Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Vlinderpoorter maken, 110malossi [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Vlinderpoorter maken, 110malossi [A...
Pagina 3 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14029 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

driver004 31-7-2007 15:37 Print reply

Posts: 3418

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
[...]



afbeelding

Serieus. Dat is eerder gedaan en werkt tenminste 100% zeker.

Hier op een 70cc, maar toch:

afbeelding

tuurlijk hoop ik dat het zo ook werkt.. maar toch

Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 31-7-2007 om 15:37 uur.
vet meer info erover?

 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Baasbas 31-7-2007 15:43 Print reply
Posts: 2176
Even een laatste post dan, want dit is zijn topic..

Die foto komt uit dit topic. Daar staat ook de 'fabrikant' in genoemd (LA Sleeves)
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Ariej 31-7-2007 16:16 Print reply

Posts: 3685
haha tof plan, maar wat is nou hét voordeel van een vlinderpoort vergeleken met een gewone ronde poort dan?
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Baasbas 31-7-2007 16:17 Print reply
Posts: 2176
Het risico dat je zuigerveren gaan 'happen' in je uitlaatpoort is een stuk kleiner, als er in het midden een spijltje zit. Het komt er dus op neer dat hij groter kan dan een ovale poort

Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 31-7-2007 om 16:17 uur.
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Ariej 31-7-2007 16:19 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
Het risico dat je zuigerveren gaan 'happen' in je uitlaatpoort is een stuk kleiner, als er in het midden een spijltje zit. Het komt er dus op neer dat hij groter kan dan een ovale poort

Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 31-7-2007 om 16:17 uur.



oohja dat is wel logisch, maar dan krijgt hij wel problemen als hij dat spijltje verder naar buiten zet (wat wel nodig is lijkt mij vanwege het uitzetten) of zie ik nu iets over het hoofd?
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Karlmt5 31-7-2007 17:14 Print reply

Posts: 2296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
[...]



oohja dat is wel logisch, maar dan krijgt hij wel problemen als hij dat spijltje verder naar buiten zet (wat wel nodig is lijkt mij vanwege het uitzetten) of zie ik nu iets over het hoofd?



idd, dan zul je eerst weer moete berekene hoever dat spijltje naar buiten gezet moet worden zodat als hij uitzet hij gelijk met de wand is
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
Sypie_Honda 31-7-2007 17:15 Print reply

Posts: 13830
dat spijltje moet juist naar achteren gelegt worden

anders naait hij konkerhard vast.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
HONDA MTX-TREME 31-7-2007 18:10 Print reply

Posts: 1486
Als ik hem uitdraai zit het spijltje precies net als cilinder...

Het spijltje is van hetzelfde materiaal dus zet evenveel uit volgens mij! (correct me if im wrong)
 
Karlmt5 31-7-2007 18:17 Print reply

Posts: 2296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
dat spijltje moet juist naar achteren gelegt worden

anders naait hij konkerhard vast.



ik bedoel ook wat naar buiten in de zin van uhm... verder de uitlaatpoort in, verder naar binnen in de cil. naait hij idd hard vast ja

hm, btje vaag getypt idd, maar je snapt wat ik bedoel

Dit bericht is gewijzigd door Karlmt5 op 31-7-2007 om 18:17 uur.
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
HONDA MTX-TREME 31-7-2007 18:18 Print reply

Posts: 1486
Waarom zou dat spijltje verder uitzetten dan de rest van de cilinder, volgens jullie
 
Shifty 31-7-2007 18:23 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
Waarom zou dat spijltje verder uitzetten dan de rest van de cilinder, volgens jullie


Doet ie alleen als die warmer word als de rest van de cil, wat me niet logisch lijkt (helemaal aangezien het wrijfings oppervlak nogal klein is...)
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
HONDA MTX-TREME 31-7-2007 18:24 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]


Doet ie alleen als die warmer word als de rest van de cil, wat me niet logisch lijkt (helemaal aangezien het wrijfings oppervlak nogal klein is...)


Nee lijkt me ook niet, het is hetzelfde materiaal.
 
Shifty 31-7-2007 18:25 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
[...]


Nee lijkt me ook niet, het is hetzelfde materiaal.


Ook nog ja

Edit: Gewoon proberen jong, je hebt niets te verliezen lijkt me. En straks blaast het misschien wel oerend hard, ik ben iig benieuwd

Dit bericht is gewijzigd door Shifty op 31-7-2007 om 18:26 uur.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
HONDA MTX-TREME 31-7-2007 18:27 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]


Ook nog ja


Maar we wachten gewoon af, eerst men zuigertje binnen krijgen dan moet ik die openingetjes van zuigerveren nog verplaatsen naar inlaatkant naast boostpoortje.

Dan nog uitdraaien, weet iemand precies hoeveel speling ik moet hebben? Tussen zuiger/cilinder... (graag nuttig antwoorden en niet van ongeveer zoiets)
 
Shifty 31-7-2007 18:31 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
[...]


Maar we wachten gewoon af, eerst men zuigertje binnen krijgen dan moet ik die openingetjes van zuigerveren nog verplaatsen naar inlaatkant naast boostpoortje.

Dan nog uitdraaien, weet iemand precies hoeveel speling ik moet hebben? Tussen zuiger/cilinder... (graag nuttig antwoorden en niet van ongeveer zoiets)


0.04 is de doorgaanse speling, maar ik meende dat het verschilde tussen gietijzeren en alu cilinders ivm de warteafvoer verschillen.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --

Dit topic is 14029 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved