Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - cr500 ombouwen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - cr500 ombouwen [Algemene vragen]
Pagina 10 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13345 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jozeff - Forum en Sales Moderator 2-12-2007 20:35 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
dempert vink niet mooi zo..voor de rest..porno op 2 wielen

eerder zoiets
afbeelding

dat dat 4 takt is snap ik ook wel, maar iets in die richting..dit is meer een lompe pot":P


die demper heb ik 2

op mijne bmw
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
maxisport 3-12-2007 0:13 Print reply

Posts: 4206
zo de foto van de rem staat er nu ook tussen,
project is bijna klaar

nog complete foto's maken en filmpjes erbij
 
mtx-motard 3-12-2007 0:23 Print reply

Posts: 14947
wat is er zo goed aan deze banden,

kwa looks lijken ze best appart, veel grip?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Razor 3-12-2007 0:26 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
jah mooie deuk he
daar loopt ie niet minder om hoor
die ene pk kan ik wel missen


Hmm in mijn boek hier Two Stroke Tuning van Graham Bell staat dat het zo 5 % kan schelen in vermogensverlies...
Weetnie of dat in 't echt ook altijd zo is maar je verliest er dus wel iets door..


Blijf 't ubervet ding vinden
 
blowdown en een powerband te koop!
Erik 39 17-12-2007 19:38 Print reply

Posts: 15088
Alleen nog even de achterkappen verzagen
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Makrolon 17-12-2007 19:56 Print reply

Posts: 6733
kun je niet een keer ene filmpje maken? zou wel eens willen horen hoe die klinkt.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Erik 39 17-12-2007 20:32 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
kun je niet een keer ene filmpje maken? zou wel eens willen horen hoe die klinkt.

Tof, want't is geen 4-takt
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
ARWIN_honda 17-12-2007 20:35 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Tof, want't is geen 4-takt

ook, maar hijs al erg vet
 
Suzuki GSX-R600 K4
honda marcel 18-12-2007 17:18 Print reply
Posts: 340
ff een paar vraagjes..

Is de stijtage hoog, van zo'n 500cc motorblok?

hoelang gaat de zuiger mee.

Zijn de onderdelen ongeveer net zo duur als een (normale) crossmotor


 
ricardo 18-12-2007 17:48 Print reply
Posts: 605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda marcel
ff een paar vraagjes..

Is de stijtage hoog, van zo'n 500cc motorblok?

hoelang gaat de zuiger mee.

Zijn de onderdelen ongeveer net zo duur als een (normale) crossmotor



gaat vrij lang mee 4 takt 2 takt gaat gemiddeld 20 draaiuren mee die zuiger k was zelf van plan om een 2takt te kopen maar nadat ik zag wat er kon en koste per (tandwielen , ketting , zuiger , koelvloeistof , olie , koppelingsplaten etc etc. ) periode(3-4 periodes per jaar) dacht ik nee laat maar zitten , ik heb nu een honda xl 500r en ben k aan t ombouwen
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
Leen 18-12-2007 18:09 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ricardo
[...]

gaat vrij lang mee 4 takt 2 takt gaat gemiddeld 20 draaiuren mee die zuiger k was zelf van plan om een 2takt te kopen maar nadat ik zag wat er kon en koste per (tandwielen , ketting , zuiger , koelvloeistof , olie , koppelingsplaten etc etc. ) periode(3-4 periodes per jaar) dacht ik nee laat maar zitten , ik heb nu een honda xl 500r en ben k aan t ombouwen



ehh, zuiger van een cr500 gaat een jaar mee ofzo, dingen draaien niet zoveel toeren, en als je em gewoon normaal vertand draait ie ook geen overuren, wat een crosser normaal wel fulltime doet.

verder is onderhoud aan een 2takt naar mijn mening goedkoper, geen kleppenstellen, oliefilters wisselen, olie vervangen.

Nu valt dat met een xr500 nog wel mee, maar met een moderne 4takt crosser, is het onderhoudt vele malen duurder als dat van een 2takt!
 
ricardo 18-12-2007 18:13 Print reply
Posts: 605
ik d8 et ff niet he , het klopt dat je kleppe moet stellen enzo maar van een 2 takt betaal je voor een ktm rond de 700 euro per periode , dus een honda cr (2takt) zal rond de 400 zijn ofzo , een vriend van me ahd er 1 een 125cc en betaalde per periode 350 en zette er een immitatie zuiger in die was 50 euro , bij een 4 takt gaat de zuiger vele malen langer mee
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
Erik 39 18-12-2007 18:15 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ricardo
[...]

gaat vrij lang mee 4 takt 2 takt gaat gemiddeld 20 draaiuren mee die zuiger k was zelf van plan om een 2takt te kopen maar nadat ik zag wat er kon en koste per (tandwielen , ketting , zuiger , koelvloeistof , olie , koppelingsplaten etc etc. ) periode(3-4 periodes per jaar) dacht ik nee laat maar zitten , ik heb nu een honda xl 500r en ben k aan t ombouwen

Dit is geen 4-takt hoor?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Leen 18-12-2007 18:15 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ricardo
ik d8 et ff niet he , het klopt dat je kleppe moet stellen enzo maar van een 2 takt betaal je voor een ktm rond de 700 euro per periode , dus een honda cr (2takt) zal rond de 400 zijn ofzo , een vriend van me ahd er 1 een 125cc en betaalde per periode 350 en zette er een immitatie zuiger in die was 50 euro , bij een 4 takt gaat de zuiger vele malen langer mee



Als je ermee crosst ja, ik heb het over straatgebruik.
Dan doe je bij een cr250 ook een maand of wat met een zuiger hoor.

En verder heb je weinig onderhoud aan zo'n 2takt hoor.
Iig niets wat een 4takt ook niet moet hebben.
 
ricardo 18-12-2007 18:24 Print reply
Posts: 605
uhm ok wat jij wil , ik heb de ervaring al op gedaan je kan tuurlijk langer ermee rijden alleen is zonde van dat ding de prestaties gaan achteruit , als je wil crosse moet je om de 20 draaiure niewe zuiger hebbe

 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer

Dit topic is 13345 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved