Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Mcdronkz' MTX80-topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 477 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Mcdronkz' MTX80-topic
Pagina 51 van 61
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 59, 60, 61Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 29881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-5-2008 1:23 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



heb je voor mij geen banden meer liggen? ik kan sinds vandaag de draadjes in men achterband zien namelijk.



das pas waarschuwingskoord man, vraag maar aan erik39
 
ikkejw 19-5-2008 1:27 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



das pas waarschuwingskoord man, vraag maar aan erik39



oooh ja, dat kan ik me nog wel herinneren dan kan ie nog wel een jaartje mee dus.


men voorband is trouwens nog origineel, daar is nog bijna niks van af gesleten. misschien heeft het iets te maken met de achterbrug (ik weet het eigenlijk wel zeker )
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Razor 19-5-2008 21:50 Print reply

Posts: 1554
kan iemand mij aub nog vertellen hoe die honda koppeling werkt? tov am6..

voor uitgebreid verslag van deze vraagstelling zie 1 a 2 pagina's terug
 
blowdown en een powerband te koop!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 19-5-2008 21:56 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
mooie foto




nog over die koppeling he. Dus als ik het goed begrijp wordt bij AM6 de (helemaal rechts in het blok) koppelingsdeksel weggeduwd naar rechts (als je op de brommer zit).

En bij honda wordt er aan de linkerkant van de koppeling iets weggeduwd waardoor de platen niet meer onder spanning staan?


of zie ik dit verkeerd?


klopt.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Vuile Beunkoe 19-5-2008 22:04 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Juist.

Dus, Lucas.. de diameter van een drukstift is eigenlijk niet zo goed te gebruiken icm. de diameter van de zuiger in je rempomp. Hoe zou je dit dan ooit werkend krijgen op deze manier, zonder een rempomp aan te passen ?

Het maken van een compleet nieuwe zitting met een grotere diameter zuiger lijkt me een betere oplossing, je kunt dan evengoed dat kanaal gebruiken.


Hmm.. ik dacht juist, remzuiger idee totaal weglaten.

Bus draaien die als een kanaal dient voor je olie, meer niet. Die dan met banjoaansluiting in je deksel beunen. Zo heb je een directe hydraulische bediening waar je van buitenaf niks van ziet, alleen een leiding direct op je deksel. Less is more is altijd mijn idee

Maar je zal toch wat rekenwerk moeten doen dan, om tot een goede verhouding rempomp/drukstift beweging te komen. Niet dat je maar 2 mm aangrijpmoment op je koppelingshendel hebt, dit rijdt niet zo lekker denk ik. Dus kijken hoeveel volume je verpompt als je je hendel bedient. Aan de hand daarvan dus je drukstift berekenen, oppervlakte x slag = volume. Ik denk dat het met kracht wel meevalt, aangezien je een effectieve verplaatsing van 3-4 mm hooguit nodig hebt voor je drukstift.

Hoe wil je het trouwens regelen met de afstelling van je koppeling? Want met mijn idee krijg je een directe aangrijppunt op het begin van je slag van de koppelingshendel, dus precies als een remklauw doet.

Over de zuiger/drukstiftruimte in de deksel... Ik weet dus ook niet zo wat de cilinder/zuiger diameter moet worden, mocht dit nou te groot worden dan kan je er voor kiezen om je deksel aan de binnenkant een stuk vlak te frezen, en je eigen cilindertje te draaien, kan je ook mooi vast zon kanaal erin maken. En die dan vast laten lassen / evt bouten.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Jozeff - Forum en Sales Moderator 19-5-2008 22:09 Print reply

Posts: 10835
dat is wat dronkz bedoeld.
als je inhoud van de werkcilinder te klein is dan pompt je pomp dus veelste veel olie.
dan heb je geen gevoel meer in je koppeling enzo.
Dan zou je een pomp moeten maken die super klein is en dat krijg je niet voor elkaar denk ik.

De afstelling van de koppeling gaat automatisch als alle lucht eruit is. Is zo bij de motoren die af fabriek hydraulisch hebben ook het geval.
Het rubber wat in de werkcilinder zit trekt de zuiger precies genoeg terug om de koppeling helemaal te lossen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Vuile Beunkoe 19-5-2008 22:10 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Als ik het zo bekijk hoef je dat groene gedeelte niet te laten draaien, zoiets zit al in je koppelingsdeksel namelijk. Daar moet je dan uiteraard wel draad in tappen voor je banjo-aansluiting.

En dan moet je inderdaad nog zorgen dat je die drukstift eruit kunt persen met vloeistof. Lijkt me het moeilijkste. Maar wel haalbaar.


Dat asje... Wat normaal je drukstift bedient, in mijn idee dus helemaal weglaten en vervangen voor een holle bus, welke als kanaal voor je hydrauliek olie dient. Zegmaar, een remklauw idee, waar je deksel de klauw vormt en de zuiger is de drukstift.

ipv een deksel met een klauw erop gelast
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Vuile Beunkoe 19-5-2008 22:11 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
dat is wat dronkz bedoeld.
als je inhoud van de werkcilinder te klein is dan pompt je pomp dus veelste veel olie.
dan heb je geen gevoel meer in je koppeling enzo.
Dan zou je een pomp moeten maken die super klein is en dat krijg je niet voor elkaar denk ik.

De afstelling van de koppeling gaat automatisch als alle lucht eruit is. Is zo bij de motoren die af fabriek hydraulisch hebben ook het geval.
Het rubber wat in de werkcilinder zit trekt de zuiger precies genoeg terug om de koppeling helemaal te lossen.


Pomp kleiner is lastig, maar zuiger groter is makkelijker. Zie bovenstaande post over het draaien van zuigerruimte en die in deksel lassen / bouten
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Jozeff - Forum en Sales Moderator 19-5-2008 22:12 Print reply

Posts: 10835
ja ok, dat zou een mooie oplossing kunnen zijn.
en dan de ruimte waar het asje zit als olieleiding gebruiken zodat je aan de buitenkant bijna niks ziet.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
- Han - 19-5-2008 22:13 Print reply

Posts: 9667
ik denk dat een rem echt nie gaat werken. Als je ziet hoe dun die gaatjes zijn in de remklauw. Zou dan voor iets gaan wat veel olie geeft zegmaar.
 
<10.000 posts
Jozeff - Forum en Sales Moderator 19-5-2008 22:14 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
ik denk dat een rem echt nie gaat werken. Als je ziet hoe dun die gaatjes zijn in de remklauw. Zou dan voor iets gaan wat veel olie geeft zegmaar.


wat bedoel je?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mtx-motard 19-5-2008 22:14 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
ik denk dat een rem echt nie gaat werken. Als je ziet hoe dun die gaatjes zijn in de remklauw. Zou dan voor iets gaan wat veel olie geeft zegmaar.


wat voor gaatjes?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
- Han - 19-5-2008 22:15 Print reply

Posts: 9667
om je koppeling in te knijpen heb je veel kracht nodig naar mijn idee. Iig een stuk meer als bij je remklauw. Dus dan heb je aan een rem handel niks lijkt me. Die geeft te weinig druk.

Maar wat je dan wel moet hebben zou ik niet weten
 
<10.000 posts
Jozeff - Forum en Sales Moderator 19-5-2008 22:16 Print reply

Posts: 10835
nee is niet waar, gaat makkelijk met rem.
koppelingstift hoeft maar 1 of 2 mm te verplaatsen ofzo
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Vuile Beunkoe 19-5-2008 22:17 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
ja ok, dat zou een mooie oplossing kunnen zijn.
en dan de ruimte waar het asje zit als olieleiding gebruiken zodat je aan de buitenkant bijna niks ziet.


Dat dus ! Behalve een geile rvs omvlochten remleiding met shiny banjo O+

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
om je koppeling in te knijpen heb je veel kracht nodig naar mijn idee. Iig een stuk meer als bij je remklauw. Dus dan heb je aan een rem handel niks lijkt me. Die geeft te weinig druk.

Maar wat je dan wel moet hebben zou ik niet weten


Lulkoek. Iets met verhoudingen enzo... Alleen hier komen praten als je er verstand van hebt

 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

Dit topic is 29881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 51 van 61
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 59, 60, 61Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved