Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Vlinderpoorter maken, 110malossi [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Vlinderpoorter maken, 110malossi [A...
Pagina 4 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HONDA MTX-TREME 31-7-2007 18:33 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]


0.04 is de doorgaanse speling, maar ik meende dat het verschilde tussen gietijzeren en alu cilinders ivm de warteafvoer verschillen.


Ok bedankt, ik zal het voor de zekerheid even aan de lokale motorzaak vragen die ook kottert en hoont.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 31-7-2007 18:54 Print reply

Posts: 10560
uitlaatspijl word wel warmer
hij kan zijn warmte niet kwijt
en er komt van alle kanten hitte op

daarom zou ik heb zowiezo terugleggen en evt een gaatje tergrootte van de spijl in de zuiger boren
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
HONDA MTX-TREME 31-7-2007 18:55 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
uitlaatspijl word wel warmer
hij kan zijn warmte niet kwijt
en er komt van alle kanten hitte op

daarom zou ik heb zowiezo terugleggen en evt een gaatje tergrootte van de spijl in de zuiger boren


Maar dan hapt de zuigerveer in de poort, hoe zit dat met normale vlinderpoorten dan...
 
stoeptegel 31-7-2007 18:59 Print reply

Posts: 3085
cker netjes
Bn errug benieuwd
 
80 cc ownatsj
HONDA MTX-TREME 31-7-2007 19:01 Print reply

Posts: 1486
Ik ben ook erg benieuwd, als het helemaal goed gaat heb ik zon vermoeden dat hij stukken harder rijd als eerst vooral in combinatie met 34mm mikuni/twin-air en later ook nog een opmaat.

Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 31-7-2007 om 19:01 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 31-7-2007 19:06 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
[...]


Maar dan hapt de zuigerveer in de poort, hoe zit dat met normale vlinderpoorten dan...


daar worden ze ook teruggelegd

hij lijkt me logisch dat niet de hele spijl naar achter haald , maar in het midden het meest en hem dan weer naar je zuiger toen tot hij gelik is aan je wand als de poort ophoudt
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
HONDA MTX-TREME 31-7-2007 19:08 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


daar worden ze ook teruggelegd

hij lijkt me logisch dat niet de hele spijl naar achter haald , maar in het midden het meest en hem dan weer naar je zuiger toen tot hij gelik is aan je wand als de poort ophoudt


Ok dan, maar als ik bv mijn cilinder wegbreng om te kotteren en hoonen.

Welk gereedschap gebruiken ze daarvoor dan, en aan hoeveel moet ik denk 0,01mm?
 
Ariej 31-7-2007 19:13 Print reply

Posts: 3685
ik zou eerst kijken hoe makkelijk het materiaal waarmee je gelast hebt uitzet, en het materiaal van je cilinder. als dat aardig overeenkomt zou ik alles gewoon 1 maat houden. dus die spijl dan lekker laten zitten

ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen

Dit bericht is gewijzigd door Ariej op 31-7-2007 om 19:14 uur.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
HONDA MTX-TREME 31-7-2007 19:15 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
ik zou eerst kijken hoe makkelijk het materiaal waarmee je gelast hebt uitzet, en het materiaal van je cilinder. als dat aardig overeenkomt zou ik alles gewoon 1 maat houden. dus die spijl dan lekker laten zitten

ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen

Dit bericht is gewijzigd door Ariej op 31-7-2007 om 19:14 uur.


Het materiaal van spijltje is precies hetzelfde, stukje komt van andere kapotte 110malossi af.

De las is met speciale electrode gelast voor nodulair gietijzer, dus tot nu toe heb ik nog niets fout gedaan...

Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 31-7-2007 om 19:16 uur.
 
Ariej 31-7-2007 19:25 Print reply

Posts: 3685
dan is er denk ik niet veel dat je weerhoud om te crossen.. wat misschien nog wel een obstakel is: dat je las goed is, of deze goed doorgedrongen is en of hij wel puur is (zonder luchtbelletjes).

of heb je dat luchtbelletjessyndroom niet bij electrodes? heb het wel eens gehad met ons mig-apparaat

 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
HONDA MTX-TREME 31-7-2007 19:26 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
dan is er denk ik niet veel dat je weerhoud om te crossen.. wat misschien nog wel een obstakel is: dat je las goed is, of deze goed doorgedrongen is en of hij wel puur is (zonder luchtbelletjes).

of heb je dat luchtbelletjessyndroom niet bij electrodes? heb het wel eens gehad met ons mig-apparaat



Luchtbelletjesyndroom heb je niet bij electrodes, wel heb je als je het lasapparaat te laag hebt staan smelt de las niet in het materiaal.

Edit: en ligt hij als het ware erboven op... Maar heb een klein v-naadje gemaakt dus wss houd de las het wel

Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 31-7-2007 om 19:27 uur.
 
Ariej 31-7-2007 19:30 Print reply

Posts: 3685
ja precies, het moet allemaal samensmelten, 1 geheel worden.
klinkt allemaal goed, ben benieuwd naar het resultaat
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
barry 31-7-2007 20:14 Print reply

Posts: 7387
het is zeeeeeer weinig toegepast vanwege de vele twijfels e.d die er zijn. ik hoop voor je dat het lukt!

ik ben erg benieuwd!
 
He?
christianos 31-7-2007 20:27 Print reply

Posts: 20445
ik blijf me geld zetten op <1000 km voordat hij vastnaait.

Me gevoel zegt dat hij bij het stationair lopen meteen al vastklapt
 
Remco RS 31-7-2007 20:38 Print reply

Posts: 11463
vind t ook nogal link
maarja, hij probeert t tenminste, ipv alle zeikerds die t de grond in stampen zonder van iets te weten

ben benieuwd, succes!
 

Dit topic is 14032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved