Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - motorblok tips?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - motorblok tips?
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3269 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 3-2-2008 18:12 Print reply

Posts: 14514
ik ga voor een brommerblok iig, en iets wat watergekoeld is

brommerblok moet het zijn voor ALS hij ooit eens een technisch onderzoek zou krijgen. watergekoeld ivm kappen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BenjaminDG 3-2-2008 18:13 Print reply

Posts: 4605
hmmmm, honda mbx/nsr/mtx 8 blok met watergekoelde athena of malossi misschien?
 
Vlaanderen vrij!
Joel_koningslust 3-2-2008 18:14 Print reply

Posts: 14514
het blok gaat zowiezo gebruik worden voor experimenten ivm tuning

dus carterinlaat of roterende inlaat, enorm getunede cilinders en dubbele carbs en allemaal die onzin, gewoon om het eens te proberen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 3-2-2008 18:14 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ik ga voor een brommerblok iig, en iets wat watergekoeld is

brommerblok moet het zijn voor ALS hij ooit eens een technisch onderzoek zou krijgen. watergekoeld ivm kappen



een brommerblok met 70cc (denk aan een nsr blok) wordt ook gewoon als een motor gezien hoor.
net als een mbx 80 blok.

dus als je toch hard wil gaan raad ik je aan gewoon een mbx blok er onder te mikken.


 
Joel_koningslust 3-2-2008 18:16 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



een brommerblok met 70cc (denk aan een nsr blok) wordt ook gewoon als een motor gezien hoor.
net als een mbx 80 blok.

dus als je toch hard wil gaan raad ik je aan gewoon een mbx blok er onder te mikken.




klopt maar ik wil een brommer of 80cc honda blok omdat ik dan gewoon ergens een origineel blok op de plank kan leggen voor het geval dat
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 3-2-2008 18:17 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


klopt maar ik wil een brommer of 80cc honda blok omdat ik dan gewoon ergens een origineel blok op de plank kan leggen voor het geval dat


jah, honda mbx 80 en honda nsr50 hebben gewoon dezelfde ophang punten hoor.
 
Joel_koningslust 3-2-2008 18:20 Print reply

Posts: 14514
weet ik, dat probeer ik al de hele tijd te vertellen, maar er komen er steeds zeuren over crosmotorblokken enzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-2-2008 18:23 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
weet ik, dat probeer ik al de hele tijd te vertellen, maar er komen er steeds zeuren over crosmotorblokken enzo


maar
als je een 125 cc crossblok koopt kun je hier toch ook een 2e cilinder bijkopen en hier een 50cc bus inknallen , 12mm erachter
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Joel_koningslust 3-2-2008 18:24 Print reply

Posts: 14514
veel te veel werk, en het feit dat een crosmotorblok al gehoord wordt in het volgende dorp en een mbx/nsr blokje niet
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-2-2008 18:27 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
veel te veel werk, en het feit dat een crosmotorblok al gehoord wordt in het volgende dorp en een mbx/nsr blokje niet


had gewoon voor een am6/derbi blok gekozen daar niet van.

maar alle geluid is te dempen , bij mijn motor hoor je vooral het luchtfilter geluid , en dat zal met een brommerblok die evenveel lucht aanzuigt niet minder zijn
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Joel_koningslust 24-9-2008 22:24 Print reply

Posts: 14514
zo komt de cilinder er op te zitten

er komt zoals je ziet een flauwe bocht in ivm het achterste ophangpunt. maar dat zijn hoogstens 4 conussen die in een flauwe hoek staan




ik hoop deze week de onderdelen uit frysland binnen te hebben, dan kan het echte werk aan het blok tenminste beginnen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
konterbonker 6-10-2009 10:18 Print reply
Posts: 460
mijn mening:

Als het niet telaat is, haal een AM6 of een Derbi blok.
Bij de sobw rijdt iedereen in de formule en in de expi met een honda frame en een derbi / am6 blok.

Dit, omdat bij derbi en am6 de mengsel eerst door de carter gaat, bij honda direct op de cilinder.

Daarom kan je bij een Derbi of AM6 meer pk's uithalen dan een Honda =( !

vind het jammer maarja..
 
Joel_koningslust 6-10-2009 10:24 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
mijn mening:

Als het niet telaat is, haal een AM6 of een Derbi blok.
Bij de sobw rijdt iedereen in de formule en in de expi met een honda frame en een derbi / am6 blok.

Dit, omdat bij derbi en am6 de mengsel eerst door de carter gaat, bij honda direct op de cilinder.

Daarom kan je bij een Derbi of AM6 meer pk's uithalen dan een Honda =( !

vind het jammer maarja..



tsja... het is zegmaar wel een beetje te laat ik heb enkel het frame en de tank nog van dat ding. verder niks meer aan gedaan omdat ik mn rieju ff moest ombouwen naar lekker sturende supermoto en dat kostte me wat meer geld en tijd dan gehoopt. inmiddels heb ik een racemotor die me wat meer interesseerd als dat brommerracen. wellicht dat ik ooit nog wat met het spul doe. am6 blokjes heb ik nog wel een paar liggen, het frame en de tank liggen er ook nog. kuipen heb ik ook nog wel ( jeweetwel, van zon rs125 ) opzich heb ik veel liggen om wat te maken. enkel de tijd mis ik nog
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 6-10-2009 12:37 Print reply

Posts: 29286
cr125 cilinder op een mbx /mt8 blok ploppen en dat ding meenemen naar genemuiden.

Nee ik snap het wel wat moet je met een brommer als je een snelle motor aan het bouwen bent.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
Daarom kan je bij een Derbi of AM6 meer pk's uithalen dan een Honda =( !



ligt eraan hoeveel je met een honda blok doet.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-10-2009 om 12:47 uur.
 

Dit topic is 3269 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved