Brommerforum.nl wordt gehost door: |
![Zeke Internet Services](img/zekelogo.jpg) |
|
|
Project - Topic - subaru kever [Algemene vragen]
|
Pagina 1 van 5
|
Dit topic is 6994 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Rens |
8-10-2007 0:44 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/73/avatar) Posts: 6863 |
Welkom bij mijn project 'subaru kever'.
Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
|
|
achter de maan is alles beter |
|
rubbert |
8-10-2007 7:56 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9739/avatar) Posts: 8825 |
jow, ruig
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Dargor |
8-10-2007 8:11 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/12709/avatar) Posts: 1771 |
toffe shit
maar waarom dan geen 3.0 911 blok?
|
|
I'm a Potential Terrorist, And my moped too! |
|
Elco |
8-10-2007 8:26 |
|
THOMASJEUHHH |
8-10-2007 9:15 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6457/avatar) Posts: 4159 |
tof,, blok lijkt een beetje op die van een alfa romeo,
kijken wat dronkz erop te zeggen heeft
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
8-10-2007 9:20 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7828/avatar) Posts: 13700 |
Komt er voor ook zo een lelijke bumper op waar de radiator achter hangt ?
|
|
|
|
Rens |
8-10-2007 11:15 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/73/avatar) Posts: 6863 |
de radiateur komt in de reservewiel bak, en onder de bumper zitten een paar gaten voor verse lucht. het is allemaal niet heel zichtbaar.
een 911 blok kost een paar 1000 euro en heeft een verbruik vn 1:6 en de versnellingsbak kan het niet aan.
mijn subarublok was 350 euro en heeft 125 pk, dat is voorlopig wel ff genoeg. m`n kever had normaal iets van 40pk
|
|
achter de maan is alles beter |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
8-10-2007 13:22 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1607/avatar) Posts: 10835 |
dus straks wheelies met de kever
mooi man
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Teunis |
8-10-2007 13:34 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10924/avatar) Posts: 1073 |
wel lachen project. Hoef je de carroserie niet verstevigen nu????
|
|
|
|
mcdronkz |
8-10-2007 14:15 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2324/avatar) Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dargor
toffe shit ![](img/post/s/e.gif)
maar waarom dan geen 3.0 911 blok?
6 cilinder, kenteken is een lastig verhaal en niet echt snel. Dan loont het meer om een VW blok te tunen
Quote: Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
tof,, blok lijkt een beetje op die van een alfa romeo,
kijken wat dronkz erop te zeggen heeft
Sjah, Rens weet ook wel wat ik er van vind. Heb het niet zo erg op "vreemde" blokken, spul wat in een Kever ligt moet IMHO luchtgekoeld zijn. Subaru blokken zijn gewoon goedkope PK's.
Het project op zich vind ik wel okay maar je ziet wel dat allemaal low-budget is. Daar is niks mis mee, zolang het maar goed gedaan wordt maar soms zie je een conversie waar kosten noch moeite gespaard wordt en dat zie je ook wel aan het eindresultaat. Het lijkt dan net of het blok er voor bedoeld is.
Dit is gewoon een fun project met een autootje wat vrij rap zal worden.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
dus straks wheelies met de kever
mooi man
Haha, met 125 pk ?
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
8-10-2007 14:40 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1607/avatar) Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
6 cilinder, kenteken is een lastig verhaal en niet echt snel. Dan loont het meer om een VW blok te tunen
sinds dit jaar geen problemen meer met meer cilinders dan op kenteken staat. hoeft niet overeen te komen namelijk
[...]
Sjah, Rens weet ook wel wat ik er van vind. Heb het niet zo erg op "vreemde" blokken, spul wat in een Kever ligt moet IMHO luchtgekoeld zijn. Subaru blokken zijn gewoon goedkope PK's.
Het project op zich vind ik wel okay maar je ziet wel dat allemaal low-budget is. Daar is niks mis mee, zolang het maar goed gedaan wordt maar soms zie je een conversie waar kosten noch moeite gespaard wordt en dat zie je ook wel aan het eindresultaat. Het lijkt dan net of het blok er voor bedoeld is.
Dit is gewoon een fun project met een autootje wat vrij rap zal worden.
[...]
Haha, met 125 pk ?
hoeveel pk heeft een 2.0 blok van een kever? daarmee ging het iig wel met de kever die wij eerst thuis hadden (jaja, ook wij hebben vroeger een kever gehad)
Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 8-10-2007 om 14:40 uur.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
mcdronkz |
8-10-2007 14:47 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2324/avatar) Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]
hoeveel pk heeft een 2.0 blok van een kever? daarmee ging het iig wel met de kever die wij eerst thuis hadden (jaja, ook wij hebben vroeger een kever gehad)
Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 8-10-2007 om 14:40 uur.
Weet ik veel, van 100 tot 400. Dat kan ik ook niet ruiken natuurlijk.
Wat ik wel zeker weet is dat je daar geen dikke wheelstand mee krijgt of je moet 'm enorm gestript hebben en superveel PK's hebben. Mark Herbert trekt aardige wheelies met een 2.3, maar ik denk dat die auto geenzins vergelijkbaar is met wat jullie vroeger hadden.
Degene die vroeger jullie wagen reed weet vast wel hoeveel PK's dat ding had.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
8-10-2007 14:48 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4778/avatar) Posts: 9841 |
kerel, ik kan me niet voorstellen dat jij probleemloos je cilinders kunt aanpassen.
Bij de apk zal het niet boeien, maar de wereld gaat verder dan apk.
zodra dat toegelaten wordt gaat de hemel voor me open want dan geldt blijkbaar het hele "je mag zelfs geen lampjes vervangen zonder keurmerk" gedoe niet meer en dan kan ik dus doen wat ik wil.
het mooiste is de radiateur in die kever, die heb ik nl. professioneel gemonteerd
en dronkz... low budget is de drijfveer van alles... zo zijn de russen ook de ruimte in gevlogen en die lui hebben sowieso betere dingen ontwikkeld dan die amerikanen met hun geld...
als iets goed lukt met weinig geld is het perfectos.
ahhhhh rens... ik wil er eigenlijk wel bij zijn als de sleutel omgedraaid gaat worden
|
|
Too cool for school! |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
8-10-2007 15:04 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1607/avatar) Posts: 10835 |
doel je nu op verzekering ofzo wat betreft het aantal cilinders?
dat probleem heb je ook als je meer vermogen hebt als dat op kenteken staat.
maar vorig jaar was het nog een keurpunt bij apk, nu niet meer.
en hoeveel vermogen die 2.0 had weet ik niet, was standaard zover ik weet. (uit een t3 gehaald geloof ik)
degene die reed was ons vader en die weet dat vast nog wel.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Rens |
8-10-2007 15:32 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/73/avatar) Posts: 6863 |
als student (ja ben ik nog 4 maanden) wordt het veel te duur om een luchtgekoeld blok erin te lepelen met net zo veel pk en er dan ook nog mee te rijden op benzine.
Op deze manier is het benzine verbruik het zelfde als origineel alleen dan met meer dan 2x zoveel vermogen.
Wheelys zal de kever niet maken dan moet ik minimaal 160 pk hebben gok ik en 190nm. Daar gaat het me ook niet om, ik wil een lekker snel autotje dat geschikt is voor dagelijks gebruik. He moet vooral niet zo duur zijn dat ik er van moet huilen als er een krasje opkomt of het blok aan puin loopt ![](img/post/s/e.gif) (jaja ik heb nog een gratis reserveblok)
Je mag er bijzijn als ik de sleutel omdraai Martijn, dan hoop ik wel dat er wat gebeurd, ik denk dat het spannendste is of de subaru draadboom gaat werken nadat ik alle rotzooibedrading van airco en electische spiegels enzo eruit heb gehaald.
|
|
achter de maan is alles beter |
|
Leen |
8-10-2007 15:33 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2858/avatar) Posts: 26877 |
wat een troep, beter had je een opel gekocht :P
|
|
|
|
Dit topic is 6994 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 5
|
|