HONDA MTX-TREME |
31-7-2007 18:33 |
Posts: 1486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]
0.04 is de doorgaanse speling, maar ik meende dat het verschilde tussen gietijzeren en alu cilinders ivm de warteafvoer verschillen.
Ok bedankt, ik zal het voor de zekerheid even aan de lokale motorzaak vragen die ook kottert en hoont.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
31-7-2007 18:54 |
Posts: 10560 |
uitlaatspijl word wel warmer
hij kan zijn warmte niet kwijt
en er komt van alle kanten hitte op
daarom zou ik heb zowiezo terugleggen en evt een gaatje tergrootte van de spijl in de zuiger boren
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
HONDA MTX-TREME |
31-7-2007 18:55 |
Posts: 1486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
uitlaatspijl word wel warmer
hij kan zijn warmte niet kwijt
en er komt van alle kanten hitte op
daarom zou ik heb zowiezo terugleggen en evt een gaatje tergrootte van de spijl in de zuiger boren
Maar dan hapt de zuigerveer in de poort, hoe zit dat met normale vlinderpoorten dan...
|
|
|
|
stoeptegel |
31-7-2007 18:59 |
Posts: 3085 |
cker netjes
Bn errug benieuwd
|
|
80 cc ownatsj |
|
HONDA MTX-TREME |
31-7-2007 19:01 |
Posts: 1486 |
Ik ben ook erg benieuwd, als het helemaal goed gaat heb ik zon vermoeden dat hij stukken harder rijd als eerst vooral in combinatie met 34mm mikuni/twin-air en later ook nog een opmaat.
Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 31-7-2007 om 19:01 uur.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
31-7-2007 19:06 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
[...]
Maar dan hapt de zuigerveer in de poort, hoe zit dat met normale vlinderpoorten dan...
daar worden ze ook teruggelegd
hij lijkt me logisch dat niet de hele spijl naar achter haald , maar in het midden het meest en hem dan weer naar je zuiger toen tot hij gelik is aan je wand als de poort ophoudt
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
HONDA MTX-TREME |
31-7-2007 19:08 |
Posts: 1486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
daar worden ze ook teruggelegd
hij lijkt me logisch dat niet de hele spijl naar achter haald , maar in het midden het meest en hem dan weer naar je zuiger toen tot hij gelik is aan je wand als de poort ophoudt
Ok dan, maar als ik bv mijn cilinder wegbreng om te kotteren en hoonen.
Welk gereedschap gebruiken ze daarvoor dan, en aan hoeveel moet ik denk 0,01mm?
|
|
|
|
Ariej |
31-7-2007 19:13 |
Posts: 3685 |
ik zou eerst kijken hoe makkelijk het materiaal waarmee je gelast hebt uitzet, en het materiaal van je cilinder. als dat aardig overeenkomt zou ik alles gewoon 1 maat houden. dus die spijl dan lekker laten zitten
ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen
Dit bericht is gewijzigd door Ariej op 31-7-2007 om 19:14 uur.
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
HONDA MTX-TREME |
31-7-2007 19:15 |
Posts: 1486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ariej
ik zou eerst kijken hoe makkelijk het materiaal waarmee je gelast hebt uitzet, en het materiaal van je cilinder. als dat aardig overeenkomt zou ik alles gewoon 1 maat houden. dus die spijl dan lekker laten zitten
ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen
Dit bericht is gewijzigd door Ariej op 31-7-2007 om 19:14 uur.
Het materiaal van spijltje is precies hetzelfde, stukje komt van andere kapotte 110malossi af.
De las is met speciale electrode gelast voor nodulair gietijzer, dus tot nu toe heb ik nog niets fout gedaan...
Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 31-7-2007 om 19:16 uur.
|
|
|
|
Ariej |
31-7-2007 19:25 |
Posts: 3685 |
dan is er denk ik niet veel dat je weerhoud om te crossen.. wat misschien nog wel een obstakel is: dat je las goed is, of deze goed doorgedrongen is en of hij wel puur is (zonder luchtbelletjes).
of heb je dat luchtbelletjessyndroom niet bij electrodes? heb het wel eens gehad met ons mig-apparaat
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
HONDA MTX-TREME |
31-7-2007 19:26 |
Posts: 1486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ariej
dan is er denk ik niet veel dat je weerhoud om te crossen.. wat misschien nog wel een obstakel is: dat je las goed is, of deze goed doorgedrongen is en of hij wel puur is (zonder luchtbelletjes).
of heb je dat luchtbelletjessyndroom niet bij electrodes? heb het wel eens gehad met ons mig-apparaat
Luchtbelletjesyndroom heb je niet bij electrodes, wel heb je als je het lasapparaat te laag hebt staan smelt de las niet in het materiaal.
Edit: en ligt hij als het ware erboven op... Maar heb een klein v-naadje gemaakt dus wss houd de las het wel
Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 31-7-2007 om 19:27 uur.
|
|
|
|
Ariej |
31-7-2007 19:30 |
Posts: 3685 |
ja precies, het moet allemaal samensmelten, 1 geheel worden.
klinkt allemaal goed, ben benieuwd naar het resultaat
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
barry |
31-7-2007 20:14 |
Posts: 7387 |
het is zeeeeeer weinig toegepast vanwege de vele twijfels e.d die er zijn. ik hoop voor je dat het lukt!
ik ben erg benieuwd!
|
|
He? |
|
christianos |
31-7-2007 20:27 |
Posts: 20445 |
ik blijf me geld zetten op <1000 km voordat hij vastnaait.
Me gevoel zegt dat hij bij het stationair lopen meteen al vastklapt
|
|
|
|
Remco RS |
31-7-2007 20:38 |
Posts: 11463 |
vind t ook nogal link
maarja, hij probeert t tenminste, ipv alle zeikerds die t de grond in stampen zonder van iets te weten
ben benieuwd, succes!
|
|
|
|