Brommerforum.nl wordt gehost door: |
![Zeke Internet Services](img/zekelogo.jpg) |
|
|
Project - Topic - NSR50RR [Algemene vragen]
|
Pagina 4 van 12
|
Dit topic is 8056 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joel_koningslust |
16-9-2008 23:02 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10881/avatar) Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat is inderdaad ideaal.
Ben benieuwd hoe dat 125 blok gaat lopen, heb je al een oplossing gevonden voor de krukas?
Edit: dat moet ik ook , woon zelf in zuid-limburg, is ook iets van 250 km rijden.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-9-2008 om 22:56 uur.
oplossing voor de krukas is gevonden ja. de slag van mbx/ns1 is hetzelfde als van de yz
dus ik heb n mbx en een ns1 krukas besteld. en een van de 2 komt er dan in. en ik ben ook benieuw hoe het gaat lopen, ik wil iig ergens boven de 20pk uit komen. daarvoor ga ik absoluut niet tevreden zijn
@biet: waar zie jij een viertakt blok? en het is zowiezo jammer dat de vorige eigenaar het blok al had verkocht. want dan werd deze gewoon als special voor over de weg opgebouwd. want ik zou er graag gewoon een dikke 250cc vtwin in hebben, maar dan moet ik al een blok uit japan oid laten komen. dat gaat me net iets ver
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
BIET |
16-9-2008 23:07 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7401/avatar) Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
oplossing voor de krukas is gevonden ja. de slag van mbx/ns1 is hetzelfde als van de yz
dus ik heb n mbx en een ns1 krukas besteld. en een van de 2 komt er dan in. en ik ben ook benieuw hoe het gaat lopen, ik wil iig ergens boven de 20pk uit komen. daarvoor ga ik absoluut niet tevreden zijn
@biet: waar zie jij een viertakt blok? en het is zowiezo jammer dat de vorige eigenaar het blok al had verkocht. want dan werd deze gewoon als special voor over de weg opgebouwd. want ik zou er graag gewoon een dikke 250cc vtwin in hebben, maar dan moet ik al een blok uit japan oid laten komen. dat gaat me net iets ver
whewhe, ik ga te snel voor mezelf ![](img/post/s/e.gif) . Excuses
Denk dat de kosten van het blok je eerder iets te ver gaan zullen gaan ![](img/post/s/e.gif) . NSR250 delen zijn duur ![](img/post/s/recht.gif) .
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Joel_koningslust |
16-9-2008 23:10 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10881/avatar) Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
whewhe, ik ga te snel voor mezelf . Excuses
Denk dat de kosten van het blok je eerder iets te ver gaan zullen gaan . NSR250 delen zijn duur .
in japan valt die prijs best wel mee
maar voordat je bijvoorbeeld een blok hier hebt zijn de kosten al bijna dubbel zo hoog
en denk je dan eens in dat dit ding ( met het nsr250 blok ) door de vorige eigenaar was aangekocht voor de zwarte cross. dat zou toch dood zonde zijn ofniet
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
16-9-2008 23:11 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11550/avatar) Posts: 29286 |
Dat is mooi en boven die 20pk zal je wel uitkomen.
Nog een leuk weetje , ik had laats de krukas van mijn CR80 1981 blok in mijn handen en vergeleek hem eens met een NSR50 krukas, en wat blijk de slag en drijfstang lengte zijn het zelfde, alleen is van de CR krukas het bigend een stuk dikker/ sterker.
Alleen de lagers komen niet uit, de CR heeft het zelfde als de MT eerst de kering en dan pas het lager, (in de MT past de krukas zo in).
Dan zou er wat van moeten worden afgedraaid, maar dat is het probleem niet.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
16-9-2008 23:16 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10881/avatar) Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat is mooi en boven die 20pk zal je wel uitkomen. ![](img/post/s/b.gif)
Nog een leuk weetje , ik had laats de krukas van mijn CR80 1981 blok in mijn handen en vergeleek hem eens met een NSR50 krukas, en wat blijk de slag en drijfstang lengte zijn het zelfde, alleen is van de CR krukas het bigend een stuk dikker/ sterker.
Alleen de lagers komen niet uit, de CR heeft het zelfde als de MT eerst de kering en dan pas het lager, (in de MT past de krukas zo in).
Dan zou er wat van moeten worden afgedraaid, maar dat is het probleem niet.
bij yz krukassen wel ![](img/post/s/e.gif) dan vallen er gaten in
maar zon 1981'er cr is heeft eigenlijk ook gewoon een opgeleukt mt blok. daar is hij iig flink op gebaseerd ( of andersom natuurlijk )
een cr50 cilinder van die tijd past gewoon direct op een mt en haalde volgends mijn neef icm de cr koppeling en carburateur en een verbouwde kreidler expansie 105 echte km's/h
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
16-9-2008 23:19 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11550/avatar) Posts: 29286 |
Ja hij lijkt er erg veel op, als je hem zwart spuit zie je het al bijna helemaal niet meer.
In het blok zitten ook nog de gaten van de balansas.
Van die CR50 heb ik nog nooit van gehoord, leuk om te weten.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
16-9-2008 23:21 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10881/avatar) Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ja hij lijkt er erg veel op, als je hem zwart spuit zie je het al bijna helemaal niet meer.
In het blok zitten ook nog de gaten van de balansas.
Van die CR50 heb ik nog nooit van gehoord, leuk om te weten.
daar had ik ook nooit van gehoord.
schijnbaar is het een gietijzeren cilinder met chroomwand, en heeft de lokale brommerboer die vroeger veel verkocht en volgens betrouwbare bronnen in dat bedrijf ![](img/post/s/e.gif) heb ik gehoord dat er nog ergens een in een hoekje ligt te slingeren
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
mtx-motard |
17-9-2008 1:02 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/12183/avatar) Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
daar had ik ook nooit van gehoord.
schijnbaar is het een gietijzeren cilinder met chroomwand, en heeft de lokale brommerboer die vroeger veel verkocht en volgens betrouwbare bronnen in dat bedrijf heb ik gehoord dat er nog ergens een in een hoekje ligt te slingeren
ja vaag verhaal joel
ff foto's maken van dat hoekje, LMFD
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Joel_koningslust |
17-9-2008 13:10 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10881/avatar) Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
ja vaag verhaal joel
ff foto's maken van dat hoekje, LMFD
in dat hoekje kom ik nooit ![](img/post/s/e.gif) t hele magazijn zie ik btw nooit
mijn oude sstagebegeleider moet er ook nog een hebben, met n complete mt5 erbij. mischien dat ik daar eens een keer mag gaan kijken
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Joel_koningslust |
17-9-2008 13:27 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10881/avatar) Posts: 14514 |
mischien komt op het 80 blok ook een droge koppeling, dit omdat ik een vrij makkelijke manier heb gevonden hoe ik het ga maken
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Frysk |
17-9-2008 13:33 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6584/avatar) Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
mischien komt op het 80 blok ook een droge koppeling, dit omdat ik een vrij makkelijke manier heb gevonden hoe ik het ga maken
laat dat mij dan ook ff weten ![](img/post/s/smile.gif) ben benieuwd
|
|
giggitybyte |
|
Joel_koningslust |
17-9-2008 13:37 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10881/avatar) Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
laat dat mij dan ook ff weten ben benieuwd
hoe ik het wil gaan maken houdt ik nog ff voor mezelf. mischien hebben we het er wel een keer op msn over want ik moet denk ik ook nog ff met sypie gaan praten over wat freeswerk
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Joel_koningslust |
28-9-2008 17:56 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10881/avatar) Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
28-9-2008 18:05 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7636/avatar) Posts: 10560 |
mooi
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Joel_koningslust |
28-9-2008 22:35 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10881/avatar) Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
mooi
haha
voorvork en achterbrug komen er toch niet in. voor komt een ander vorkje en achter een zelfbouw achterbrug. de spaakwielen blijven waarschijnlijk wel
hij ligt trouwends nu nog veeeeels te hoog
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 28-9-2008 om 22:37 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Dit topic is 8056 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 12
|
|