Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
11-8-2007 19:03 |
 Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
[...]
Is niet mig-gelast, speciale electrode voor nodulair gietijzer.
dat zit wel snor dan
|
|
|
|
HONDA MTX-TREME |
11-8-2007 19:06 |
 Posts: 1486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
dat zit wel snor dan
We zullen wel zien.
Khoop dat die zuiger zsm binnekomt zodat ik weer snel verder kan gaan.
|
|
|
|
Vuile Beunkoe |
11-8-2007 19:15 |
 Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
[...]
Opmaat berekeningen alvast, en die 0,4mm in omtrek zal niet zoveel schelen in de poorten...
Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 11-8-2007 om 19:01 uur.
niet veel, maar toch.
Als je dan de moeite voor een opmaat neemt wacht er dan f mee ?
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
HONDA MTX-TREME |
11-8-2007 19:17 |
 Posts: 1486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
[...]
niet veel, maar toch.
Als je dan de moeite voor een opmaat neemt wacht er dan f mee ?
Ik wil dat eigelijk nog doen voor het einde van zomervakantie omdat ik het half jaar daarna niet veel tijd heb ivm stage.
|
|
|
|
Harold |
11-8-2007 19:40 |
 Posts: 1052 |
Dat zo lassen als jij hebt gedaan wil wel, maar gaat niet lang houden.
Het wil wel, maar dan moet je je cilinder eerst op hoge temperatuur brengen (gelijkmatig warmstoken dus) en dan het lasje leggen en gelijkmatig af laten koelen.
Zoals je het nou gedaan hebt heb je een verschil van hardheid in je spijltje. Doordat je plaatselijk erg veel hitten inbrengt tijdens het lasen koelt het aan de rand van de las weer erg snel af door geleiding. Op de rand van de las wordt de hardheid hoger dan het lasje zelf. In dit geval is het hele spijltje (omdag het dun is en dus helemaal de lastemperatuur heeft gehad) harder dan de rest.
Dit is verder geen ramp, maar om dat het steeds warm wordt en weer afkoeld na het rijden ontstaan daar haarscheurtjes en op ten duur knapt het gewoon naast de las af. ook als je er een klap op geeft knapt het snel af, dus als je straks gaat draaien heb je grote kans dat je scheurtje gaat kreeeren omdat het nogal een klap krijgt(de beitel slaat daar steeds tegen de spijl aan omdat er een open ruimte voor zit).
Misschien kun je dit nu nog voorkomen door hem op te warmen in zo'n speciale hardings oven en hem dan langzaam af te laten koelen(met gebruik van die oven of in zaagsel leggen zodat het de warmte vast houd en geleidelijk afkoeld).
|
|
|
|
HONDA MTX-TREME |
11-8-2007 19:47 |
 Posts: 1486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harold
Dat zo lassen als jij hebt gedaan wil wel, maar gaat niet lang houden.
Het wil wel, maar dan moet je je cilinder eerst op hoge temperatuur brengen (gelijkmatig warmstoken dus) en dan het lasje leggen en gelijkmatig af laten koelen.
Zoals je het nou gedaan hebt heb je een verschil van hardheid in je spijltje. Doordat je plaatselijk erg veel hitten inbrengt tijdens het lasen koelt het aan de rand van de las weer erg snel af door geleiding. Op de rand van de las wordt de hardheid hoger dan het lasje zelf. In dit geval is het hele spijltje (omdag het dun is en dus helemaal de lastemperatuur heeft gehad) harder dan de rest.
Dit is verder geen ramp, maar om dat het steeds warm wordt en weer afkoeld na het rijden ontstaan daar haarscheurtjes en op ten duur knapt het gewoon naast de las af. ook als je er een klap op geeft knapt het snel af, dus als je straks gaat draaien heb je grote kans dat je scheurtje gaat kreeeren omdat het nogal een klap krijgt(de beitel slaat daar steeds tegen de spijl aan omdat er een open ruimte voor zit).
Misschien kun je dit nu nog voorkomen door hem op te warmen in zo'n speciale hardings oven en hem dan langzaam af te laten koelen(met gebruik van die oven of in zaagsel leggen zodat het de warmte vast houd en geleidelijk afkoeld).
Ik laat het mooi zo, ik heb dit nog (bijna) niemand ooit zien doen dus we ik wacht gewoon af wat hij doet.
Natuurlijk weet ik als je warm stookt/last dat de structuur van het gietijzer veranderd maar ik denk dat hij daar wel tegen kan.
Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 11-8-2007 om 19:48 uur.
|
|
|
|
Mt50Racer |
11-8-2007 19:56 |
|
De Schout |
16-9-2007 1:38 |
Posts: 5327 |
nog vorderingen.? ben erg benieuwd hoe dit afgelopen is.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
falco |
16-9-2007 1:48 |
 Posts: 3724 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
nog vorderingen.? ben erg benieuwd hoe dit gaat afgelopen is.
Dit bericht is gewijzigd door falco op 16-9-2007 om 1:48 uur.
|
|
|
|
Hans W |
16-9-2007 2:14 |
 Posts: 1456 |
als je afdraait moet je gewoon slagen maken van een halve millimeter, en een beetje koelvloeistof erbij doen.
dan komt et wel goed
|
|
|
|
5MB5 |
16-9-2007 2:28 |
 Posts: 878 |
klopt het dat ie nu een blowdown van ongeveer 35,3 heeft? uitlaat staat nl wel mega hoog in vergelijking met de spoelers
|
|
|
|
-jaZper- |
16-9-2007 10:59 |
 Posts: 3841 |
fluitpoortjes lijtk mee eeb beter idee, meot je wel aan 1 kant van de cilinder wat extra vlees erop lassen (aan de buitenlant v.d. cilinder)
ow zie het al is watergekoeld, luchtgekoeld is daar beter voor geschikt
|
|
groene motoren gaan harder |
|
rubbert |
16-9-2007 11:58 |
 Posts: 8825 |
ziet er geinig uit, ben benieuwd hoe het gaat lopen
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
barry |
18-9-2007 12:33 |
 Posts: 7387 |
is er al meer nieuws?
|
|
He? |
|
Baasbas |
18-9-2007 12:45 |
Posts: 2176 |
ja update plies
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|