Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - MT 50cc "supersnel" [Algemene vrage...
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 1746 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Sypie_Honda |
29-9-2007 17:05 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]
- Kop aanpassen
- HPI
- Leuke vlakschuif carb
- Opmaat
- Juiste vertanding
- Gewichtbesparing
- 5 bak of 6 als dat lekkerder rijdt
Dan kom je wel een eind
met een homoet en een 21 dellorto PHBG en ori ontsteking lukt het ook wel hoor.
goed kopje er op is wel een must.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
5MB5 |
29-9-2007 17:06 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
Ik krijg ook vort steeds meer de indruk dat het ``wise-guy`` praatjes van je zijn. Ik wil eerst vort resultaten zien
fijn voor je, dan krijg jij al helemaal niks te zien...haha
ik schreef toch "is gewoon ff lekker kutten met een versleten cilinder en een rotte uitlaat, voordat er een fatsoenlijke setup opkomt"
d'r is geen enkele reden waarom je geen power uit een imi cilinder zou kunnen halen. poorttimingen kun je alle kanten mee op, luchtgekoelde mb/mt cilinders hebben genoeg materiaal om je spoelkanalen en in-uitlaatkanaal goed te bewerken. zuiger kun je ook alle kanten mee op.
enige wat een imi niet heeft in vergelijking met een goede cilinder is levensduur.
een 50 imi kun je precies zo maken als een HM167, als je het juiste gereedschap hebt
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 29-9-2007 om 17:08 uur.
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 29-9-2007 om 17:14 uur.
|
|
|
|
5MB5 |
29-9-2007 17:08 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
koop een HM 167 cilinder en tune deze. dan is de 100 wel te realiseren.
dat is ook allemaal al zo gepland, eerst deze cilinder slopen en dan weer serieus aan de gang met een mooie setup met 167
|
|
|
|
THOMASJEUHHH |
29-9-2007 17:27 |
Posts: 4159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
wie is 'we'?
hij en z'n 2e persoonlijkheid
nee,, maar ik ben benieuwd,, ff vraagje,, hoe heb jij die auxpoorten geboort? en waarom zijn die spoelpoorten zo megaa schuin omhoog??
hoe heb je dat gedaan?
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
- Kevin - |
29-9-2007 17:30 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]
met een homoet en een 21 dellorto PHBG en ori ontsteking lukt het ook wel hoor.
goed kopje er op is wel een must.
Nee, minder leuk
|
|
|
|
Vuile Beunkoe |
29-9-2007 17:31 |
Posts: 6114 |
ik denk dat "we" nils en sjoerd zijn... als k zen pro doorlees XD
Wanneer kunnen we je zien rijden? SBO 2008 vrije inschrijvingen @ nijmegen?
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
5MB5 |
29-9-2007 17:36 |
Posts: 878 |
we zijn ik en maarten, das een maat van me uit de buurt, tevens de eigenaar van de MT.
reden dat de spoelpoorten zo mega schuin omhoog lopen is puur gebrek aan iets betere frees. heb een dremel, rechte luchtfrees en een haakse luchtfrees, alleen de kop van die haakse is te dik om met een freesje in zo'n smalle boring te passen. dus met de dremel moeten doen, die was het smalst en met een recht freesje van bovenaf zo goed als het ging en dan wat dieper het kanaal in met een bol freesje. omdat de boring zo klein is kun je met de dremel maar een kleine hoek maken. in bijv een 80cc of 110 cilinder kun je een grotere hoek maken en is de bovenkant van het spoelkanaal dus wel recht te maken.
tandarts freesje (hoekstuk) heb ik ook alleen is de bijbehorende aandrijving niet meer compleet, anders had ik de spoelpoorten mooi haaks kunnen zetten.
de auxpoorten heb ik geboord met een lange widia boor, ongeveer 20cm lang, dan kom je niet met de boorkop in de membraankamer te zitten en kun je een mooiere hoek maken dan met een korte boor.
om schuin op dat rechte stuk te boren heb ik eerst een stukje weggefreest met een bol freesje, zodat de boor niet steeds wegglijd in het begin
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 29-9-2007 om 17:39 uur.
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 29-9-2007 om 17:41 uur.
|
|
|
|
THOMASJEUHHH |
29-9-2007 17:50 |
Posts: 4159 |
weer wat geleerd
ik heb met een beun cilindertje vanuit spoelkanaal geboort en dan afgewerkt,, ziet dr wel goed uit..
en werken met een haaksevrees zorgt wel voor wat oefenen en ervaring,
nu ga ik waarschijnlijk(als het meezit iig) een belgische ge2 de gt4 verzie kopen, diet DE gt4 maar de snellere dan belgische ge2 dan moet ik kijken wat daar mee te halen valt.
maar,, wat zijn jou ervaringen met auxpoorten?
en heb je ook ooit is fluitpoorten geboort? zoja, hoe?
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
5MB5 |
29-9-2007 18:02 |
Posts: 878 |
fluitpoorten ben ik nooit aan begonnen, gewoonweg omdat ik het teveel risico vind om een goede cilinder te verklooien als je verkeerd uitkomt in de cilinderwand of het gat wat je boort zelfs halverwege door het materiaal van de buitenkant gaat. het is namelijk bijna " blind" boren omdat je niet weet hoeveel materiaal er is en wat je evt onderweg tegenkomt. je zou daarvoor dus een cilinder sowieso op een vaste hoek moeten kunnen vastzetten onder bijv een kolomboor
als ik weer een keer een oude cilinder heb ga ik wel ff hobbyen en kijken hoeveel materiaal er waar zit en waar een fluitpoort zou kunnen komen.
auxpoorten (bij inlaat bedoel ik) das nog een apart verhaal. ben er zelf niet helemaal over uit of ik er nou wel of geen fan van ben. een aux poort verkort de weg vanaf het membraan naar je spoelpoort in de cilinder, maar verstoort wel weer de doorstroming die vanuit je carter naar de spoelpoort loopt, omdat je in principe een nieuwe stroming haaks op de bestaande zet.
ik heb ze daarom ook na de eerste paar keer testen gewoon vanuit m'n gevoel weer dichtgemaakt (voordeel van gietijzer, is makkelijk dichtgelast) en daarvoor in de plaats het bestaande "aux" kanaal in het carter vergroot/verkort door het door te trekken in de cilindervoet.
zo blijf je een onverstoorde stroom houden maar word de weg wel iets korter en is de aanvoer ook voor beide spoelkanalen. bij een zelf geboorde aux poort zit je namelijk ook nog eens met het "probleem" dat ie alleen voor de 1e van de 2 spoelkanalen is, wat nou juist het krapste kanaal met de kleinste poort is en dus weinig volume kan doorlaten in vergelijk met het achterste kanaal
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 29-9-2007 om 18:04 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 1746 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|