Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - cr500 ombouwen [Algemene vragen]
|
Pagina 10 van 15
|
Dit topic is 13345 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
2-12-2007 20:35 |
|
maxisport |
3-12-2007 0:13 |
Posts: 4206 |
zo de foto van de rem staat er nu ook tussen,
project is bijna klaar
nog complete foto's maken en filmpjes erbij
|
|
|
|
mtx-motard |
3-12-2007 0:23 |
Posts: 14947 |
wat is er zo goed aan deze banden,
kwa looks lijken ze best appart, veel grip?
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Razor |
3-12-2007 0:26 |
Posts: 1554 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maxisport
jah mooie deuk he
daar loopt ie niet minder om hoor
die ene pk kan ik wel missen
Hmm in mijn boek hier Two Stroke Tuning van Graham Bell staat dat het zo 5 % kan schelen in vermogensverlies...
Weetnie of dat in 't echt ook altijd zo is maar je verliest er dus wel iets door..
Blijf 't ubervet ding vinden
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Erik 39 |
17-12-2007 19:38 |
Posts: 15088 |
Alleen nog even de achterkappen verzagen
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Makrolon |
17-12-2007 19:56 |
Posts: 6733 |
kun je niet een keer ene filmpje maken? zou wel eens willen horen hoe die klinkt.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Erik 39 |
17-12-2007 20:32 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
kun je niet een keer ene filmpje maken? zou wel eens willen horen hoe die klinkt.
Tof, want't is geen 4-takt
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
ARWIN_honda |
17-12-2007 20:35 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
Tof, want't is geen 4-takt
ook, maar hijs al erg vet
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
honda marcel |
18-12-2007 17:18 |
Posts: 340 |
ff een paar vraagjes..
Is de stijtage hoog, van zo'n 500cc motorblok?
hoelang gaat de zuiger mee.
Zijn de onderdelen ongeveer net zo duur als een (normale) crossmotor
|
|
|
|
ricardo |
18-12-2007 17:48 |
Posts: 605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda marcel
ff een paar vraagjes..
Is de stijtage hoog, van zo'n 500cc motorblok?
hoelang gaat de zuiger mee.
Zijn de onderdelen ongeveer net zo duur als een (normale) crossmotor
gaat vrij lang mee 4 takt 2 takt gaat gemiddeld 20 draaiuren mee die zuiger k was zelf van plan om een 2takt te kopen maar nadat ik zag wat er kon en koste per (tandwielen , ketting , zuiger , koelvloeistof , olie , koppelingsplaten etc etc. ) periode(3-4 periodes per jaar) dacht ik nee laat maar zitten , ik heb nu een honda xl 500r en ben k aan t ombouwen
|
|
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer |
|
Leen |
18-12-2007 18:09 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ricardo
[...]
gaat vrij lang mee 4 takt 2 takt gaat gemiddeld 20 draaiuren mee die zuiger k was zelf van plan om een 2takt te kopen maar nadat ik zag wat er kon en koste per (tandwielen , ketting , zuiger , koelvloeistof , olie , koppelingsplaten etc etc. ) periode(3-4 periodes per jaar) dacht ik nee laat maar zitten , ik heb nu een honda xl 500r en ben k aan t ombouwen
ehh, zuiger van een cr500 gaat een jaar mee ofzo, dingen draaien niet zoveel toeren, en als je em gewoon normaal vertand draait ie ook geen overuren, wat een crosser normaal wel fulltime doet.
verder is onderhoud aan een 2takt naar mijn mening goedkoper, geen kleppenstellen, oliefilters wisselen, olie vervangen.
Nu valt dat met een xr500 nog wel mee, maar met een moderne 4takt crosser, is het onderhoudt vele malen duurder als dat van een 2takt!
|
|
|
|
ricardo |
18-12-2007 18:13 |
Posts: 605 |
ik d8 et ff niet he , het klopt dat je kleppe moet stellen enzo maar van een 2 takt betaal je voor een ktm rond de 700 euro per periode , dus een honda cr (2takt) zal rond de 400 zijn ofzo , een vriend van me ahd er 1 een 125cc en betaalde per periode 350 en zette er een immitatie zuiger in die was 50 euro , bij een 4 takt gaat de zuiger vele malen langer mee
|
|
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer |
|
Erik 39 |
18-12-2007 18:15 |
|
Leen |
18-12-2007 18:15 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ricardo
ik d8 et ff niet he , het klopt dat je kleppe moet stellen enzo maar van een 2 takt betaal je voor een ktm rond de 700 euro per periode , dus een honda cr (2takt) zal rond de 400 zijn ofzo , een vriend van me ahd er 1 een 125cc en betaalde per periode 350 en zette er een immitatie zuiger in die was 50 euro , bij een 4 takt gaat de zuiger vele malen langer mee
Als je ermee crosst ja, ik heb het over straatgebruik.
Dan doe je bij een cr250 ook een maand of wat met een zuiger hoor.
En verder heb je weinig onderhoud aan zo'n 2takt hoor.
Iig niets wat een 4takt ook niet moet hebben.
|
|
|
|
ricardo |
18-12-2007 18:24 |
Posts: 605 |
uhm ok wat jij wil , ik heb de ervaring al op gedaan je kan tuurlijk langer ermee rijden alleen is zonde van dat ding de prestaties gaan achteruit , als je wil crosse moet je om de 20 draaiure niewe zuiger hebbe
|
|
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer |
|
Dit topic is 13345 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 10 van 15
|
|