Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Vlinderpoorter maken, 110malossi [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 809 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Vlinderpoorter maken, 110malossi [A...
Pagina 8 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14141 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vroembroem 2-10-2007 22:15 Print reply
Posts: 617
hoe zit het nou met je vlinder poorter.

 
Niek de Wildt 16-1-2008 16:52 Print reply
Posts: 7168
zuiger al binnen??
 
HONDA MTX-TREME 16-1-2008 17:12 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
zuiger al binnen??


Ja, cilinder is ook al uitgedraaid en word binnekort gehoond.
 
MTX-speed 16-1-2008 17:20 Print reply

Posts: 1229
Ook ik ben zeer benieuwd.

Mooiste is aan deze projecten dat men er toch aan begint ondanks dat er veel tegenspraak is. Wat de meeste niet begrijpen is dat je van zoiets veel kunt leren. Loopt je cilinder straks naar de mieter, jammer, maar weer wel wat geleerd.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik over het lassen ook m'n twijfels heb.
Gietijzer is te lassen maar dan op de volgende manier:
1. eerst lassen daarna uitgloeien. Jammergenoeg verandert dan de materiaalstructuur van de cilinder en misschien ook van de cilinderwand. Dat laatste, dat wil je niet. Vooral omdat deze gehard is. Door het uitgloeien verandert de materiaalsterkte. Ik ben dus benieuwd wat dit dan zou gaan doen.
2. klein stukje lassen, en de las (uitkloppen) opstuiken met een hamer. Hierdoor sla je de spanning uit je las. Dit kun je alleen maar doen vanaf dat de las nog gloeiend heet is. Natuurlijk moet je hiermee oppassen dat je niet uitschiet en je cilinderwand zou beschadigen . Dit zou overigens wel de beste manier zijn omdat je dan niet de nadelen hebt van het uitgloeien.

De gietijzer-elektroden bevatten meer koolstof dan gewone elektroden. Hiermee kun je al en stuk van de spanning opvangen, maar niet alles. Uitkloppen blijft in principe belangrijk.

Ik ben heel benieuwd hoe het uit gaat pakken. Hopelijk houd je ons op de hoogte!

Petje af!
 
Sypie_Honda 16-1-2008 17:49 Print reply

Posts: 13830
en als je gietijzer gaat lassen kan je het beste het werkstuk even verwarmen tot 100 graden. maar miss heb je dat ook wel gedaan, niet hele topic door gelezen

iig, machtig mooi project, ben benieuwd hoe het afloopt!
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mtx-motard 16-1-2008 17:56 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
en als je gietijzer gaat lassen kan je het beste het werkstuk even verwarmen tot 100 graden. maar miss heb je dat ook wel gedaan, niet hele topic door gelezen

iig, machtig mooi project, ben benieuwd hoe het afloopt!


met een harde klap in de 1e 100 meter.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
HONDA MTX-TREME 16-1-2008 17:58 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


met een harde klap in de 1e 100 meter.


Haha, het is te hopen van niet

Edit: Als hij wel kapot gaat, word dit project veranderd in ori80 opboren tot 98cc.

Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 16-1-2008 om 18:00 uur.
 
Niek de Wildt 22-1-2008 22:22 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
[...]


Haha, het is te hopen van niet

Edit: Als hij wel kapot gaat, word dit project veranderd in ori80 opboren tot 98cc.

Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 16-1-2008 om 18:00 uur.


er werd toch gesuggureerd dat het spijltje verder naar binnen moest liggen (meer in de uitlaat) maar hoe wouden ze dit zo honen?? is daar ee manier voor?
 
HondaMT5TK 22-1-2008 22:34 Print reply
Posts: 409
Niet, moet je met een dremel oid doen. Spijl terug leggen doen ze omdat de spijl warmer word dat de rest van wand door de kleine oppervlakte. Als je hem iets terug legt kan die verder uitzetten zonder dat je aanloop sporen krijgt op je zuiger.
 
Rieju RR sprinter :b
Niek de Wildt 22-1-2008 22:45 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaMT5TK
Niet, moet je met een dremel oid doen. Spijl terug leggen doen ze omdat de spijl warmer word dat de rest van wand door de kleine oppervlakte. Als je hem iets terug legt kan die verder uitzetten zonder dat je aanloop sporen krijgt op je zuiger.


jah, ik wist waarom, maar denk dat een dremel te grof is, denk dat het dan met schuurpapier moet
 
Niek de Wildt 29-1-2008 19:12 Print reply
Posts: 7168
waar wachten we nog op?
 
THOMASJEUHHH 29-1-2008 19:17 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
waar wachten we nog op?


foto's?

ik heb dit laatst ook gedaan met een belgische ge2, is goed gelukt en dikke poorten nou. binnekort eerst de poorten afwerken, en dan laten boren/kotteren en honen.


 
bwoaahhppp,,..
Royal Club 29-1-2008 19:18 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]


foto's?

ik heb dit laatst ook gedaan met een belgische ge2, is goed gelukt en dikke poorten nou. binnekort eerst de poorten afwerken, en dan laten boren/kotteren en honen.




beter knal je een foto ervan hier neer
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 29-1-2008 19:39 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]


foto's?

ik heb dit laatst ook gedaan met een belgische ge2, is goed gelukt en dikke poorten nou. binnekort eerst de poorten afwerken, en dan laten boren/kotteren en honen.




ik bedoel, wanneer is het klaar
maar idd plaats is een fotow!
 
Joel_koningslust 5-4-2008 20:08 Print reply

Posts: 14514
ben je inmiddels nog gevorderd? zoja, foto's!

ik vind het nl wel een interessant project
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 14141 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved