Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Yamaha Dt50 "Wallonië proof" [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 668 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Yamaha Dt50 "Wallonië proof" [Alge...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vehikel 7-7-2007 23:41 Print topicpost

Posts: 2903
Welkom bij mijn project 'Yamaha Dt50 "Wallonië proof"'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

-Bassie- 7-7-2007 23:45 Print reply

Posts: 6617
ey de dt van alex gekocht??

moet wel want die had ook krukas lager gezeur en was ook deze kleuren.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
khaz 8-7-2007 0:17 Print reply

Posts: 1450
Ziet er goed uit! zeker voor die prijs~!
maar was jij niet meer een 4t-er?
 
HPI |w00t
Bart-Derbi 8-7-2007 0:19 Print reply

Posts: 6497
hmm met mijn DT zou ik toch liever niet naar de Ardennen gaan
 
Vehikel 8-7-2007 9:35 Print reply

Posts: 2903
Klopt, dit is de Dt van Alex. Ik ben idd een 4takter, deze Dt gaat de deur uit als mijn Cb50 klaar is.
Blok trek ik uit elkaar en ik vervang de lagers, ik zorg dat ie op en top naar de Ardennen gaat. Ik heb e wel vertrouwen in.
Ik weet alleen nog niet of ik de 60cc erop houd, dat vergroot het risico wel.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Vehikel 8-7-2007 23:03 Print reply

Posts: 2903
Update:

Ik heb het blok uit elkaar gehaalt, alles ziet er als NIEUW uit. Het probleem waren niet de lagers, maar het was de koppeling die ze klunzig in elkaar hebben gezet. De koppeling liep aan op het zij-carter.
Dus ik hoef eigenlijk alleen maar nieuwe pakkingen te hebben, en gelijk maar de koppelingsplaten.
Misschien zuigerveertjes, maar dat hang er van af welke cilinder ik erop zit. Ik heb een 6 poorter 50cc(?) en een 4 poorter 60cc.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Erik 39 9-7-2007 16:37 Print reply

Posts: 15088
Das wel beter, ff goed snel maken en blazen :P
Is wel leuk dingetje opzich
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Vehikel 9-7-2007 20:03 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Das wel beter, ff goed snel maken en blazen :P
Is wel leuk dingetje opzich

Jah, ik vind het ook wel een grappig dingetje, zeker omdat ik al heel lang op een Ss'je reed, dan is dit ding monsterlijk groot :P Het rijdt gewoon geweldig.

Alleen ff een paar nieuwe zuigerveertjes kopen, dan kan alles weer in elkaar.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
.puch_chopper 11-7-2007 11:27 Print reply

Posts: 7851
voor hoeveel heb je hem nou aangeschaft???
zit er ook kenteken op? ik neem aan van wel
veel succes! tis een leuk ding om op te knappen (niet veel werk aan )
 
driver004 11-7-2007 11:30 Print reply

Posts: 3418
''Ik hoef het blok ècht niet te reviseren.''
en die gaar gedraaide kruiskoppen dan?
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Vehikel 11-7-2007 18:35 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
''Ik hoef het blok ècht niet te reviseren.''
en die gaar gedraaide kruiskoppen dan?

Dat noem je niet reviseren. Een revisie is het pas als je alles weer als nieuw maakt, dus alle lagers, keerringen etc.
Anders noem je het gewoon 'opknappen'. Een opknapbeurt is een véél lichtere vorm van reviseren.


Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 11-7-2007 om 18:38 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Vehikel 13-7-2007 21:29 Print reply

Posts: 2903
Update

Vanaf 9 uur 's ochtends heb ik in de schuur gestaan, net heb ik voor het eerst een proefritje gemaakt, de brommer loopt als een trein! Altijd maar 1x trappen en hij loopt. Brommer is redelijk snel, er zit een 50cc 4poorter op, 80/90 moet lukken.

Laten we ff duidelijk zijn:

Yamaha Dt's zijn hele goede brommers, ben je het er niet mee eens?
Dan raad ik je aan eens een goede Dt te kopen, eentje die niet volzit met tie-wrapjes, blubber en roest, maar 1 die goed onderdhouden is en niet door een jong jochie in elkaar gebeunt is.

 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Name of Steel 13-7-2007 21:35 Print reply

Posts: 3532
heb je wel effe een borsteltje door je cilinder heen gejaagd?
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Vehikel 13-7-2007 21:38 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
heb je wel effe een borsteltje door je cilinder heen gejaagd?

Mha... wel een heel fijn schuurpapiertje met een beetje olie.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Teunis 13-7-2007 22:05 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Update

Vanaf 9 uur 's ochtends heb ik in de schuur gestaan, net heb ik voor het eerst een proefritje gemaakt, de brommer loopt als een trein! Altijd maar 1x trappen en hij loopt. Brommer is redelijk snel, er zit een 50cc 4poorter op, 80/90 moet lukken.

Laten we ff duidelijk zijn:

Yamaha Dt's zijn hele goede brommers, ben je het er niet mee eens?
Dan raad ik je aan eens een goede Dt te kopen, eentje die niet volzit met tie-wrapjes, blubber en roest, maar 1 die goed onderdhouden is en niet door een jong jochie in elkaar gebeunt is.



dat klopt helemaal, erzijn mensen die dt haten, die weten niet wat wat sleutelen is en netjes onderhouden en dr zijn mensne die welen niks anders en de weten hoe ze dr mee om moeten gaan

maar 80/90 dat moet gaan lukken dat rij ik ook met mijn 50cc ook een vierpoorter. en heb m netjes vertand
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 13-7-2007 22:08 Print reply

Posts: 13700

Dit topic is 1272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved