Joel_koningslust |
3-2-2008 18:12 |
Posts: 14514 |
ik ga voor een brommerblok iig, en iets wat watergekoeld is
brommerblok moet het zijn voor ALS hij ooit eens een technisch onderzoek zou krijgen. watergekoeld ivm kappen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
BenjaminDG |
3-2-2008 18:13 |
Posts: 4605 |
hmmmm, honda mbx/nsr/mtx 8 blok met watergekoelde athena of malossi misschien?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Joel_koningslust |
3-2-2008 18:14 |
Posts: 14514 |
het blok gaat zowiezo gebruik worden voor experimenten ivm tuning
dus carterinlaat of roterende inlaat, enorm getunede cilinders en dubbele carbs en allemaal die onzin, gewoon om het eens te proberen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Niek de Wildt |
3-2-2008 18:14 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ik ga voor een brommerblok iig, en iets wat watergekoeld is
brommerblok moet het zijn voor ALS hij ooit eens een technisch onderzoek zou krijgen. watergekoeld ivm kappen
een brommerblok met 70cc (denk aan een nsr blok) wordt ook gewoon als een motor gezien hoor.
net als een mbx 80 blok.
dus als je toch hard wil gaan raad ik je aan gewoon een mbx blok er onder te mikken.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
3-2-2008 18:16 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
een brommerblok met 70cc (denk aan een nsr blok) wordt ook gewoon als een motor gezien hoor.
net als een mbx 80 blok.
dus als je toch hard wil gaan raad ik je aan gewoon een mbx blok er onder te mikken.
klopt maar ik wil een brommer of 80cc honda blok omdat ik dan gewoon ergens een origineel blok op de plank kan leggen voor het geval dat
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Niek de Wildt |
3-2-2008 18:17 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
klopt maar ik wil een brommer of 80cc honda blok omdat ik dan gewoon ergens een origineel blok op de plank kan leggen voor het geval dat
jah, honda mbx 80 en honda nsr50 hebben gewoon dezelfde ophang punten hoor.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
3-2-2008 18:20 |
Posts: 14514 |
weet ik, dat probeer ik al de hele tijd te vertellen, maar er komen er steeds zeuren over crosmotorblokken enzo
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
3-2-2008 18:23 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
weet ik, dat probeer ik al de hele tijd te vertellen, maar er komen er steeds zeuren over crosmotorblokken enzo
maar
als je een 125 cc crossblok koopt kun je hier toch ook een 2e cilinder bijkopen en hier een 50cc bus inknallen , 12mm erachter
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Joel_koningslust |
3-2-2008 18:24 |
Posts: 14514 |
veel te veel werk, en het feit dat een crosmotorblok al gehoord wordt in het volgende dorp en een mbx/nsr blokje niet
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
3-2-2008 18:27 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
veel te veel werk, en het feit dat een crosmotorblok al gehoord wordt in het volgende dorp en een mbx/nsr blokje niet
had gewoon voor een am6/derbi blok gekozen daar niet van.
maar alle geluid is te dempen , bij mijn motor hoor je vooral het luchtfilter geluid , en dat zal met een brommerblok die evenveel lucht aanzuigt niet minder zijn
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Joel_koningslust |
24-9-2008 22:24 |
Posts: 14514 |
zo komt de cilinder er op te zitten
er komt zoals je ziet een flauwe bocht in ivm het achterste ophangpunt. maar dat zijn hoogstens 4 conussen die in een flauwe hoek staan
ik hoop deze week de onderdelen uit frysland binnen te hebben, dan kan het echte werk aan het blok tenminste beginnen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
konterbonker |
6-10-2009 10:18 |
Posts: 460 |
mijn mening:
Als het niet telaat is, haal een AM6 of een Derbi blok.
Bij de sobw rijdt iedereen in de formule en in de expi met een honda frame en een derbi / am6 blok.
Dit, omdat bij derbi en am6 de mengsel eerst door de carter gaat, bij honda direct op de cilinder.
Daarom kan je bij een Derbi of AM6 meer pk's uithalen dan een Honda =( !
vind het jammer maarja..
|
|
|
|
Joel_koningslust |
6-10-2009 10:24 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
mijn mening:
Als het niet telaat is, haal een AM6 of een Derbi blok.
Bij de sobw rijdt iedereen in de formule en in de expi met een honda frame en een derbi / am6 blok.
Dit, omdat bij derbi en am6 de mengsel eerst door de carter gaat, bij honda direct op de cilinder.
Daarom kan je bij een Derbi of AM6 meer pk's uithalen dan een Honda =( !
vind het jammer maarja..
tsja... het is zegmaar wel een beetje te laat ik heb enkel het frame en de tank nog van dat ding. verder niks meer aan gedaan omdat ik mn rieju ff moest ombouwen naar lekker sturende supermoto en dat kostte me wat meer geld en tijd dan gehoopt. inmiddels heb ik een racemotor die me wat meer interesseerd als dat brommerracen. wellicht dat ik ooit nog wat met het spul doe. am6 blokjes heb ik nog wel een paar liggen, het frame en de tank liggen er ook nog. kuipen heb ik ook nog wel ( jeweetwel, van zon rs125 ) opzich heb ik veel liggen om wat te maken. enkel de tijd mis ik nog
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
6-10-2009 12:37 |
|