Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - subaru kever [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - subaru kever [Algemene vragen]
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6995 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rens 8-10-2007 15:49 Print reply

Posts: 6863
ik had een opel en daar was ik niet tevreden mee alles wat ik aanraakte viel uit elkaar en brak af.

van de schroefjes van het thermostaathuis tot de vultrechter van de tank en het interieur beschimmelde omdat de knop van de luchtcirculatie was afgebroken onder het dashboard.

Maar mischien bestaan er ook goede opels een opel agila ofzo
 
achter de maan is alles beter
Leen 8-10-2007 15:51 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rens
ik had een opel en daar was ik niet tevreden mee alles wat ik aanraakte viel uit elkaar en brak af.

van de schroefjes van het thermostaathuis tot de vultrechter van de tank en het interieur beschimmelde omdat de knop van de luchtcirculatie was afgebroken onder het dashboard.

Maar mischien bestaan er ook goede opels een opel agila ofzo



ik heb het ook over een echte opel, eentje die nog rwd is :P
 
mcdronkz 8-10-2007 15:52 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



ik heb het ook over een echte opel, eentje die nog rwd is :P


Rens is een heel verstandig persoon en heeft z'n keuze allang gemaakt, dus het zal wel goed zijn .
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-10-2007 17:18 Print reply

Posts: 9841
maar het is wel zo dat de nieuwere opels allemaal troep zijn...

op mn werk krijg ik zat cilinderkoppen van opels die kapotgelopen zijn door distributie die klapte en dat zijn geen jaren 90 kopjes maar modernere. klepstelen zijn ook wel een geweldige 5mm dik en die kleppen draaien tijdens het rijden belachelijk waardoor de zittingen diehard inzakken.

troep I tells ya..

die rwd dingen zullen nog wel een mengeling zijn tussen duitse kwaliteit en GM mentaliteit "dik en zwaar uitgevoerd loopt niet stuk".

 
Too cool for school!
Leen 8-10-2007 17:18 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
maar het is wel zo dat de nieuwere opels allemaal troep zijn...

op mn werk krijg ik zat cilinderkoppen van opels die kapotgelopen zijn door distributie die klapte en dat zijn geen jaren 90 kopjes maar modernere. klepstelen zijn ook wel een geweldige 5mm dik en die kleppen draaien tijdens het rijden belachelijk waardoor de zittingen diehard inzakken.

troep I tells ya..

die rwd dingen zullen nog wel een mengeling zijn tussen duitse kwaliteit en GM mentaliteit "dik en zwaar uitgevoerd loopt niet stuk".




die CIH blokken die in rwd opels zaten hebben allemaal chevy onderdelen ja
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 8-10-2007 17:29 Print reply

Posts: 8657
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
en hoeveel vermogen die 2.0 had weet ik niet, was standaard zover ik weet. (uit een t3 gehaald geloof ik)
degene die reed was ons vader en die weet dat vast nog wel.


70 pk


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rens
Wheelys zal de kever niet maken dan moet ik minimaal 160 pk hebben gok ik en 190nm.


Ik denk niet dat je zoveel nodig hebt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rens
een 911 blok kost een paar 1000 euro en heeft een verbruik vn 1:6 en de versnellingsbak kan het niet aan.



Ik ken niet veel van kevers maar het lijkt mij logisch motor inclusief versnellingsbak van de donor over te zetten ?



 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Tombrom 8-10-2007 18:12 Print reply

Posts: 15925
geil project man
 
Rens 8-10-2007 20:25 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


70 pk


[...]


Ik denk niet dat je zoveel nodig hebt.

[...]


Ik ken niet veel van kevers maar het lijkt mij logisch motor inclusief versnellingsbak van de donor over te zetten ?






Dat wordt leuk als een kever met 70 pk al wheelys kan

Als je ook nog de bak van zo een porche moet kopen wordt je helemaal arm, porsche onderdelen heb ik nooit als een optie gezien vanwege mijn budget.
 
achter de maan is alles beter
Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-10-2007 20:59 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


70 pk


[...]


Ik denk niet dat je zoveel nodig hebt.

[...]


Ik ken niet veel van kevers maar het lijkt mij logisch motor inclusief versnellingsbak van de donor over te zetten ?





een porsche blok in een kever zetten is dom, tenzij je echt veel geld hebt. afgezien van de aankoop van al die bende krijg je sowieso nog allemaal andere kosten die niet goeiekoop zijn bij porsche.

en ik vraag me af of je meer lol hebt met een flat6 dan met een subu blok... porsche is ook weer zwaarder.

kevers hebben standaard een stuurdemper...das ook neit voor niets denk ik denk dat als je de voorkant licht genoeg maakt dat ie vast wil hoppen.
grip wordt meer een probleem dan vermogen...

 
Too cool for school!
mcdronkz 8-10-2007 21:12 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]

kevers hebben standaard een stuurdemper...das ook neit voor niets denk ik denk dat als je de voorkant licht genoeg maakt dat ie vast wil hoppen.
grip wordt meer een probleem dan vermogen...



Alles vóór 1960 heeft geen stuurdemper en een ander type vooras. En ik vind ouwe Kevers veel beter rijden dan nieuwere. Nu had mijn 73er een (volgens mij) enigzins versleten stuurdemper dus hij was een beetje zoekerig op de snelweg. Degene die ik nu heb rijdt veel lekker op de snelweg en in de stad vind ik 'm ook veel fijner, en ik hoor het veel vaker van mensen die eerst een 70er rijden en nu een ovaal ofzo.

Met een nieuwe stuurdemper, goede schokbrekers, dropped spindles, sway bar (voor en achter) en nieuwe lagers etc etc kom je een heel eind qua wegligging. Dan hoef je ook niet direct in je vooras te gaan zagen.

Je kunt voor de gein wel eens op www.csp-shop.de kijken, daar bieden ze kwaliteitsspul aan van duitse makelekij voor niet teveel geld.
 
Rens 9-10-2007 1:21 Print reply

Posts: 6863
In de planning staat andere vooraslagers en bussen een dikkere stabilisatorstang en als ik geld over heb schok brekers.

Mijn stuurdemper is nieuw

een kever van voor 1960 heeft een linkpin vooras ofzo, wat dat ook mag zijn.

Ik heb kogelgewrichtjes

ik heb weer wat gelast aan de kever, en lekker een stekkertje in de fik gekregen van m`n gaskleppositiecensor:S

Is gelukkig nog te repareren. Ik weet nu ook meteen dat het slim is geweest om die motor bedrading er nog niet aan te maken.
 
achter de maan is alles beter
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-10-2007 9:15 Print reply

Posts: 10835
ik heb een stuurdemper van een kever op mijn zijspan gebakken, stuurt er toch goed mee
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Elco 9-10-2007 9:20 Print reply
Posts: 4527
haha, is wel vet, sta je voor stoplicht, en schiet je er als een speer vandoor, ga je jem ook restauren of alleen een andere blokkie?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-10-2007 14:28 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
haha, is wel vet, sta je voor stoplicht, en schiet je er als een speer vandoor, ga je jem ook restauren of alleen een andere blokkie?


hij krijgt een nieuw verflaagje ja...

wat versta je onder restaureren? alle gaten zullen wel dichtgemaakt worden...
 
Too cool for school!
khaz 9-10-2007 14:33 Print reply

Posts: 1450
en doe je nog wat qua remmen of bredere velgen ofzo?

chill project! zal erg leuk rijden schat ik zo

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 9-10-2007 om 14:47 uur.
 
HPI |w00t

Dit topic is 6995 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved