Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - brommercross mtx ot [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - brommercross mtx ot [Algemene vrage...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1662 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tvmierlo 7-1-2008 21:18 Print topicpost
Posts: 277
Welkom bij mijn project 'brommercross mtx ot'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.

alle vragen zijn welkom

Dit bericht is gewijzigd door tvmierlo op 7-1-2008 om 21:19 uur.
 

dokocrosser 7-1-2008 21:24 Print reply

Posts: 1433
ga je met 8-uurscrossen meedoen?
 
johankreidlerman 7-1-2008 21:24 Print reply

Posts: 3693
trimunt 3 uurs brommercrosse

Dit bericht is gewijzigd door johankreidlerman op 7-1-2008 om 21:24 uur.
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
dokocrosser 7-1-2008 21:25 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johankreidlerman
trimunt 3 uurs brommercrosse

Dit bericht is gewijzigd door johankreidlerman op 7-1-2008 om 21:24 uur.


ok ga je nog in de achterhoek rijden of alleen daar?
 
Geverinkje 7-1-2008 21:26 Print reply

Posts: 314
heb je foto's van je zelf gemaakte uitlaat? en heb je trouwens nog meer foto's?
 
tvmierlo 7-1-2008 21:28 Print reply
Posts: 277
hoi,

ik ga meerijden in Handel met me neef. De andere plaatsen zijn me jammer genoeg nog te ver voor de eerste keer. Ik zal zometeen foto's posten. Deze zijn wat onscherp aangezien ze met me mp4-speler zijn gemaakt. Maar woensdag hebben we een nikon d70 waarmee ik hopelijk vele betere foto's mee kan maken.
 
50cc crosser 7-1-2008 21:39 Print reply

Posts: 1866
hoe loopt dat nouw zon scheve uitlaat

 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
dokocrosser 7-1-2008 21:44 Print reply

Posts: 1433
heb je die uitlaat zelf gemaakt ofzo?
scheef ding
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-1-2008 21:47 Print reply

Posts: 10835
is dat ori cockpitje? ik heb dezelfde op mijn XL, alleen lampje tussen de 7 en de 8 toeren niet. Is dat olie ofzo?
Wat heb je daaraan op een mtx?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Derbi-Olaf 7-1-2008 21:49 Print reply

Posts: 14999
wat een aan elkaar gebrade ding,, die uitlaat:P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mtx-motard 7-1-2008 21:49 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
is dat ori cockpitje? ik heb dezelfde op mijn XL, alleen lampje tussen de 7 en de 8 toeren niet. Is dat olie ofzo?
Wat heb je daaraan op een mtx?


ja is origineel, lijkt op nsr
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
tvmierlo 7-1-2008 21:49 Print reply
Posts: 277
feller en beter dan de originele. Het moet op zich niet veel verschil maken als je de taarpuntmethode maar gebruikt. Ik weet dat de laatste bocht in de laatste cone een erg grote hoek heeft en dit zeker wel de prestatie's beinvloed. Maar in feite zal de uitlaat alleen wat laagtoeriger zijn. De uitlaat begint nu bij ongeveer 6000 toeren en houd op bij de 9000 toeren op verhard terrein. Ik ga nog een keer in de wei testen of de uitlaat beter trekt dan de originele en waarschijnlijk slijp ik het laatste stukje ervanaf en maak ik de uitlaat daar wat korter dus de hoek van die cone wordt groter zodat de powerband wat gelijkmatiger verloopt en de powerband wat smaller is en bij hogere toeren begint.

Wat je wel moet weten is dat ik het interessant vind om met uitlaten te experimenteren. Ik heb al heel het stuk van Frits Overmars doorgelezen en de formules goed bekeken. Het stuk is erg interessant en ik wil het iedereen aanraden om het door te lezen. Deze uitlaat heb ik dan niet berekend met zijn formule's omdat ik geen zin had om de cilinderkop van de cilinder af te halen, dus had ik de kreidler uitlaat maar gemaakt die ook is berekend met de formule's van overmars. De timingen zijn misschien anders, dus zullen de toerentallen niet kloppen, maar hiermee kan je weer experimenteren. Ik had misschien beter een berekening door Luc Foekema kunnen laten doen, maar dit vind ik leuker dan zoeen pijp namaken. Dit betekent niet dat ik er nooit een zal laten berekenen
 
tvmierlo 7-1-2008 21:51 Print reply
Posts: 277
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
is dat ori cockpitje? ik heb dezelfde op mijn XL, alleen lampje tussen de 7 en de 8 toeren niet. Is dat olie ofzo?
Wat heb je daaraan op een mtx?


dit is inderdaad origineel. Het lampje is voor de olie, maar die is bij mij niet aangesloten. Wat ik eraan heb: ik kan met de uitlaat experimenteren en de toerentallen als indicatie nemen om te verbeteren en over te schakelen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
heb je die uitlaat zelf gemaakt ofzo?
scheef ding


ja, zelf maten met formule van de site gebruikt en met een passer op metaal uitgetekend, uitgeknipt, gelast(ik weet het, ik kan het voor geen meter, en de uitlaat is nog niet gasdicht) zelf doorgeslepen/gezaagd en weer gelast om de bochten te krijgen(hoek schatten, scheef doorslijpen/zagen en omdraaien(snappen jullie het nog?)

Dit bericht is gewijzigd door tvmierlo op 7-1-2008 om 21:55 uur.
 
Geverinkje 7-1-2008 21:54 Print reply

Posts: 314
maar volgens mij is de kans met dat uitlaatje van je wel erg groot dat je hem er onder heen rijd bij een bultje.
 
mtlover 7-1-2008 22:02 Print reply

Posts: 2372
Je moet je zorgen dat je uitlaat een stuk vloeiender loopt, dan is er echt meer uit te halen. Als je toch met Kreidler pijpen aan het experimenteren bent, kan eventueel nog wel maten regelen van een leuke pijp..

Hier nog een voorbeeldje: http://img406.images...9332/dsc01577ap8.jpg
 
dokocrosser 7-1-2008 22:06 Print reply

Posts: 1433
het is iig leuk om mee te experimenteren ja
en als je er 1 laat berekenen dan kun je m nog mooi laten lopen
 

Dit topic is 1662 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved