Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - motorblok tips?
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 3270 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Royal Club |
20-1-2008 18:23 |
Posts: 60390 |
cr125blok
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
driver004 |
20-1-2008 18:23 |
Posts: 3418 |
een beetje agent ziet meteen dat geen nsr is
je bent dan echt vollebak de lul
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
NSR_rijder |
20-1-2008 18:23 |
Posts: 510 |
crossmotor blokje dr onder gooien
|
|
|
|
Joel_koningslust |
20-1-2008 18:29 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]
Niet veel zwaarder dan je Rieju, dat geloof ik niet.
Dan is je Rieju wel heel zwaar. Ik weet dat het ori motorblok van dit frame wel een hoop weegt maar de wielen / frame en tank wegen niet evenveel als van een brommer.
Als je aan de kant wordt gezet of bij een ongeluk betrokken raakt ben je wel zwaar de sigaar, maar dat moet je, zoals ik al zei, verder helemaal zelf weten.
wielen zijn idd zwaarder, maar de voorvork en frame zijn lichter, alles bij elkaar zal hij wel ietsjes zwaarder zijn
en de kans dat ik ermee gepakt wordt is erg klein, het frame lijkt redelijk veel op een ns1/nsr50rx frame, maar dan alu. hij zal toch niet veel de weg op komen dus ik waag het er maar op denk ik
maar zoals ik al zei, het kan ook nog altijd een 50cc racer worden
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Joel_koningslust |
20-1-2008 18:58 |
Posts: 14514 |
ik heb net het frame gewogen
het weegt een goede 55 kilo, dat is wel zonder tank blok kappen en electronica enz, mijn rieju weegt 90kilo ( staat op kenteken )
dus een bromfietsblok zou het wel moeten kunnen trekken, bij de sobw gebruiken ze immers ook zo'n frames
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
- Kevin - |
20-1-2008 19:02 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ik heb net het frame gewogen
het weegt een goede 55 kilo, dat is wel zonder tank blok kappen en electronica enz, mijn rieju weegt 90kilo ( staat op kenteken )
dus een bromfietsblok zou het wel moeten kunnen trekken, bij de sobw gebruiken ze immers ook zo'n frames
Hmm ok, bedankt dat je even harde feiten wilde posten. Het valt inderdaad wel mee jah. Met een bromfiets blok met aardig wat vermogen moet er dan zeker wel wat leuks van te maken zijn. Ik zou toch minstens voor 125 kubieke centimetertjes gaan .
|
|
|
|
stoeptegel |
20-1-2008 19:05 |
Posts: 3085 |
Ik vind je eigenlijk totaal onlogisch bezig.
Je haalt een motor op brom kenteken.
Ok, dat snap ik nog.
Het voordeel hiervan zou normaal gesproken zijn, dat je met een fatsoenlijk blok rondrijd,veel vermogen,weinig onderhoud, goed betrouwbaar en het verbruik zal ook wel meevallen.(Je rijdt tenslotte met originele honda onderdelen, het is dus op wat meer vermogen gemaakt).
Vervolgens wil je het enigste pluspunt ervan af rijden, en rijd je dadelijk op een slome wannebe brommer motor combinatie rond.Waarvan je keivele risico loopt vanwege het frame.
Het risisco zou het wel waard zijn, als je hierdoor ook van de snelheid van zon motor kan genieten.Maar dat doe je niet, kan je net zogoed opgevoerd brommer blijven rijden
Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 20-1-2008 om 19:05 uur.
|
|
80 cc ownatsj |
|
Joel_koningslust |
20-1-2008 19:05 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]
Hmm ok, bedankt dat je even harde feiten wilde posten. Het valt inderdaad wel mee jah. Met een bromfiets blok met aardig wat vermogen moet er dan zeker wel wat leuks van te maken zijn. Ik zou toch minstens voor 125 kubieke centimetertjes gaan .
ik zou wel een echt motorfietsblok willen, maar dan gaat hij zowiezo niet op kenteken, en het maakt de uitdaging een stuk minder. een blok met 20pk origineel onder een frame hangen kan iedereen. een blok met 4 pk origineel waar je 10oid van maakt is een stuk leuker naar mijn mening, en dan kan hij eventueel ook nog een keer meedoen in jubbega oid om mee te sprinten
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Joel_koningslust |
20-1-2008 19:07 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
Ik vind je eigenlijk totaal onlogisch bezig.
Je haalt een motor op brom kenteken.
Ok, dat snap ik nog.
Het voordeel hiervan zou normaal gesproken zijn, dat je met een fatsoenlijk blok rondrijd,veel vermogen,weinig onderhoud, goed betrouwbaar en het verbruik zal ook wel meevallen.(Je rijdt tenslotte met originele honda onderdelen, het is dus op wat meer vermogen gemaakt).
Vervolgens wil je het enigste pluspunt ervan af rijden, en rijd je dadelijk op een slome wannebe brommer motor combinatie rond.Waarvan je keivele risico loopt vanwege het frame.
Het risisco zou het wel waard zijn, als je hierdoor ook van de snelheid van zon motor kan genieten.Maar dat doe je niet, kan je net zogoed opgevoerd brommer blijven rijden
Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 20-1-2008 om 19:05 uur.
het originele blok is er zowiezo niet bij, dus dat is geen optie
en als ik aangehouden wordt en er zit een joekel van een cilinder op valt mee op dan dat er een frampje onder zit dat nouwelijks groter is dan een bromfietsframe. het doel is om een leuk bromfietsje te krijgen met een lekker wegligging enz, maar wel met een beetje snelheid
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
zundappchef |
21-1-2008 21:48 |
Posts: 4082 |
ik zou een 80 cc blok pakken valt nie zo op kwa geluid en kwa groote
het vermogen of stuk better als 50 cc en het loopt nog zuinig ook nog zou zo snel niet weten welk blok dan beste keus is
maar je frame ziet er strak en net uit vooral met die dikke remmen er op vind ik het tegen overgestelde van stoepteggel dit een goed project pleur frame nummers over je zal op dat gebied weinig problemen krijgen
als je er dan ook een rustig lopent blok wat niet te veel geluid maakt maar wel wat vermogen levert zal het hele project de moeite waard zijn
ik zet dit project in iedergeval wel onder watchlist hoop dat het iets word
ik zie trouwens dat er veel op gereageert word op zoon cross blok
het zal zeker goed lopen en goed herrie maken dat zeker
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
Joel_koningslust |
3-2-2008 13:13 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
ik zou een 80 cc blok pakken valt nie zo op kwa geluid en kwa groote
het vermogen of stuk better als 50 cc en het loopt nog zuinig ook nog zou zo snel niet weten welk blok dan beste keus is
maar je frame ziet er strak en net uit vooral met die dikke remmen er op vind ik het tegen overgestelde van stoepteggel dit een goed project pleur frame nummers over je zal op dat gebied weinig problemen krijgen
als je er dan ook een rustig lopent blok wat niet te veel geluid maakt maar wel wat vermogen levert zal het hele project de moeite waard zijn
ik zet dit project in iedergeval wel onder watchlist hoop dat het iets word
ik zie trouwens dat er veel op gereageert word op zoon cross blok
het zal zeker goed lopen en goed herrie maken dat zeker
een crossblok wordt het idd niet, dat maakt zowiezo teveel herrie enz
hier in de buurt is een kerel die al zn brommerspul verkoopt, waarondder honda spul dus daar ga ik naar de carnaval maar eens een mokup blokje zoeken
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
BenjaminDG |
3-2-2008 18:00 |
Posts: 4605 |
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Citta92 |
3-2-2008 18:08 |
Posts: 614 |
Ik weet niet wat je wil..
Of je wil modern schakel blokje die vind ik persoonlijk weinig kunnen hebben en echt alles van de toeren moeten hebben of je koop zundapp/honda brommer met 80cc blok..
Bij zundapp hoef je bijna geen aanpassing te maken en kan je zelfde 125cc blok monteren. zijn frabieks al 19pk.
Het is wat je net wil.
Goed degelijk oud brommertje , of de modern troep die snel gaar zijn en persoonlijk weinig kunnen hebben.
En honda onderdelen zijn er genoeg en honda is echt snel te maken, zelfde geld voor zundapp.
|
|
|
|
BenjaminDG |
3-2-2008 18:10 |
Posts: 4605 |
Ik zou toch op zen minst een 125 cc nemen, dan heb je wat snelheid en ook is het kwa uiterlijk mooier dan zo'n brommer blokje.
Kwestie van je frame wat te vullen snapje?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
3-2-2008 18:12 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Ik zou toch op zen minst een 125 cc nemen, dan heb je wat snelheid en ook is het kwa uiterlijk mooier dan zo'n brommer blokje.
Kwestie van je frame wat te vullen snapje?
zal toch wel een kuip omkomen ?
k zou er btw gewoon een derbi of am6 blok inhangen..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Dit topic is 3270 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|