Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SuzOpel [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 956 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SuzOpel [Algemene vragen]
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 28-8-2007 19:10 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]


hmm ik dacht dat jij en leen die dynamo het minst erg vonden met het blok erin lepelen :p

maar je kun altijd nog aan de cardanas vast maken natuurlijk , ff waterdicht inbouwen en klaar :P



gewoon op de krukas :P
 
Teunis 28-9-2007 16:43 Print reply

Posts: 1073
Rijd ie inmiddels al weer???? met 't nieuwe blok
 
5MB5 28-9-2007 16:49 Print reply

Posts: 878
zonder dynamo is beetje kut...dan werkt er niks electrisch meer zodra je accu leeg is tijdens het rijden. benzine auto met goeie accu loopt mischien net een half uurtje zonder dynamo

zat ff naar die aandrijfas te kijken. die heb je hopelijk wel goed uitgelijnd voor je em aan elkaar laste?
 
Mopar 28-9-2007 17:30 Print reply

Posts: 4772
mietjes.

Als je dan besluit het een en ander in te bouwen, schop dr dan meteen een V8 in.

Als ik kon stemmen, stem ik Hot voor het idee en de plannen kwa rijden met de auto.

Maar een notje voor de motor, en jullie inzet.


 
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-9-2007 17:41 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
mietjes.

Als je dan besluit het een en ander in te bouwen, schop dr dan meteen een V8 in.

Als ik kon stemmen, stem ik Hot voor het idee en de plannen kwa rijden met de auto.

Maar een notje voor de motor, en jullie inzet.





jij bent echt best ontzettend dom.

dit ding is voor off road en het sterke punt is dat ze erg licht zijn.

als je met een v8 een plas inrijd klap je bij wijze van voorover
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Mopar 28-9-2007 17:42 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]



jij bent echt best ontzettend dom.

dit ding is voor off road en het sterke punt is dat ze erg licht zijn.

als je met een v8 een plas inrijd klap je bij wijze van voorover


Dat maakt niet uit, dan zorg je ervoor dat het motortje in het midden ligt.

V8 motor, of geen motor :-P
 
Teunis 28-9-2007 17:49 Print reply

Posts: 1073
jong wat lul je uit je nek,, heb er ooit 4x4 gereden.... met een sj of samurai...

de kracht dr is dat ze juist zo super licht zijn en veel grip hebben. vermogen zegt niet alles in terrein, ik heb liever grip dan vermogen in terrein....
 
Mopar 28-9-2007 17:51 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
jong wat lul je uit je nek,, heb er ooit 4x4 gereden.... met een sj of samurai...

de kracht dr is dat ze juist zo super licht zijn en veel grip hebben. vermogen zegt niet alles in terrein, ik heb liever grip dan vermogen in terrein....


Terrein gereden met een mercedes G(alander) met een V8 onder de kap in de ardennen....
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-9-2007 17:51 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Dat maakt niet uit, dan zorg je ervoor dat het motortje in het midden ligt.

V8 motor, of geen motor :-P


beter kijk je onderin je profiel voor een echte motor


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Terrein gereden met een mercedes G(alander) met een V8 onder de kap in de ardennen....


terrein rijden als in :
een modderig asfalt weggetje tussen de bommen ?

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-9-2007 om 17:52 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mcdronkz 28-9-2007 17:52 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Terrein gereden met een mercedes G(alander) met een V8 onder de kap in de ardennen....


Geländewagen


 
Mopar 28-9-2007 17:53 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


beter kijk je onderin je profiel voor een echte motor


[...]


terrein rijden als in :
een modderig asfalt weggetje tussen de bommen ?

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-9-2007 om 17:52 uur.


Proffesioneel cross/off-road terrein mag ook...

edit : Was in Bastogne volgens mij

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 28-9-2007 om 17:53 uur.
 
Mopar 28-9-2007 18:01 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Geländewagen




oh ken ook

Wij noemen het altijd de G, en als we ''exclusief'' praten, spreken we altijd van een Galander met de zachte g

Mja, verder heb ik geen verstand van duits spul, wil ik niet hebben ook.
Als het maar rijd.
 
Teunis 15-10-2007 20:19 Print reply

Posts: 1073
Gisteren wezen terrein rijden op de maasvlakt

binnen 30 sec stonden we tot de assen vast in de zeeklei nieuw record

maar naar 1,5 uur was het feest voorbij, te hard door het water gereden en toen heeft de motor watergehapt, het porselein is van de bougies geprongen en vervolgen achter de kleppen gekomen en de ook nog een drijfstang gebroken toen was het helaas over met de pret.

Toen moesten we de soes nog 160 Km oostwaards weten te plaatsen, maar naar 4 uur kwam daar een enorme grondaanhanger en zijn we weer thuis gekomen.

nu zal dr dus een nieuw blokje in moeten, wss wordt het een 1.6 swift sedan. dit zou moeten passen zonder aanpassing denken we...

de boring is 1 mm groter en de slag 15 mm langer tov de 1300 en de compressie het zelfde dus het blok zou overeen moeten kunnen komen met de steunen en het is een 16klepper.
het mooiste is nog dat hij 30Nm meer koppel en 27 Pk meer heeft dan de 1300

alleen de 1600 heeft injectie en we zetten er een carb op van de 1300 dus dat scheelt weer vermogen

maar goed weet jij toevallig of de 1600 swift sedan motor zonder problemen moet passen????
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-10-2007 20:56 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
Gisteren wezen terrein rijden op de maasvlakt

binnen 30 sec stonden we tot de assen vast in de zeeklei nieuw record

maar naar 1,5 uur was het feest voorbij, te hard door het water gereden en toen heeft de motor watergehapt, het porselein is van de bougies geprongen en vervolgen achter de kleppen gekomen en de ook nog een drijfstang gebroken toen was het helaas over met de pret.

Toen moesten we de soes nog 160 Km oostwaards weten te plaatsen, maar naar 4 uur kwam daar een enorme grondaanhanger en zijn we weer thuis gekomen.

nu zal dr dus een nieuw blokje in moeten, wss wordt het een 1.6 swift sedan. dit zou moeten passen zonder aanpassing denken we...

de boring is 1 mm groter en de slag 15 mm langer tov de 1300 en de compressie het zelfde dus het blok zou overeen moeten kunnen komen met de steunen en het is een 16klepper.
het mooiste is nog dat hij 30Nm meer koppel en 27 Pk meer heeft dan de 1300

alleen de 1600 heeft injectie en we zetten er een carb op van de 1300 dus dat scheelt weer vermogen

maar goed weet jij toevallig of de 1600 swift sedan motor zonder problemen moet passen????



brekende drijfstangen heeft vrij weinig met de bougie's te maken.
is bekend probleem bij waterslag , de zuigers worden in 1 klap stilgezet , en door de energie van het vliegwiel breken de drijfstangen..

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Teunis 15-10-2007 21:20 Print reply

Posts: 1073
idd, beetje krom neergezet door mij, maar was bedoeld als twee losse schades in één. maar jij hbet volkomen gelijk. wel zonde dat 't blok nu kaduk is het blok zat er nog geen half jaar in een liep als een zonnetje

nu kijken alleen of die 1600 past qua steunen

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 15-10-2007 om 21:21 uur.
 

Dit topic is 3326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved