo zwaar
1300 kilo ja :P
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
8-2-2008 16:19 |
Posts: 10835 |
in vergelijking met een patrol bedoel ik
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
8-2-2008 16:19 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
en mijn renault denk ik ook wel
maar een standaard samurai komt idd heel ver in het terrein.
niva zou ik niet weten, maar die zijn opzich ook niet zo zwaar
trekker komt zowiezo ver vergeleken met die "grote" of road auto's
hier reed discovery 30cm opgehoogd ed over bouwland , ding spitte zich tot de asse vast. fendtje 410 trekt hem er zonder problemen weer uit.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Rens |
8-2-2008 16:30 |
Posts: 6863 |
mja een niva weegt 1200kg, dat is wel zwaarder dan een samurai, maar een niva is ook weer wat breder wat ook voordelen kan hebben op hellingen.
Volgens mij moet er gewoon een opel motor met bak in een 1,8 16v ofzo:P
|
|
achter de maan is alles beter |
|
Leen |
8-2-2008 16:31 |
Posts: 26877 |
volgens mij ook ja :P
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
8-2-2008 16:39 |
Posts: 10835 |
mja ik vind bij zo'n 16 klepper tegenover een 8 klepper altijd dat je vrij veel gas moet geven om je vermogen te krijgen. Dat lijkt me in het terrein niet echt een voordeel.
Je moet veel koppel bij laag toerental hebben.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Leen |
8-2-2008 16:41 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
mja ik vind bij zo'n 16 klepper tegenover een 8 klepper altijd dat je vrij veel gas moet geven om je vermogen te krijgen. Dat lijkt me in het terrein niet echt een voordeel.
Je moet veel koppel bij laag toerental hebben.
nou, valt wel mee.
dat is leuk als je gaat rockcrawlen, maar als je in de modder rijdt moeten die banden zo ahrd mogelijk ronddraaien om de modder eruit te gooien, dus dan is een motorblok wat bovenin ook nog vermogen heeft juist heel goed.
|
|
|
|
Henk-88 |
8-2-2008 17:35 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
als ik een fatsoenlijke offroad wagen wou dan kocht ik een suzuki sj413, waar ik snel een 1.6 van een vitara inhang, spoa op wranglerveren, 31" modderbanden, sperren voor en achter, en een tussenbak met lagere gearing.
dan kan je ieder terrein de baas.
Niva heeft sper op de bak
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Leen |
8-2-2008 17:38 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Niva heeft sper op de bak
ja, maar dan heeft ie alsnog een voor en achter diff die niet sperren :P
of hoogstens een sper aan de voorkant dan, die zit tenslotte in de bak zelf aangezien hij voor onafhankelijk afgeveerd is.
mn sj heeft sowieso geen diff in de tussenbak zitten, dus ook geen sper nodig :P
|
|
|
|
EIERBOER |
8-2-2008 17:53 |
|