Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Vlinderpoorter maken, 110malossi [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1087 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Vlinderpoorter maken, 110malossi [A...
Pagina 2 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14030 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi Joris 30-7-2007 15:26 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: faberke
[...]


ik gok op een warm/vastloper maaar suc6 ik hoop dat het werkt voor je en ben zelf wel beniewd naar het resultaat

Hoezo een warmloper die snap ik niet
 
driver004 30-7-2007 15:27 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Hoezo een warmloper die snap ik niet


die spïjl is wss ander materiaal en zijt wss sneller uit dan de wand zelf dus eerder wärmloper op die plaats


edit" FUCK da kut toetstebord hier in tsjechie

Dit bericht is gewijzigd door driver004 op 30-7-2007 om 15:29 uur.
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
HONDA MTX-TREME 30-7-2007 15:33 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]


die spïjl is wss ander materiaal en zijt wss sneller uit dan de wand zelf dus eerder wärmloper op die plaats


edit" FUCK da kut toetstebord hier in tsjechie

Dit bericht is gewijzigd door driver004 op 30-7-2007 om 15:29 uur.


Nee die spijl is hetzelfde materiaal, heb ik uit oude 110malossi waar stuk uit was gehaald...
 
driver004 30-7-2007 15:50 Print reply

Posts: 3418
maar de las blijft anders..
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
HONDA MTX-TREME 30-7-2007 16:03 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
maar de las blijft anders..


Het materiaal van de electrode is ook gietijzer maar we zulle zien.
 
benellifan 30-7-2007 20:24 Print reply
Posts: 1553
ja maar je moet begrijpen dat er ondankt dat het een gietijzer elektrode is er nog 100en soorten gietijzer zijn
Nodulair gietijzer
Lammellair Gietijzer
daarna nog de treksterktes die hier een heel belangerijk rol spelen
je las zal van nodulair gietijzer moeten zijn met een minimale treksterkte van 550N/mm2 moeten hebben

en je las moet teven vrij zijn van elke lasfout wat hij niet is als ik het zo bekijk
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Stienzemanrobinson 30-7-2007 20:49 Print reply

Posts: 518
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
ja maar je moet begrijpen dat er ondankt dat het een gietijzer elektrode is er nog 100en soorten gietijzer zijn
Nodulair gietijzer
Lammellair Gietijzer
daarna nog de treksterktes die hier een heel belangerijk rol spelen
je las zal van nodulair gietijzer moeten zijn met een minimale treksterkte van 550N/mm2 moeten hebben

en je las moet teven vrij zijn van elke lasfout wat hij niet is als ik het zo bekijk


en hoe staat het er met jouw cilinder voor?
Hij is tenminste al aan zijn project begonnen en ziet wel wat er in de praktijk gebeurd. Jij bent nog niet verder gekomen dan mooie theorieën.
 
HONDA MTX-TREME 31-7-2007 11:25 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
ja maar je moet begrijpen dat er ondankt dat het een gietijzer elektrode is er nog 100en soorten gietijzer zijn
Nodulair gietijzer
Lammellair Gietijzer
daarna nog de treksterktes die hier een heel belangerijk rol spelen
je las zal van nodulair gietijzer moeten zijn met een minimale treksterkte van 550N/mm2 moeten hebben

en je las moet teven vrij zijn van elke lasfout wat hij niet is als ik het zo bekijk


De cilinder is iig nodulair gietijzer en de electrodes die ik daarvoor gebruik zijn ook voor nodulair gietijzer, er zijn trouwens maar 2 soorten gietijzer die kunnen worden gelast grijs gietijzer(nodulair) en perlitisch gietijzer...

Waar zie jij een lasfout, ik heb gewoon klein v-naadje ingefreest en netjes volgelast
En in de uitlaatpoort zelf ligt ook nog een las.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 31-7-2007 13:15 Print reply

Posts: 10835
net of je op een foto goed kan beoordelen of een las goed is of niet...
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
HONDA MTX-TREME 31-7-2007 13:16 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
net of je op een foto goed kan beoordelen of een las goed is of niet...


Ja inderdaad, hij blaat zomaar wat...
 
driver004 31-7-2007 14:56 Print reply

Posts: 3418
ik wens je veel suc6 toe als het lukt is het leuk
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
John Huijben 31-7-2007 15:03 Print reply

Posts: 2433
respect !

eindelijk ns iemand die t probeert
tzou nog best ns kunnen dat da gewoon houd.
wel de vlinderpoort ietsjes terugleggen eh!, dat die ietsjes dieper ligt dan de rest van de wand,
omdat die spijl warmer word dat de rest vd wand zet ie meer uit en komt ie ietsjes naar binnen toe zegmaar.



 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Scozzisa 31-7-2007 15:11 Print reply

Posts: 2077
ik denk niet dat het veel succes wordt, de kans dat je iets fout hebt zitten en dus een vastloper in beeld komt is naar mijns inziens nogal groot. want naast hoge temperaturen moet je spijl (en punten) belast zijn tegen redelijk hoge druk, en als het werkt is deze druk door tunen alleen maar groter geworden.
wat ik bedoel; je zal door op deze manier zelf te kloten aan een cil nooit een garantiebewijs voor veel km's kunnen geven.

toch leuk dat je het probeert, het idee erachter is goed.
 
Sypie_Honda 31-7-2007 15:18 Print reply

Posts: 13830
echt een vet project!

ben erg benieuwd of die spijl het houd of niet, vast wel.

 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Baasbas 31-7-2007 15:35 Print reply
Posts: 2176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
hmm beter pak je een vastgelope en pers je er een ProX bus in 9met vlinderpoort
of je maakt een eigen bus of gewoon mbx of ns1-R2 cillinder pakke





Serieus. Dat is eerder gedaan en werkt tenminste 100% zeker.

Hier op een 70cc MB cilinder, maar toch:



tuurlijk hoop ik dat het zo ook werkt.. maar toch



Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 31-7-2007 om 15:38 uur.
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik

Dit topic is 14030 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved