Leen |
15-8-2007 22:59 |
Posts: 26877 |
bij een opel nog simpeler, als je gewoon weer een CIH terugbouwt (wat er std inzit) dan is het met een uurtje of 2 gebeurd.
CIH gaat van 1.5 tot 2.4 liter in 4 cilinder, dus keuze zat
en in 6 cil van 2.5 tot 3.0.
Dit bericht is gewijzigd door Leen op 15-8-2007 om 23:00 uur.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
15-8-2007 23:00 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maxisport
tis best simpel werk
vooral als je zoveel plaats onder the hood hebt
leen had je nie nog een c20xe blok liggen voor caspar
Dit bericht is gewijzigd door maxisport op 15-8-2007 om 23:00 uur.
ga weg met je vieze 16klepper
|
|
|
|
Teunis |
15-8-2007 23:00 |
Posts: 1073 |
wel lache project dit, is hierna het project al weer af??? als het blok erin zit?
wat is er eigenlijk mis met het oude blok??
wat ook zo pas zijn de blokken van een swift. je moet alleen alles ombouwen want ik dacht dat een swift blok er horizontaal inlacht en van een samurai verticaal natuurlijk. maar voor de rest past het perfect.
hebben we bij onze soes ook gedaan(sj413 is zogoed als hetzelf).
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
15-8-2007 23:01 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
bij een opel nog simpeler, als je gewoon weer een CIH terugbouwt (wat er std inzit) dan is het met een uurtje of 2 gebeurd.
CIH gaat van 1.5 tot 2.4 liter in 4 cilinder, dus keuze zat
en in 6 cil van 2.5 tot 3.0.
Dit bericht is gewijzigd door Leen op 15-8-2007 om 23:00 uur.
dus in een kadett coupe 1,2 gaat geen 2,4 passen
damn
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Leen |
15-8-2007 23:02 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
dus in een kadett coupe 1,2 gaat geen 2,4 passen
damn
past wel, alleen goede motorsteunen hebben.
verder kan je beter de vooras vervangen voor eentje van een 1.6 kadett, en de achteras ook.
die van een 1.6 zijn namelijk sterker, en kunnen het vermogen aan.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
15-8-2007 23:02 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunis
wel lache project dit, is hierna het project al weer af??? als het blok erin zit?
wat is er eigenlijk mis met het oude blok??
wat ook zo pas zijn de blokken van een swift. je moet alleen alles ombouwen want ik dacht dat een swift blok er horizontaal inlacht en van een samurai verticaal natuurlijk. maar voor de rest past het perfect.
hebben we bij onze soes ook gedaan(sj413 is zogoed als hetzelf).
swift blok lag er al in, is precies hetzefde, oude blok was ok maar underpowered, vandaar
swiftblok in je sj of sam leggen heeft weinig nut dus, beter pak je een 1,6 vitarablok, heb je meer aan
|
|
|
|
Leen |
15-8-2007 23:03 |
Posts: 26877 |
swift gti blok
16vtje dus.
|
|
|
|
Teunis |
15-8-2007 23:03 |
Posts: 1073 |
ik ken de vitara blokken niet echt, zijn die ook zogoed als plug and play??
maar 1.6 zowel flink schelen invermogen iig geval, denk dat je dan ook wel andere assen nodig heb
Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 15-8-2007 om 23:04 uur.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
15-8-2007 23:04 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
past wel, alleen goede motorsteunen hebben.
verder kan je beter de vooras vervangen voor eentje van een 1.6 kadett, en de achteras ook.
die van een 1.6 zijn namelijk sterker, en kunnen het vermogen aan.
jah ik was eigenlijk van plan 1,2 coupe te kopen met jaar apk oid
dan in die tijd kijken of de auto zelf beetje bevalt en onderdelen sparen .
en dan noodvervoer regelen en hele auto even onderhanden nemen.
is btw niet erg ontopic
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
15-8-2007 23:04 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunis
ik ken de vitara blokken niet echt, zijn die ook zogoed als plug and play??
maat van me is er nu een in zn sj410 aan het proppen, ga morgen kijken, vertel t je dan wel
|
|
|
|
Teunis |
15-8-2007 23:06 |
Posts: 1073 |
oke ik ben wel benieuwd.
als ie een sj410 heb mag ie ook wel ander assen zoek minimaal 413 assen als is dat al niet te slap. want een 413 met 410 assen werkt iig niet
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
15-8-2007 23:08 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunis
oke ik ben wel benieuwd.
als ie een sj410 heb mag ie ook wel ander assen zoek minimaal 413 assen als is dat al niet te slap. want een 413 met 410 assen werkt iig niet
hij heeft er al lang sam assen onde zitten, met rondom schijfremmen, spoa schijfhandrem, 416 tussenbak en 33'' mud banden
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 15-8-2007 om 23:12 uur.
|
|
|
|
Baasbas |
16-8-2007 0:30 |
Posts: 2176 |
Bruut! Maar die soesies hebben in het terrein voordeel van laag gewicht. Wat doet dit blok als verschil in kilo's?
gti blok heb ik ook over gelezen (stond er zelfs 1 op MP), maar zou ik persoonlijk zelf nooit kiezen. In de blubber heb je meer aan koppel en dat hebben die blokjes niet
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
Leen |
16-8-2007 0:40 |
Posts: 26877 |
blok is wel redelijk wat zwaarder tov std blok, maar die 40 kilo (oid) extra zul je ook niet merken.
|
|
|
|
YamahaDT80LC2 |
16-8-2007 0:58 |
Posts: 1135 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
blok is wel redelijk wat zwaarder tov std blok, maar die 40 kilo (oid) extra zul je ook niet merken.
Ik lees hier dat jij een c20xe hebt liggen ? is die voor de verkoop ? en wat moet ie eventueel kosten ?
|
|
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly |
|