Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - suzuki tsx project [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1145 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - suzuki tsx project [Algemene vragen...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3083 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Christian-tsx 23-11-2007 0:04 Print topicpost
Posts: 856
Welkom bij mijn project 'suzuki tsx project'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.

het verhaal:


ik heb m'n tsx gekocht van m'n broer, toen ik 15 was.

helemaal opgeknapt toen. niet orgineel, maar wel mooi.
zelf alles gespoten, en het kapwerk laten doen.
hier een foto:




maar gewoon spuitwerk blijft niet zo heel lang mooi.
en orgineel vind ik ze toch veel mooier.
dus besloten om em langzaam aan zeker orgineel te maken.

lente 2007 helemaal uitkaar gehaald om te restaureren.
via m'n werk 2 componentenlak besteld. frame daar in de ijzermenie laten spuiten, en zelf de 2k lak met de compressor gespoten:




ik heb toen ook vanalles nieuw gekocht. allemaal orgineel suzuki:
splinternieuwe achterbrug! zijn niet meer te vinden
bijna nieuwe monoveer(niet zo'n doorgezakt ding)
helmslot
spiegel
bagage rek (zgan. orginele lak)
schakelaar
dodemans knop
en nog paar klein spul.

heb nog een paar andere dingen laten poedercoaten.
hier de gekochte onderdelen:


zo'n nieuw helmslot zie je niet vaak meer:



alles klaargelegd voor het opbouwen:


halverwege het opbouwen:


nieuwe achterbrug goed te zien:



het wachten was toen nog op het blok.
hij liep vlak voor het restaureren ineens heel slecht.
probleem was de krukaskeering. dus het hele blok moest uit elkaar. ik heb em toen direct laten reviseren:
- nieuwe krukas lagers
- nieuwe krukas
- keeringen
- pakkingen

blokkap al eerder laten poedercoaten.

setup toen:

50cc orgineel. (met membraam)
12mm
orginele uitlaat
origele demper.

aan het kapwerk heb ik niks gedaan. dit heb ik altijd goed gepoetst, dus het glimt nog net zoals 2 jaar terug

m'n orginele uitlaat heb ik ooit bij een partij onderdelen gekocht. die heb ik ook gespoten. het hitteschildje is gepoedercoat:


eindresultaat:



bij mooi weer :




toen tijdje niet veel veranderd aan m'n tsx.

totdat ik van hannes hier op het forum een complete achterkant heb gekocht:
- stalen achterspatbord, met het achterste gedeelte wat er niet vaak opzit
- orgineel achterlicht met de daarom horende knipperlichten
- plastic achterspatbord.

dit alles zonder roest of rottigheid. ik ben er erg blij mee. vooral met het ijzeren spatbord, deze zijn bijna altijd rot.
op de motormarkt heb ik toen 4 knipperlichten voor op het stuur gekocht. van die 4 heb ik 2 mooien gemaakt.

resultaat:


bij deze foto's zit er een gianelli uitlaat met chromen demper op. de orginele demper zit er nu weer op.


24-11-'07:

ik heb een compleet blok gekocht van motoimport. orgineel blok. het was een goed blok volgens hem, er was niks aan te zien.
hij heeft mij daar mooi mee bedondert, er mankeerd vanalles aan:
- kickstarter doet het niet goed, en is vastgelast
- stukken van het carter af (waar het bloknummer opstaat)
- carburateur is eraf gedraait, ik zou deze er ook bij krijgen

hier wat foto's, ik heb het blok toen al schoongemaakt. toen ik het kreeg zat het onder een dikke laag zand/olie/vet. echt een bende.

hier het beschadigde carter :


hier de gelaste kickstarter:

moet dus nieuw asje +kickstarter in.



er was nog iets met het blok, er zou volgens motoimport een orginele suzuki cilinder onder zitten. hij heeft nog speciaal gekeken of dit op de cilinder stond, dit was het geval.
maar er bleek dus helemaal geen orginele cilinder onder te zitten. maar een 50 snel. misschien wel een belgische, dat weet ik zo niet. ik kijk wel hoe deze loopt met een orginele carb. en uitlaat.
foto:


er waren gelukkig ook goede dingen aan het blok:

het vliegwiel is zo goed als nieuw:
[url]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BBW3XN7V.jpg[/img][/url]

geen speling op de krukas en bigend.

de plannen:

ik heb nog een sloopblok liggen. dit is opzich een goed blok, maar de krukas zat vast. heeft waarschijnlijk een hele tijd buiten gelegen
hier een foto van de krukas die eruit kwam

de carters van dit blok zijn nog helemaal goed, dus is het plan om de inhoud van het gekochte blok over te zetten op die carters. hier paar foto's:



heb het gat waar de krukas in komt gepolijst. deze zag er net als de krukas uit.

deze carters heb ik even overgespoten:



toen begonnen met het oude blok uit elkaar halen. er blijkt 1 krukaslager kapot te zijn. toch zat er geen speling op de krukas

hier bezig met de koppeling:




oliepompje nog in goede staat:


pompje in het nieuwe blok gezet:


hier de versnellingsbak nog gedeeltelijk in het oude blok:


en hier met veel geknooi in het nieuwe blok:


omdat 1 krukas lager vervangen moet worden kon ik nog niet verder. wil er wel graag een orgineel lager in hebben.

hier het eindresultaat van vandaag:



en nog even wat foto's van de tsx gemaakt, brommer is wel smerig:






Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 7-12-2007 om 12:21 uur.
 

mtx-motard 23-11-2007 0:05 Print reply

Posts: 14947
foto's
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Christian-tsx 23-11-2007 0:13 Print reply
Posts: 856
nu alleen nog het probleem dat ik de link van de foto's zie, en niet de foto's zelf

hoe moet ik dat doen?
 
Rick_koningslust 23-11-2007 7:46 Print reply

Posts: 1467
je zet de links tussen:
[img]*[/img]
bij het sterretje de link!
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
Christian-tsx 23-11-2007 9:12 Print reply
Posts: 856
ok gedaan veel beter zo
 
ARWIN_honda 23-11-2007 9:26 Print reply

Posts: 3534
damn, die is netjes geworden, donders mooie TSX
 
Suzuki GSX-R600 K4
antonhonda 30-11-2007 16:13 Print reply

Posts: 3616
mooie brommer !
alleen dat orginele achterspat bord met knipper lichten is niet mooi maar wel een van de weinige orginele
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
J.wally 1-12-2007 16:48 Print reply

Posts: 2301
super vet gast egt gangster
 
Erik 39 1-12-2007 17:18 Print reply

Posts: 15088
K vond hem hoe hij was écht toffer, tofste van allemaal. Vind het jammer dat je er weer mee bezig ben
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Christian-tsx 6-12-2007 18:14 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
K vond hem hoe hij was écht toffer, tofste van allemaal. Vind het jammer dat je er weer mee bezig ben


spuitwerk was toen niet echt geweldig. wel netjes maar het blijft niet echt lang mooi. vooral de velgen niet. en orgineel zijn ze toch veel mooier
 
koosTSX 3-1-2008 13:39 Print reply

Posts: 705
mooie brommert, alleen heb je je voorpoten gespoten?
 
Christian-tsx 11-1-2008 17:41 Print reply
Posts: 856
laten poedercoaten
 
- Han - 11-1-2008 17:45 Print reply

Posts: 9667
als je je blok open hebt doe je er toch wel 2 nieuwe krukaslagers in?
 
<10.000 posts
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-1-2008 17:55 Print reply

Posts: 17929
je wil een origineel krukaslager?

das onzin, gewoon een 6204 c3 kopen
 
Christian-tsx 11-1-2008 17:56 Print reply
Posts: 856
blok is inmiddels bestemd voor een crosser. zitten 2 nieuwe lagers in, verder zijn alle lagers en keeringen orgineel. laat ik mooi zo. het blok werkt weer perfect. crosser komt binnenkort een gallery van. is ook te koop trouwens.

en zitten gewoon sfk lagers in, c3

Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 11-1-2008 om 17:58 uur.
 
.puch_chopper 12-5-2008 2:01 Print reply

Posts: 7851
waarom van monoshock n aar twinshok?
 

Dit topic is 3083 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved