Joel_koningslust |
2-12-2007 20:42 |
Posts: 14514 |
als je wilt racen zou ik voor koppeling op de versnellingbak gaan. de voordelen zijn eigenlijk hetzelfde als hpi, betere gasreactie en je kunt meer toeren maken. doordat de krukas minder weerstand bied valt hij wel weer minder snel terug in toeren
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
bart de scootergek |
2-12-2007 20:44 |
Posts: 8916 |
Check project van Pro Tuning, die Kreidler racer, doe heeft ook koppelingshuis gedraaid.
|
|
Honda RC-33 |
|
benellifan |
2-12-2007 20:44 |
Posts: 1553 |
dat vermoeden had ik zelf ook al maar je hebt ook diverse bedieningsmogelijkheden etc etc dus ik hoor graag de ervaringen van de mensen die er ervaring mee hebben zoals pro tuning lvs etc
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
benellifan |
2-12-2007 20:45 |
Posts: 1553 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
Check project van Pro Tuning, die Kreidler racer, doe heeft ook koppelingshuis gedraaid.
daar was ik inderdaad van op de hoogte maar pro tuning kennende geeft hij niet zoveel informatie vrij helaas (ook al is het begrijpelijk)
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
Joel_koningslust |
2-12-2007 20:47 |
Posts: 14514 |
die wat pro-tuning heeft kun je zo via ebay kopen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
benellifan |
2-12-2007 20:48 |
Posts: 1553 |
ja maar dat gaat niet passen in mijn blokje heb geen kreidler he
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
Joel_koningslust |
2-12-2007 20:50 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benellifan
ja maar dat gaat niet passen in mijn blokje heb geen kreidler he
klopt
maar wat is je doel? echt racen of meer snelle straatbrommer?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
benellifan |
2-12-2007 20:51 |
Posts: 1553 |
echt racen (sobw) maar tevens moet ie geschikt blijven voor straatgebruik met erg veel vermogen alleen
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
Joel_koningslust |
2-12-2007 20:53 |
Posts: 14514 |
dan zou ik gaan voor een droge koppeling op de bak, met rechte vertanding
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
benellifan |
2-12-2007 20:53 |
Posts: 1553 |
kan je dat onderbouwen
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
bart de scootergek |
2-12-2007 20:54 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benellifan
kan je dat onderbouwen
Beide zorgen voor minder weerstand, maar of het echt merkbaar vermogenswinst geeft is nog maar de vraag. Als je niet al te serieus bent zou ik liever het geld ergens anders in stoppen.
|
|
Honda RC-33 |
|
benellifan |
2-12-2007 20:55 |
Posts: 1553 |
geld is geen probleem in dit project daarom worden er ook geen 2ehands troep enzo bij aangeschaft
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
Joel_koningslust |
2-12-2007 20:56 |
Posts: 14514 |
droge koppeling heeft minder weerstand en betere koeling ( en bovendien ziet het er gewoon stoer uit ). de koppeling op de bak geeft dezelfde voordelen als hpi ( betere gasreactie enz ) en rechte vertanding geeft geen vermogenswinst maar is beter voor je lagers
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
benellifan |
2-12-2007 21:00 |
Posts: 1553 |
zijn er nog andere mensen met suggesties etc
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
mtx-motard |
2-12-2007 21:01 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benellifan
geld is geen probleem in dit project daarom worden er ook geen 2ehands troep enzo bij aangeschaft
whhaha denkt aan kuip
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|