Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Vlinderpoorter maken, 110malossi [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1033 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Vlinderpoorter maken, 110malossi [A...
Pagina 15 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13970 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

- Kevin - 1-6-2008 22:18 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
Het plaatsen van het bigend is exact gebeurd en daardoor is drijfstang echt niet in het midden geknapt hoor...


Hmmm, ok. Daar ligt het dus niet aan. Misschien toch een productiefout, op het zwakste punt is hij gebroken, ofzoiets .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
Ja, helemaal uitgelijnt met meetklok.


Aldus hierboven.
 
Elco 1-6-2008 22:19 Print reply
Posts: 4527
en je zuiger kwam niet tegen je carter net zoals derbi racer
 
driver004 1-6-2008 22:21 Print reply

Posts: 3418
of tegen je krukas wang.. (of carter)
had ik ook
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
HONDA MTX-TREME 1-6-2008 22:58 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
en je zuiger kwam niet tegen je carter net zoals derbi racer


Zuiger was niets aan te zien, enkel paar putjes maar dat is volgens mij van stukjes drijfstang/carter.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
of tegen je krukas wang.. (of carter)
had ik ook


Lijkt me sterk, voordat ik deze cilinder vlinderpoort van had gemaakt heb ik er meer dan een jaar mee gereden.

Ook voordat ik die opmaat erop had liggen heb ik een paar keer gereden.
 
driver004 2-6-2008 15:33 Print reply

Posts: 3418
ooh dan zal wel productie fout in de drijfstang gezeten hebbe :P
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Tombrom 2-6-2008 15:42 Print reply

Posts: 15925
productie fout?

ding heeft wss meer dan 20k gereden kan jij mij niet vertellen dat er na 20k productie fouten kunnen komen
 
driver004 2-6-2008 16:25 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
productie fout?

ding heeft wss meer dan 20k gereden kan jij mij niet vertellen dat er na 20k productie fouten kunnen komen


ook goed wijsneus
ding heeft zijn beste tijd gehad
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
senda80cc 2-6-2008 17:10 Print reply

Posts: 3434
alss wij zo'n ding op gingen schroeven kwam er altijd eerst een prox drijfstang en bigend in!! nooit kapot gekregen
 
Keep on rockin' in a free world
ktmstyled 2-6-2008 17:21 Print reply
Posts: 1806
ander blokje halen cilinderhemd ook lassen? en nu drijfstang van crosser erin niek?

 
going sideways!
Viertakt 2-6-2008 17:23 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktmstyled
ander blokje halen cilinderhemd ook lassen? en nu drijfstang van crosser erin niek?



Idd, is het cilinderhemd niet op te lassen? Tuurlijk, het verhoogt de warmloopgevoeligheid, maar het is beter dan niets toch?
 
Viertakt uber alles.
Derbi Joris 2-6-2008 17:34 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Idd, is het cilinderhemd niet op te lassen? Tuurlijk, het verhoogt de warmloopgevoeligheid, maar het is beter dan niets toch?

Gewoon nieuw blok en nieuwe cilinder en dit keer pro-X drijfstang ben je van al dat gemekker af hier op het forum... Plus Niek verdient toch meer dan genoeg
Zou het gewoon niet komen doordat het blok gewoon veel en veel meer toeren heeft gedraaid dan wss het originele 80 drijfstangetje op berekend is, oftewel flink warm geworden eventjes afgekoeld toen Mark ging rijden, toen weer volbelast en daardoor gebroken?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi Joris op 2-6-2008 om 17:36 uur.
 
- Kevin - 2-6-2008 17:56 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
productie fout?

ding heeft wss meer dan 20k gereden kan jij mij niet vertellen dat er na 20k productie fouten kunnen komen


Ik neem aan dat je bedoeld: dat er na 20K een fout ontstaat naar aanleiding van een productie fout. De zin dat er na 20k productie fouten kunnen komen is niet mogelijk, een productiefout is alleen mogelijk bij het produceren van een voorwerp .

Een productie fout hoeft niet persee na een X aantal km's ervoor te zorgen dat het voorwerp stuk gaat. Dit kan na weinig km's gebeuren, maar dit kan tevens na heel veel km's gebeuren. Echter bestaat er ook een kans dat het helemaal niet gebeurd. Hoe een productiefout zich gaat gedragen is namelijk onvoorspelbaar. Als het voorspelbaar was hoefden ze voorwerpen met productiefouten namelijk niet weg te gooien maar konden ze gewoon zeggen: let u er wel even op dat u voor X km het voorwerp vervangt ivm de productiefout.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
ook goed wijsneus
ding heeft zijn beste tijd gehad


Hmm valt mee, het is meer de onwetendheid!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
alss wij zo'n ding op gingen schroeven kwam er altijd eerst een prox drijfstang en bigend in!! nooit kapot gekregen




Ik heb onderdelen van Prox in mijn MT8 blok zitten en daar heb ik alleen maar goede ervaringen mee!

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 2-6-2008 om 18:10 uur.
 
barry 2-6-2008 18:10 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Gewoon nieuw blok en nieuwe cilinder en dit keer pro-X drijfstang ben je van al dat gemekker af hier op het forum... Plus Niek verdient toch meer dan genoeg
Zou het gewoon niet komen doordat het blok gewoon veel en veel meer toeren heeft gedraaid dan wss het originele 80 drijfstangetje op berekend is, oftewel flink warm geworden eventjes afgekoeld toen Mark ging rijden, toen weer volbelast en daardoor gebroken?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi Joris op 2-6-2008 om 17:36 uur.



Is een leuke theorie, maar zo'n situatie doet zich veel voor in de brommercross en heb het daar eigenlijk nog niet zien gebeuren.

Je zal het gewoon op botte pech moeten houden ben ik bang.
Zoveel tijd in steken en dan gebeurt er zoiets is echt lullig :(.

Hoe waren trouwens de bevindingen van de vlinderpoort? Of niet echt kunnen testen?



 
He?
mtx-motard 2-6-2008 18:23 Print reply

Posts: 14947
ik heb een oude grasmaaier. daar is al een nieuwe drijfstang in gezet, maar is weer gebroken puur omdat de zuiger tegen de kop tikte bij vol toeren.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
crossgek - Forum en Sales Moderator 2-6-2008 18:28 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ik heb een oude grasmaaier. daar is al een nieuwe drijfstang in gezet, maar is weer gebroken puur omdat de zuiger tegen de kop tikte bij vol toeren.


mweh.
ik had ook grasmaaier blok in brommobiel.

daar brak ik ook regelmatig een drijfstang.

gewoon door slechte lagering. iets teveel toeren.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 13970 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 15 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved