Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - NSR50RR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1076 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - NSR50RR [Algemene vragen]
Pagina 4 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 16-9-2008 23:02 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat is inderdaad ideaal.

Ben benieuwd hoe dat 125 blok gaat lopen, heb je al een oplossing gevonden voor de krukas?

Edit: dat moet ik ook , woon zelf in zuid-limburg, is ook iets van 250 km rijden.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-9-2008 om 22:56 uur.


oplossing voor de krukas is gevonden ja. de slag van mbx/ns1 is hetzelfde als van de yz

dus ik heb n mbx en een ns1 krukas besteld. en een van de 2 komt er dan in. en ik ben ook benieuw hoe het gaat lopen, ik wil iig ergens boven de 20pk uit komen. daarvoor ga ik absoluut niet tevreden zijn

@biet: waar zie jij een viertakt blok? en het is zowiezo jammer dat de vorige eigenaar het blok al had verkocht. want dan werd deze gewoon als special voor over de weg opgebouwd. want ik zou er graag gewoon een dikke 250cc vtwin in hebben, maar dan moet ik al een blok uit japan oid laten komen. dat gaat me net iets ver
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BIET 16-9-2008 23:07 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


oplossing voor de krukas is gevonden ja. de slag van mbx/ns1 is hetzelfde als van de yz

dus ik heb n mbx en een ns1 krukas besteld. en een van de 2 komt er dan in. en ik ben ook benieuw hoe het gaat lopen, ik wil iig ergens boven de 20pk uit komen. daarvoor ga ik absoluut niet tevreden zijn

@biet: waar zie jij een viertakt blok? en het is zowiezo jammer dat de vorige eigenaar het blok al had verkocht. want dan werd deze gewoon als special voor over de weg opgebouwd. want ik zou er graag gewoon een dikke 250cc vtwin in hebben, maar dan moet ik al een blok uit japan oid laten komen. dat gaat me net iets ver

whewhe, ik ga te snel voor mezelf. Excuses

Denk dat de kosten van het blok je eerder iets te ver gaan zullen gaan. NSR250 delen zijn duur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Joel_koningslust 16-9-2008 23:10 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

whewhe, ik ga te snel voor mezelf. Excuses

Denk dat de kosten van het blok je eerder iets te ver gaan zullen gaan. NSR250 delen zijn duur.



in japan valt die prijs best wel mee

maar voordat je bijvoorbeeld een blok hier hebt zijn de kosten al bijna dubbel zo hoog

en denk je dan eens in dat dit ding ( met het nsr250 blok ) door de vorige eigenaar was aangekocht voor de zwarte cross. dat zou toch dood zonde zijn ofniet
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 16-9-2008 23:11 Print reply

Posts: 29286
Dat is mooi en boven die 20pk zal je wel uitkomen.

Nog een leuk weetje , ik had laats de krukas van mijn CR80 1981 blok in mijn handen en vergeleek hem eens met een NSR50 krukas, en wat blijk de slag en drijfstang lengte zijn het zelfde, alleen is van de CR krukas het bigend een stuk dikker/ sterker.

Alleen de lagers komen niet uit, de CR heeft het zelfde als de MT eerst de kering en dan pas het lager, (in de MT past de krukas zo in).
Dan zou er wat van moeten worden afgedraaid, maar dat is het probleem niet.
 
Joel_koningslust 16-9-2008 23:16 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat is mooi en boven die 20pk zal je wel uitkomen.

Nog een leuk weetje , ik had laats de krukas van mijn CR80 1981 blok in mijn handen en vergeleek hem eens met een NSR50 krukas, en wat blijk de slag en drijfstang lengte zijn het zelfde, alleen is van de CR krukas het bigend een stuk dikker/ sterker.

Alleen de lagers komen niet uit, de CR heeft het zelfde als de MT eerst de kering en dan pas het lager, (in de MT past de krukas zo in).
Dan zou er wat van moeten worden afgedraaid, maar dat is het probleem niet.


bij yz krukassen wel dan vallen er gaten in

maar zon 1981'er cr is heeft eigenlijk ook gewoon een opgeleukt mt blok. daar is hij iig flink op gebaseerd ( of andersom natuurlijk )

een cr50 cilinder van die tijd past gewoon direct op een mt en haalde volgends mijn neef icm de cr koppeling en carburateur en een verbouwde kreidler expansie 105 echte km's/h
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 16-9-2008 23:19 Print reply

Posts: 29286
Ja hij lijkt er erg veel op, als je hem zwart spuit zie je het al bijna helemaal niet meer.

In het blok zitten ook nog de gaten van de balansas.

Van die CR50 heb ik nog nooit van gehoord, leuk om te weten.
 
Joel_koningslust 16-9-2008 23:21 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ja hij lijkt er erg veel op, als je hem zwart spuit zie je het al bijna helemaal niet meer.

In het blok zitten ook nog de gaten van de balansas.

Van die CR50 heb ik nog nooit van gehoord, leuk om te weten.


daar had ik ook nooit van gehoord.

schijnbaar is het een gietijzeren cilinder met chroomwand, en heeft de lokale brommerboer die vroeger veel verkocht en volgens betrouwbare bronnen in dat bedrijf heb ik gehoord dat er nog ergens een in een hoekje ligt te slingeren
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mtx-motard 17-9-2008 1:02 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


daar had ik ook nooit van gehoord.

schijnbaar is het een gietijzeren cilinder met chroomwand, en heeft de lokale brommerboer die vroeger veel verkocht en volgens betrouwbare bronnen in dat bedrijf heb ik gehoord dat er nog ergens een in een hoekje ligt te slingeren


ja vaag verhaal joel

ff foto's maken van dat hoekje, LMFD
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Joel_koningslust 17-9-2008 13:10 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


ja vaag verhaal joel

ff foto's maken van dat hoekje, LMFD


in dat hoekje kom ik nooit t hele magazijn zie ik btw nooit

mijn oude sstagebegeleider moet er ook nog een hebben, met n complete mt5 erbij. mischien dat ik daar eens een keer mag gaan kijken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 17-9-2008 13:27 Print reply

Posts: 14514
mischien komt op het 80 blok ook een droge koppeling, dit omdat ik een vrij makkelijke manier heb gevonden hoe ik het ga maken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Frysk 17-9-2008 13:33 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
mischien komt op het 80 blok ook een droge koppeling, dit omdat ik een vrij makkelijke manier heb gevonden hoe ik het ga maken


laat dat mij dan ook ff weten ben benieuwd
 
giggitybyte
Joel_koningslust 17-9-2008 13:37 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


laat dat mij dan ook ff weten ben benieuwd


hoe ik het wil gaan maken houdt ik nog ff voor mezelf. mischien hebben we het er wel een keer op msn over want ik moet denk ik ook nog ff met sypie gaan praten over wat freeswerk
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 28-9-2008 17:56 Print reply

Posts: 14514
zo, net ff een proefopstelling gemaakt om ff te kijken wat ik nou wil met het ding, race of sprint. uiteindelijk heb ik toch maar voor race gekozen. dus daar wordt het helemaal op gebouwd






 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-9-2008 18:05 Print reply

Posts: 10560
mooi
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Joel_koningslust 28-9-2008 22:35 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
mooi


haha

voorvork en achterbrug komen er toch niet in. voor komt een ander vorkje en achter een zelfbouw achterbrug. de spaakwielen blijven waarschijnlijk wel

hij ligt trouwends nu nog veeeeels te hoog

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 28-9-2008 om 22:37 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 8056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved