Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - motorblok tips?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1022 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - motorblok tips?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3271 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 20-1-2008 17:31 Print topicpost

Posts: 14514
ik weet nog niet welk motorblok ik wil, dus tips kan je hier plaatsen

-het moet een bromfietsblok zijn of een blok met dezelfde ophangpunten als een bromfietsblok
-het moet redelijk makkelijk snel te maken zijn
-er moeten veel onderdelen voor te krijgene zijn

als je een idee hebt onderbouw het dan een beetje waarom jij het vind, eventueel met wat foto's van leuke blokken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Ice Ap rs50 20-1-2008 17:33 Print reply

Posts: 7149
AM6: goedkoop in aanschaf, zat veel onderdelen voor te krijgen (aan een goeie prijs), en heel hard te maken

Of derbi

maar geen morini: niet veel onderdelen voor te krijgen
 
GTI - GTD - BMW
rik hulkenberg 20-1-2008 17:35 Print reply

Posts: 10029
en mb of mbx blok zijn brom en motor blok voor te krijgen bijde zelfde ophangpunten
blijft het ook honda

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 20-1-2008 om 17:36 uur.
 
Joel_koningslust 20-1-2008 17:42 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
en mb of mbx blok zijn brom en motor blok voor te krijgen bijde zelfde ophangpunten
blijft het ook honda

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 20-1-2008 om 17:36 uur.


maar honda is naar mijn mening wat moeilijker snel te krijgen

@ice: dus morini valt eigenlijk af, ik hoorde dat als je morini sneller maakt de koppeling+krukas het snel begeeft. wie weet hier meer van
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Ice Ap rs50 20-1-2008 17:53 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


maar honda is naar mijn mening wat moeilijker snel te krijgen

@ice: dus morini valt eigenlijk af, ik hoorde dat als je morini sneller maakt de koppeling+krukas het snel begeeft. wie weet hier meer van


valt te zien hoe snel je wil

op mijn am6 zit een polini 80cc, dat zou een ori krukas en ori koppeling ook niet redden
 
GTI - GTD - BMW
- Kevin - 20-1-2008 18:01 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
wat voor nieuwe honda blokken bedoel je dan? want het moet ook wel een beetje een blok zijn waar veel onderdelen en zooi van te vinden zijn

en zoals ik net al zei, honda is wel snel te maken maar het is meer werk, en ik heb al werk zat aan het passend maken van een blok. maar als je echt met bewijzen oid komt dat van honda nsr/mbx blokken toch echt iets leuks is te maken dan post het maar


Op het forum zijn genoeg sprint brom / motorfietsen te vinden met een nsr / mbx blok die erg hard gaan en veel vermogen leveren. Moet je zelf maar even googlelen en filmpjes van opzoeken. Velen kunnen dit beamen hier op bf.

Van de wat oudere Honda blokken zijn ook nog volop onderdelen te verkrijgen, dat is helemaal geen probleem.

Verder zijn er zat nieuwe Honda blokken te krijgen om mee te experimenteren, zoals de blokken van de onderstaande Honda motoren:


  • CRF 250 X
  • CRF 250 R
  • CR 250 R
  • CRF 150 R/RB
  • CR 125 R
  • CBF 250

 
Niek de Wildt 20-1-2008 18:07 Print reply
Posts: 7168
honda cb 50 blok
dan ben je koning en kan je ook hard mee.
en je hebt teminste een bijpassend geluid voor zoon racer-model
 
- Kevin - 20-1-2008 18:09 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
honda cb 50 blok
dan ben je koning en kan je ook hard mee.
en je hebt teminste een bijpassend geluid voor zoon racer-model




Op een nsr250 mc18 frame

Ik zou toch iets zoeken met flink wat vermogen. Dat kan het frame makkelijk aan, bovendien weegt het allemaal wel wat. Anders ben je niet vooruit te branden.
 
rik hulkenberg 20-1-2008 18:11 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


maar honda is naar mijn mening wat moeilijker snel te krijgen

@ice: dus morini valt eigenlijk af, ik hoorde dat als je morini sneller maakt de koppeling+krukas het snel begeeft. wie weet hier meer van

is helemaal niet moeilijk snel te krijgen
je kan er 140 uit halen dus
mb8 blok

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 20-1-2008 om 18:11 uur.
 
Joel_koningslust 20-1-2008 18:11 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
honda cb 50 blok
dan ben je koning en kan je ook hard mee.
en je hebt teminste een bijpassend geluid voor zoon racer-model


het wordt zowiezo een tweetakt, die had het originele model ook

@mt8: ik wil wel een bromfiets blok dus niet de blokken die jij voorstelde

@ice: er zal wel een andere krukas in komen, maar de koppeling lijkt me meer een probleem aangezien er bijna niets voor morini te krijgen is. morini wordt het dus niet
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 20-1-2008 18:13 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]




Op een nsr250 mc18 frame

Ik zou toch iets zoeken met flink wat vermogen. Dat kan het frame makkelijk aan, bovendien weegt het allemaal wel wat. Anders ben je niet vooruit te branden.


ik weet dat het weinig cilinder inhoud is, maar daar vroeg de TS om
 
Joel_koningslust 20-1-2008 18:15 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


ik weet dat het weinig cilinder inhoud is, maar daar vroeg de TS om


het hoeft niet perce 50cc te blijven, maar het moet wel een bromfiets blok zijn, of een blok waarvan de ophangpunten hetzelfde zijn als een bromfietsblok

en het frame weegt btw niet echt super veel, alles is van aluminium dus kwa gewicht valt het wel mee
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
- Kevin - 20-1-2008 18:15 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
het wordt zowiezo een tweetakt, die had het originele model ook

@mt8: ik wil wel een bromfiets blok dus niet de blokken die jij voorstelde

@ice: er zal wel een andere krukas in komen, maar de koppeling lijkt me meer een probleem aangezien er bijna niets voor morini te krijgen is. morini wordt het dus niet


Dan ben je wel underpowered denk, met een bromfiets blok.

Aangezien frame / tank / wielen / blok bij elkaar lang niet zo licht zijn als bij een brommer.

Weet je zeker dat je een brommer blok wilt?

Ik las dat je een nsr50 kenteken erop gaat doen, ik denk niet dat hij door de keuring komt. Of wilde je gewoon kenteken van een andere nsr erop doen? Dat is geen goed plan, maar moet je verder zelf weten.

Om hem een beetje snel te krijgen zul je nou eenmaal aardig wat vermogen nodig hebben ivm het gewicht.
 
Joel_koningslust 20-1-2008 18:17 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Dan ben je wel underpowered denk, met een bromfiets blok.

Aangezien frame / tank / wielen / blok bij elkaar lang niet zo licht zijn als bij een brommer.

Weet je zeker dat je een brommer blok wilt?

Ik las dat je een nsr50 kenteken erop gaat doen, ik denk niet dat hij door de keuring komt. Of wilde je gewoon kenteken van een andere nsr erop doen? Dat is geen goed plan, maar moet je verder zelf weten.

Om hem een beetje snel te krijgen zul je nou eenmaal aardig wat vermogen nodig hebben ivm het gewicht.


kwa gewicht is hij niet veel zwaarder als mn rieju, ik zal het frame eens een keer op de weegschaal zetten


en er zal idd iets met nummertjes gespeeld worden, maar mischien laat ik hem ook wel gewoon zonder kenteken licht enz en maak ik er een racertje van


Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 20-1-2008 om 18:22 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
- Kevin - 20-1-2008 18:22 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
kwa gewicht is hij niet veel zwaarder als mn rieju, ik zal het frame eens een keer op de weegschaal zetten

en er zal idd iets met nummertjes gespeeld worden



Niet veel zwaarder dan je Rieju, dat geloof ik niet.

Dan is je Rieju wel heel zwaar. Ik weet dat het ori motorblok van dit frame wel een hoop weegt maar de wielen / frame en tank wegen niet evenveel als van een brommer.

Als je aan de kant wordt gezet of bij een ongeluk betrokken raakt ben je wel zwaar de sigaar, maar dat moet je, zoals ik al zei, verder helemaal zelf weten.
 
Niek de Wildt 20-1-2008 18:22 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


het hoeft niet perce 50cc te blijven, maar het moet wel een bromfiets blok zijn, of een blok waarvan de ophangpunten hetzelfde zijn als een bromfietsblok

en het frame weegt btw niet echt super veel, alles is van aluminium dus kwa gewicht valt het wel mee


dat hebben de mt8 en mbx blokken ook hoor.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 20-1-2008 om 20:20 uur.
 

Dit topic is 3271 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved