Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Koppeling Ontwerpen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1047 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Koppeling Ontwerpen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1038 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

benellifan 2-12-2007 20:20 Print topicpost
Posts: 1553
Aangezien er een zeer zware koppeling in me blok hangt van ruimt 2,5 kilo moet hiervoor een vervanger komen deze moet worden gemaakt van aluminium en wordt cnc gefreest maar aangezien er zeer veel mogelijkheden zijn voor soorten koppeling op krukas op versn bak etc etc zou ik graag iedereens mening eens horen over wat naar hun mening het beste zou kunnen werken voor op deze classic racer dus ik zou zeggen post raak en post gerust foto's zodat ik op het meest effectieve koppelingssysteem uitkom
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs

Joel_koningslust 2-12-2007 20:42 Print reply

Posts: 14514
als je wilt racen zou ik voor koppeling op de versnellingbak gaan. de voordelen zijn eigenlijk hetzelfde als hpi, betere gasreactie en je kunt meer toeren maken. doordat de krukas minder weerstand bied valt hij wel weer minder snel terug in toeren
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
bart de scootergek 2-12-2007 20:44 Print reply

Posts: 8916
Check project van Pro Tuning, die Kreidler racer, doe heeft ook koppelingshuis gedraaid.
 
Honda RC-33
benellifan 2-12-2007 20:44 Print reply
Posts: 1553
dat vermoeden had ik zelf ook al maar je hebt ook diverse bedieningsmogelijkheden etc etc dus ik hoor graag de ervaringen van de mensen die er ervaring mee hebben zoals pro tuning lvs etc
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
benellifan 2-12-2007 20:45 Print reply
Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
Check project van Pro Tuning, die Kreidler racer, doe heeft ook koppelingshuis gedraaid.


daar was ik inderdaad van op de hoogte maar pro tuning kennende geeft hij niet zoveel informatie vrij helaas (ook al is het begrijpelijk)
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Joel_koningslust 2-12-2007 20:47 Print reply

Posts: 14514
die wat pro-tuning heeft kun je zo via ebay kopen


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
benellifan 2-12-2007 20:48 Print reply
Posts: 1553
ja maar dat gaat niet passen in mijn blokje heb geen kreidler he
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Joel_koningslust 2-12-2007 20:50 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
ja maar dat gaat niet passen in mijn blokje heb geen kreidler he



klopt

maar wat is je doel? echt racen of meer snelle straatbrommer?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
benellifan 2-12-2007 20:51 Print reply
Posts: 1553
echt racen (sobw) maar tevens moet ie geschikt blijven voor straatgebruik met erg veel vermogen alleen
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Joel_koningslust 2-12-2007 20:53 Print reply

Posts: 14514
dan zou ik gaan voor een droge koppeling op de bak, met rechte vertanding
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
benellifan 2-12-2007 20:53 Print reply
Posts: 1553
kan je dat onderbouwen
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
bart de scootergek 2-12-2007 20:54 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
kan je dat onderbouwen


Beide zorgen voor minder weerstand, maar of het echt merkbaar vermogenswinst geeft is nog maar de vraag. Als je niet al te serieus bent zou ik liever het geld ergens anders in stoppen.
 
Honda RC-33
benellifan 2-12-2007 20:55 Print reply
Posts: 1553
geld is geen probleem in dit project daarom worden er ook geen 2ehands troep enzo bij aangeschaft
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Joel_koningslust 2-12-2007 20:56 Print reply

Posts: 14514
droge koppeling heeft minder weerstand en betere koeling ( en bovendien ziet het er gewoon stoer uit ). de koppeling op de bak geeft dezelfde voordelen als hpi ( betere gasreactie enz ) en rechte vertanding geeft geen vermogenswinst maar is beter voor je lagers
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
benellifan 2-12-2007 21:00 Print reply
Posts: 1553
zijn er nog andere mensen met suggesties etc
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
mtx-motard 2-12-2007 21:01 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
geld is geen probleem in dit project daarom worden er ook geen 2ehands troep enzo bij aangeschaft


whhaha denkt aan kuip
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 1038 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved