Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - motorblok tips?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1018 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - motorblok tips?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 20-1-2008 18:23 Print reply

Posts: 60390
cr125blok
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
driver004 20-1-2008 18:23 Print reply

Posts: 3418
een beetje agent ziet meteen dat geen nsr is


je bent dan echt vollebak de lul
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
NSR_rijder 20-1-2008 18:23 Print reply

Posts: 510
crossmotor blokje dr onder gooien
 
Joel_koningslust 20-1-2008 18:29 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Niet veel zwaarder dan je Rieju, dat geloof ik niet.

Dan is je Rieju wel heel zwaar. Ik weet dat het ori motorblok van dit frame wel een hoop weegt maar de wielen / frame en tank wegen niet evenveel als van een brommer.

Als je aan de kant wordt gezet of bij een ongeluk betrokken raakt ben je wel zwaar de sigaar, maar dat moet je, zoals ik al zei, verder helemaal zelf weten.


wielen zijn idd zwaarder, maar de voorvork en frame zijn lichter, alles bij elkaar zal hij wel ietsjes zwaarder zijn

en de kans dat ik ermee gepakt wordt is erg klein, het frame lijkt redelijk veel op een ns1/nsr50rx frame, maar dan alu. hij zal toch niet veel de weg op komen dus ik waag het er maar op denk ik

maar zoals ik al zei, het kan ook nog altijd een 50cc racer worden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 20-1-2008 18:58 Print reply

Posts: 14514
ik heb net het frame gewogen

het weegt een goede 55 kilo, dat is wel zonder tank blok kappen en electronica enz, mijn rieju weegt 90kilo ( staat op kenteken )

dus een bromfietsblok zou het wel moeten kunnen trekken, bij de sobw gebruiken ze immers ook zo'n frames
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
- Kevin - 20-1-2008 19:02 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ik heb net het frame gewogen

het weegt een goede 55 kilo, dat is wel zonder tank blok kappen en electronica enz, mijn rieju weegt 90kilo ( staat op kenteken )

dus een bromfietsblok zou het wel moeten kunnen trekken, bij de sobw gebruiken ze immers ook zo'n frames


Hmm ok, bedankt dat je even harde feiten wilde posten. Het valt inderdaad wel mee jah. Met een bromfiets blok met aardig wat vermogen moet er dan zeker wel wat leuks van te maken zijn. Ik zou toch minstens voor 125 kubieke centimetertjes gaan .
 
stoeptegel 20-1-2008 19:05 Print reply

Posts: 3085
Ik vind je eigenlijk totaal onlogisch bezig.
Je haalt een motor op brom kenteken.
Ok, dat snap ik nog.
Het voordeel hiervan zou normaal gesproken zijn, dat je met een fatsoenlijk blok rondrijd,veel vermogen,weinig onderhoud, goed betrouwbaar en het verbruik zal ook wel meevallen.(Je rijdt tenslotte met originele honda onderdelen, het is dus op wat meer vermogen gemaakt).
Vervolgens wil je het enigste pluspunt ervan af rijden, en rijd je dadelijk op een slome wannebe brommer motor combinatie rond.Waarvan je keivele risico loopt vanwege het frame.
Het risisco zou het wel waard zijn, als je hierdoor ook van de snelheid van zon motor kan genieten.Maar dat doe je niet, kan je net zogoed opgevoerd brommer blijven rijden

Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 20-1-2008 om 19:05 uur.
 
80 cc ownatsj
Joel_koningslust 20-1-2008 19:05 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Hmm ok, bedankt dat je even harde feiten wilde posten. Het valt inderdaad wel mee jah. Met een bromfiets blok met aardig wat vermogen moet er dan zeker wel wat leuks van te maken zijn. Ik zou toch minstens voor 125 kubieke centimetertjes gaan .



ik zou wel een echt motorfietsblok willen, maar dan gaat hij zowiezo niet op kenteken, en het maakt de uitdaging een stuk minder. een blok met 20pk origineel onder een frame hangen kan iedereen. een blok met 4 pk origineel waar je 10oid van maakt is een stuk leuker naar mijn mening, en dan kan hij eventueel ook nog een keer meedoen in jubbega oid om mee te sprinten
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 20-1-2008 19:07 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
Ik vind je eigenlijk totaal onlogisch bezig.
Je haalt een motor op brom kenteken.
Ok, dat snap ik nog.
Het voordeel hiervan zou normaal gesproken zijn, dat je met een fatsoenlijk blok rondrijd,veel vermogen,weinig onderhoud, goed betrouwbaar en het verbruik zal ook wel meevallen.(Je rijdt tenslotte met originele honda onderdelen, het is dus op wat meer vermogen gemaakt).
Vervolgens wil je het enigste pluspunt ervan af rijden, en rijd je dadelijk op een slome wannebe brommer motor combinatie rond.Waarvan je keivele risico loopt vanwege het frame.
Het risisco zou het wel waard zijn, als je hierdoor ook van de snelheid van zon motor kan genieten.Maar dat doe je niet, kan je net zogoed opgevoerd brommer blijven rijden

Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 20-1-2008 om 19:05 uur.


het originele blok is er zowiezo niet bij, dus dat is geen optie

en als ik aangehouden wordt en er zit een joekel van een cilinder op valt mee op dan dat er een frampje onder zit dat nouwelijks groter is dan een bromfietsframe. het doel is om een leuk bromfietsje te krijgen met een lekker wegligging enz, maar wel met een beetje snelheid

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
zundappchef 21-1-2008 21:48 Print reply

Posts: 4082
ik zou een 80 cc blok pakken valt nie zo op kwa geluid en kwa groote
het vermogen of stuk better als 50 cc en het loopt nog zuinig ook nog zou zo snel niet weten welk blok dan beste keus is
maar je frame ziet er strak en net uit vooral met die dikke remmen er op vind ik het tegen overgestelde van stoepteggel dit een goed project pleur frame nummers over je zal op dat gebied weinig problemen krijgen
als je er dan ook een rustig lopent blok wat niet te veel geluid maakt maar wel wat vermogen levert zal het hele project de moeite waard zijn

ik zet dit project in iedergeval wel onder watchlist hoop dat het iets word

ik zie trouwens dat er veel op gereageert word op zoon cross blok
het zal zeker goed lopen en goed herrie maken dat zeker
 
1000 v twin rotax biatch
Joel_koningslust 3-2-2008 13:13 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
ik zou een 80 cc blok pakken valt nie zo op kwa geluid en kwa groote
het vermogen of stuk better als 50 cc en het loopt nog zuinig ook nog zou zo snel niet weten welk blok dan beste keus is
maar je frame ziet er strak en net uit vooral met die dikke remmen er op vind ik het tegen overgestelde van stoepteggel dit een goed project pleur frame nummers over je zal op dat gebied weinig problemen krijgen
als je er dan ook een rustig lopent blok wat niet te veel geluid maakt maar wel wat vermogen levert zal het hele project de moeite waard zijn

ik zet dit project in iedergeval wel onder watchlist hoop dat het iets word

ik zie trouwens dat er veel op gereageert word op zoon cross blok
het zal zeker goed lopen en goed herrie maken dat zeker



een crossblok wordt het idd niet, dat maakt zowiezo teveel herrie enz

hier in de buurt is een kerel die al zn brommerspul verkoopt, waarondder honda spul dus daar ga ik naar de carnaval maar eens een mokup blokje zoeken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BenjaminDG 3-2-2008 18:00 Print reply

Posts: 4605
Ik zag laast een honda mb met een yamaha yz 250 blok.
Misschien een idee?
http://nl.youtube.com/watch?v=pD0rAVXcoM8

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 3-2-2008 om 18:01 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Citta92 3-2-2008 18:08 Print reply

Posts: 614
Ik weet niet wat je wil..
Of je wil modern schakel blokje die vind ik persoonlijk weinig kunnen hebben en echt alles van de toeren moeten hebben of je koop zundapp/honda brommer met 80cc blok..
Bij zundapp hoef je bijna geen aanpassing te maken en kan je zelfde 125cc blok monteren. zijn frabieks al 19pk.

Het is wat je net wil.
Goed degelijk oud brommertje , of de modern troep die snel gaar zijn en persoonlijk weinig kunnen hebben.

En honda onderdelen zijn er genoeg en honda is echt snel te maken, zelfde geld voor zundapp.
 
BenjaminDG 3-2-2008 18:10 Print reply

Posts: 4605
Ik zou toch op zen minst een 125 cc nemen, dan heb je wat snelheid en ook is het kwa uiterlijk mooier dan zo'n brommer blokje.
Kwestie van je frame wat te vullen snapje?
 
Vlaanderen vrij!
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-2-2008 18:12 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Ik zou toch op zen minst een 125 cc nemen, dan heb je wat snelheid en ook is het kwa uiterlijk mooier dan zo'n brommer blokje.
Kwestie van je frame wat te vullen snapje?


zal toch wel een kuip omkomen ?

k zou er btw gewoon een derbi of am6 blok inhangen..

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 3270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved