Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SuzOpel [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 831 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SuzOpel [Algemene vragen]
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3298 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 15-8-2007 22:59 Print reply

Posts: 26877
bij een opel nog simpeler, als je gewoon weer een CIH terugbouwt (wat er std inzit) dan is het met een uurtje of 2 gebeurd.

CIH gaat van 1.5 tot 2.4 liter in 4 cilinder, dus keuze zat

en in 6 cil van 2.5 tot 3.0.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 15-8-2007 om 23:00 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-8-2007 23:00 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
tis best simpel werk
vooral als je zoveel plaats onder the hood hebt

leen had je nie nog een c20xe blok liggen voor caspar

Dit bericht is gewijzigd door maxisport op 15-8-2007 om 23:00 uur.



ga weg met je vieze 16klepper
 
Teunis 15-8-2007 23:00 Print reply

Posts: 1073
wel lache project dit, is hierna het project al weer af??? als het blok erin zit?

wat is er eigenlijk mis met het oude blok??

wat ook zo pas zijn de blokken van een swift. je moet alleen alles ombouwen want ik dacht dat een swift blok er horizontaal inlacht en van een samurai verticaal natuurlijk. maar voor de rest past het perfect.

hebben we bij onze soes ook gedaan(sj413 is zogoed als hetzelf).
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-8-2007 23:01 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
bij een opel nog simpeler, als je gewoon weer een CIH terugbouwt (wat er std inzit) dan is het met een uurtje of 2 gebeurd.

CIH gaat van 1.5 tot 2.4 liter in 4 cilinder, dus keuze zat

en in 6 cil van 2.5 tot 3.0.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 15-8-2007 om 23:00 uur.


dus in een kadett coupe 1,2 gaat geen 2,4 passen

damn
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Leen 15-8-2007 23:02 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


dus in een kadett coupe 1,2 gaat geen 2,4 passen

damn



past wel, alleen goede motorsteunen hebben.
verder kan je beter de vooras vervangen voor eentje van een 1.6 kadett, en de achteras ook.

die van een 1.6 zijn namelijk sterker, en kunnen het vermogen aan.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-8-2007 23:02 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
wel lache project dit, is hierna het project al weer af??? als het blok erin zit?

wat is er eigenlijk mis met het oude blok??

wat ook zo pas zijn de blokken van een swift. je moet alleen alles ombouwen want ik dacht dat een swift blok er horizontaal inlacht en van een samurai verticaal natuurlijk. maar voor de rest past het perfect.

hebben we bij onze soes ook gedaan(sj413 is zogoed als hetzelf).



swift blok lag er al in, is precies hetzefde, oude blok was ok maar underpowered, vandaar

swiftblok in je sj of sam leggen heeft weinig nut dus, beter pak je een 1,6 vitarablok, heb je meer aan
 
Leen 15-8-2007 23:03 Print reply

Posts: 26877
swift gti blok

16vtje dus.
 
Teunis 15-8-2007 23:03 Print reply

Posts: 1073
ik ken de vitara blokken niet echt, zijn die ook zogoed als plug and play??

maar 1.6 zowel flink schelen invermogen iig geval, denk dat je dan ook wel andere assen nodig heb

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 15-8-2007 om 23:04 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-8-2007 23:04 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



past wel, alleen goede motorsteunen hebben.
verder kan je beter de vooras vervangen voor eentje van een 1.6 kadett, en de achteras ook.

die van een 1.6 zijn namelijk sterker, en kunnen het vermogen aan.


jah ik was eigenlijk van plan 1,2 coupe te kopen met jaar apk oid
dan in die tijd kijken of de auto zelf beetje bevalt en onderdelen sparen .

en dan noodvervoer regelen en hele auto even onderhanden nemen.

is btw niet erg ontopic
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-8-2007 23:04 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
ik ken de vitara blokken niet echt, zijn die ook zogoed als plug and play??


maat van me is er nu een in zn sj410 aan het proppen, ga morgen kijken, vertel t je dan wel
 
Teunis 15-8-2007 23:06 Print reply

Posts: 1073
oke ik ben wel benieuwd.

als ie een sj410 heb mag ie ook wel ander assen zoek minimaal 413 assen als is dat al niet te slap. want een 413 met 410 assen werkt iig niet
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-8-2007 23:08 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
oke ik ben wel benieuwd.

als ie een sj410 heb mag ie ook wel ander assen zoek minimaal 413 assen als is dat al niet te slap. want een 413 met 410 assen werkt iig niet



hij heeft er al lang sam assen onde zitten, met rondom schijfremmen, spoa schijfhandrem, 416 tussenbak en 33'' mud banden

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 15-8-2007 om 23:12 uur.
 
Baasbas 16-8-2007 0:30 Print reply
Posts: 2176
Bruut! Maar die soesies hebben in het terrein voordeel van laag gewicht. Wat doet dit blok als verschil in kilo's?

gti blok heb ik ook over gelezen (stond er zelfs 1 op MP), maar zou ik persoonlijk zelf nooit kiezen. In de blubber heb je meer aan koppel en dat hebben die blokjes niet
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Leen 16-8-2007 0:40 Print reply

Posts: 26877
blok is wel redelijk wat zwaarder tov std blok, maar die 40 kilo (oid) extra zul je ook niet merken.
 
YamahaDT80LC2 16-8-2007 0:58 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
blok is wel redelijk wat zwaarder tov std blok, maar die 40 kilo (oid) extra zul je ook niet merken.



Ik lees hier dat jij een c20xe hebt liggen ? is die voor de verkoop ? en wat moet ie eventueel kosten ?
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly

Dit topic is 3298 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved