Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - beste motoronderdelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 932 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - beste motoronderdelen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

axel_s 29-12-2007 15:16 Print reply

Posts: 115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


je moet niet altijd geloven wat mensen zeggen

je kan dan eventueel nog een hpi monteren en als het nodig is je carters aanpassen aan de cilinder, of je probeert en lc cilinder erop te bouwen, dat word dan wel moeilijker

kheb het hem gevraagd hij had er een tsx blok ingestoke
 
Niek de Wildt 29-12-2007 15:21 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axel_s
[...]

kheb het hem gevraagd hij had er een tsx blok ingestoke


heheheh lol, dan wordt het nog wat ongeloofwaardiger ==> tsx zuigt :P
(qua topsnelheid)











en gewoon over het algemeen
 
Henk-88 29-12-2007 15:23 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


heheheh lol, dan wordt het nog wat ongeloofwaardiger ==> tsx zuigt :P
(qua topsnelheid)











en gewoon over het algemeen


Je lult en je zuigt.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
axel_s 3-1-2008 22:09 Print reply

Posts: 115
heeft een 125cc dt blok dezelfde bevestigingspunten als een 50cc



snel ik moet voor morgenvroeg beslissen of ik hem koop

Dit bericht is gewijzigd door axel_s op 3-1-2008 om 22:16 uur.
 
Sypie_Honda 3-1-2008 22:20 Print reply

Posts: 13830
90% zeker van niet.

vraag anders mopar eens, die weet dat volges mij wel zeker.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Harold 3-1-2008 22:26 Print reply

Posts: 1052
http://home-1.worldo...nl/~eefm/dt125mx.htm

t blok is anders, maar ophangpunten lijken redelijk overheen te komen. Zal wel niet niet helemaal het zelfde zijn.

Vraag diegene of hij t op wil meten. De bouten in de gaten steken en dan met een meetlint van bout tot bout meten in driehoeksvorm.

en dan maar hopen dat de cilinder past (valt wel op btw)
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-1-2008 22:27 Print reply

Posts: 10560
wat een dom topic..

pas maken is te moeilijk
80 blok is teveel werk

de rest plug and play voor dt is zooi
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
kenny77 3-1-2008 23:37 Print reply

Posts: 29286
Zoon 125 cc of 175 cc , zou ik niet doen , want deze lijken niet echt op orgineel , een beetje politie agent zal dat vast ook wel ontdekken , en dan zit er verder in verdiepen en beter naar het blok gaan kijken (is natuurlijk wel leuk zoon blok eronder , maar voor school brommer niet echt handig).
Een 80cc blokje uit een rd80/dt80 mx lijken wel erg veel op een rd blokje omdat deze bijna het zelfde zijn.
Het past ook zo onder je rd (en op marktplaats staan er wel een paar), past ook een 110cc erop zal dus ook wel hard lopen.
Maar dit is allemaal wat prijzig (ik weet niet hoeveel je wilt uitgeven?) , je kunt ook gewoon een malossi of een polini cilinder erop (rd50 blokje) zetten loopt best mooi.
Ik heb met mijn dt: een 5bak, een polini cilinder ,een 16mm carb en een immitatie uitlaat als ik er een zware vertanding opzet rijdt die 90km/h als ik er recht op zit.
(trekt hij wel niet zo mega snel op, als ik er een lichtere vertanding op zet loopt die ongeveer 80 km/h maar trek hij wel beter op, trek je hem ook wel gemakkelijk op het achterwiel)
(Maar je kunt de cilinder aanpassen een andere uitlaat grotere carb enz nemen zodat hij waarschijnlijk nog iets sneller zal gaan.)
Maar als ik naast iemand zijn senda van school rijd( alles orgineel alleen een snellere uitlaat die senda) zijn we met een sprintje bijna even snel ,ik wat sneller maar scheelt niet zo heel veel maar als we de bocht uit komen ben ik wel veel sneller ,omdat de polini alle kracht onderin heeft valt ook bijna niet terug met tegen wind.
Het is wat je zelf graag wilt, maar omdat je in belgie woont (heb ik dit goed begrepen?) en daar de boetes best hoog zijn zou ik hem niet zo heel erg opvoeren , kun je beter wachten totdat je 18 jaar wordt en misschien een motor kan pakken.
Vooral omdat je een yamaha onsteking met contactpunt niet elektronisch kunt begrenzen (of je moet al een DTR onsteking hebben) en als je al gepakt word je er niet onderuit kunt, ik heb wel meganisch geprobeert te bergrezen maar dit werkte niet 100% goed en heb ik het er weer af gehaald.
Ik zou die van mij ook wel graag goed willen opvoeren en het kan me ook nooit snel genoeg gaan , maar als je ze pakken en je moet veel betalen , dan dacht je maar had ik het nu maar nooit gedaan, een maar een tijdje geduld gehad todat ik op de motor kon.
En als je er een snel blok op legt, het gaat je toch na een tijdje niet snel genoeg en wil je weer sneller

Zo nu is het ondertussen 23.37 na deze hele lap tekst en ga maar weer tv kijken.

 
axel_s 4-1-2008 16:56 Print reply

Posts: 115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zoon 125 cc of 175 cc , zou ik niet doen , want deze lijken niet echt op orgineel , een beetje politie agent zal dat vast ook wel ontdekken , en dan zit er verder in verdiepen en beter naar het blok gaan kijken (is natuurlijk wel leuk zoon blok eronder , maar voor school brommer niet echt handig).
Een 80cc blokje uit een rd80/dt80 mx lijken wel erg veel op een rd blokje omdat deze bijna het zelfde zijn.
Het past ook zo onder je rd (en op marktplaats staan er wel een paar), past ook een 110cc erop zal dus ook wel hard lopen.
Maar dit is allemaal wat prijzig (ik weet niet hoeveel je wilt uitgeven?) , je kunt ook gewoon een malossi of een polini cilinder erop (rd50 blokje) zetten loopt best mooi.
Ik heb met mijn dt: een 5bak, een polini cilinder ,een 16mm carb en een immitatie uitlaat als ik er een zware vertanding opzet rijdt die 90km/h als ik er recht op zit.
(trekt hij wel niet zo mega snel op, als ik er een lichtere vertanding op zet loopt die ongeveer 80 km/h maar trek hij wel beter op, trek je hem ook wel gemakkelijk op het achterwiel)
(Maar je kunt de cilinder aanpassen een andere uitlaat grotere carb enz nemen zodat hij waarschijnlijk nog iets sneller zal gaan.)
Maar als ik naast iemand zijn senda van school rijd( alles orgineel alleen een snellere uitlaat die senda) zijn we met een sprintje bijna even snel ,ik wat sneller maar scheelt niet zo heel veel maar als we de bocht uit komen ben ik wel veel sneller ,omdat de polini alle kracht onderin heeft valt ook bijna niet terug met tegen wind.
Het is wat je zelf graag wilt, maar omdat je in belgie woont (heb ik dit goed begrepen?) en daar de boetes best hoog zijn zou ik hem niet zo heel erg opvoeren , kun je beter wachten totdat je 18 jaar wordt en misschien een motor kan pakken.
Vooral omdat je een yamaha onsteking met contactpunt niet elektronisch kunt begrenzen (of je moet al een DTR onsteking hebben) en als je al gepakt word je er niet onderuit kunt, ik heb wel meganisch geprobeert te bergrezen maar dit werkte niet 100% goed en heb ik het er weer af gehaald.
Ik zou die van mij ook wel graag goed willen opvoeren en het kan me ook nooit snel genoeg gaan , maar als je ze pakken en je moet veel betalen , dan dacht je maar had ik het nu maar nooit gedaan, een maar een tijdje geduld gehad todat ik op de motor kon.
En als je er een snel blok op legt, het gaat je toch na een tijdje niet snel genoeg en wil je weer sneller

Zo nu is het ondertussen 23.37 na deze hele lap tekst en ga maar weer tv kijken.



ik wil weten of de ophangingspunten hetzelfde zijn zodat ik er in de vakantie de ene blok onder leg en met school de andere
 
kenny77 4-1-2008 17:43 Print reply

Posts: 29286
Dat weet ik niet zeker maar waarschijnlijk niet(125cc blok), 80cc blok wel
 
zwarte-beuner 10-1-2008 20:14 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axel_s
[...]

is een beetje moeilijk te vinden


erstaat een dt op mp met 80 blok ac voor 150 euro
 
brommerloos
zwarte-beuner 10-1-2008 20:17 Print reply

Posts: 2651

neem een dtr onsteking is electrische,

en dan een 70 malossi, en 20 mm carb.
goed afstellen en hij blijft goed en hard rijden .

en als je hem niet hard als 80 wilt neem dan 16 mm mikuni en 11 44 vertanding trekt lekker en niet harder dan 80
 
brommerloos
axel_s 10-1-2008 20:20 Print reply

Posts: 115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


erstaat een dt op mp met 80 blok ac voor 150 euro

ik woon in belgiƫ ,kan er moeilijk achter gaan in nederland
 
zwarte-beuner 10-1-2008 20:25 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axel_s
[...]

ik woon in belgiƫ ,kan er moeilijk achter gaan in nederland


dan zou ik gewoon voor 70 cc cilinder gaan.
Want voor 80 blok moet je btw je achterste ophangings punten aanpassen
 
brommerloos

Dit topic is 2034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved