Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Mcdronkz' MTX80-topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 347 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Mcdronkz' MTX80-topic
Pagina 50 van 61
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 59, 60, 61Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 29914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Razor 17-5-2008 19:21 Print reply

Posts: 1554
zo dit is echt heel vet. Directe hydraulische koppeling zonder mechanische tussenschakels. Zo had ik het nog nooit bekeken.

Ik heb een vraag.. en haak hier ff in dit topic daarover in (hoop dat Dronkz het niet erg vind..?) maar hoe zit dit bijv. met am6?

Ik weet niet hoe honda in elkaar zit dus dat sla ik even over.

Maar am6 wordt een heveltje omgetrokken die een as laat draaien. Die as is dunner of dikker en omdat die dus draait, komt dikkere gedeelte naar voren door de verdraaiing.

zo'n asje dus:



Die duwt een asje in beweging, die een kogeltje, en dat kogeltje weer een asje met een hoedje.
Dat asje met hoedje duwt vervolgens een bus aan. En die bus zit vastgedraaid in de koppelingsdeksel. De koppelingsdeksel wordt dus weggeduwd waardoor de platen niet meer onder spanning staan en dus ontkoppelen.


nummer 7 is dus de koppelingsdeksel en die wordt weggeduwd:



De 2 asjes en kogeltje lopen precies door de primaire as van je versnellingsbak heen dwars door je blok.


Ik weet niet precies hoe dit bij honda werkt maar ik zie dat daar het heveltje aan de koppelingskant zit. Precies de andere kant dus van am6. Maar trekt die dan aan iets, dat vervolgens weer verbonden is met de koppelingsdeksel?



Stel dat ik dus directe hydraulische koppeling wil bij am6, dan moet ik een cilindertje, halve remklauw oid.. iets laten uittrekken. Maar dat wordt nog lastig? Want bij am6 moet juist de koppelingsdeksel wegetrokken worden dan..


Vandaar dat ik afvraag of dat bij Honda anders in elkaar zit.



Dit bericht is gewijzigd door Razor op 17-5-2008 om 19:28 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!
mcdronkz 17-5-2008 19:21 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
[...]


zeer mooi, maar kost denk ik wel veel doekoe`s om t zo te (laten) maken.

edit: tenzij je dat niet als een restrictie ziet uiteraard

Dit bericht is gewijzigd door RXBaz op 17-5-2008 om 17:28 uur.


't Zal ongetwijfeld wat kosten, maar vergeet niet dat ik het deksel alleen aan moet passen. Ik hoef geen compleet deksel te maken, valt wel mee dus. 't Is gewoon best wel wat werk en dat moet natuurlijk ook betaald worden (ik kan dit materiaal zelf niet lassen o.a.).

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maartuhhh
Eey,

Die bak onder het zadel wil je hoger maken. Wat ook mooi is, is om er een soort underseat te maken.

Dashboard zou ik dat zwarte plaatje op een cm afstand van de koplampspoiler laten lopen. Niet dat rondje wat je nu hebt, dat ziet er gewoon niet echt 'af' uit. Misschien optie om lampjes/metertjes/schakelaartjes bij te plaatsen...

Verder vindt ik het project berestrak! Machtig mooi om naar te kijken. Ik kijk uit naar het eindresultaat!

Mvg,
Maarten


Hey Maarten, bedankt voor je reactie. Er zit een compleet nieuwe bak aan te komen uit aluminium die ik eigenlijk ook deels om m'n veer heen wil laten lopen. 't Zal een wat ingewikkelder ontwerp worden maar wel veel mooier, veel strakker en veel lichter. Hij zal ook wat hoger uitkomen maar de bak zelf mag niet lager worden. Maargoed, eerst m'n zadel fatsoenlijk regelen !

Met 't dashboard moet ik nog even kijken wat ik doe, misschien dat 'ie inderdaad wat breder wordt, ik ga 'm in elk geval opnieuw maken uit 1mm plaatstaal ipv. 2mm. Of ik maak 'm uit aluminium, moet ik effe kijken. Hij is nu gewoon iets te zwaar en te lomp. Het zou inderdaad wel gaaf zijn als 'ie echt helemaal meeloopt met de koplampkap, ik zal proberen of ik iets kan tekenen dat helemaal "factory" lijkt. Er zullen uiteraard wat lampjes en schakelaars inkomen.

Ik kan het natuurlijk ook anders aanpakken, een hele lichte, simpele en eenvoudige beugel waar ik alleen m'n toerenteller mee bevestig die dan pal in het midden staat. Snelheidsmeter vind ik niet zo belangrijk en dat zou me best wat gewicht besparen. Maar ik denk dat ik toch voor bovenstaande optie ga.

Verder bedankt, ben zelf ook erg benieuwd hoe het gaat uitpakken, met het nieuwe frame pak ik het gewoon stap voor stap aan en probeer ik eerst iets helemaal af te maken voordat ik met het volgende bezig ga, en dat lijkt z'n vruchten af te werpen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


is dat bij zoon 4t niet heel wat makkelijker als bij een 2t of in iedergeval een mtx blok. want zoals ik op die 2 links zie zijn die koppelings deksels echt voor alleen de koppeling en niet om de hele rechterkant af te dichten.


Ja, die dingen hebben inderdaad een droge koppeling en dat scheelt een hoop kopzorgen, maar..... ik hoef alleen maar een groot gat te maken in m'n koppelingsdeksel, een halve remklauw erin vastlassen en ik ben ready to go. Althans, zo simpel lijkt het in één zin. Ik ga in elk geval niet een compleet deksel maken, da's niet nodig. Eén ding weet ik wel, dit doe ik pas wanneer 'ie goed rijdt en mooi loopt, dan heb ik alle kans om het goed te kunnen testen.




@ Razor, geen probleem dat je effe aanhaakt, ben zelf ook erg geinteresseerd hierin !

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 17-5-2008 om 19:22 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 18-5-2008 12:20 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
zo dit is echt heel vet. Directe hydraulische koppeling zonder mechanische tussenschakels. Zo had ik het nog nooit bekeken.

Ik heb een vraag.. en haak hier ff in dit topic daarover in (hoop dat Dronkz het niet erg vind..?) maar hoe zit dit bijv. met am6?

Ik weet niet hoe honda in elkaar zit dus dat sla ik even over.

Maar am6 wordt een heveltje omgetrokken die een as laat draaien. Die as is dunner of dikker en omdat die dus draait, komt dikkere gedeelte naar voren door de verdraaiing.

zo'n asje dus:

afbeelding

Die duwt een asje in beweging, die een kogeltje, en dat kogeltje weer een asje met een hoedje.
Dat asje met hoedje duwt vervolgens een bus aan. En die bus zit vastgedraaid in de koppelingsdeksel. De koppelingsdeksel wordt dus weggeduwd waardoor de platen niet meer onder spanning staan en dus ontkoppelen.


nummer 7 is dus de koppelingsdeksel en die wordt weggeduwd:

afbeelding

De 2 asjes en kogeltje lopen precies door de primaire as van je versnellingsbak heen dwars door je blok.


Ik weet niet precies hoe dit bij honda werkt maar ik zie dat daar het heveltje aan de koppelingskant zit. Precies de andere kant dus van am6. Maar trekt die dan aan iets, dat vervolgens weer verbonden is met de koppelingsdeksel?



Stel dat ik dus directe hydraulische koppeling wil bij am6, dan moet ik een cilindertje, halve remklauw oid.. iets laten uittrekken. Maar dat wordt nog lastig? Want bij am6 moet juist de koppelingsdeksel wegetrokken worden dan..


Vandaar dat ik afvraag of dat bij Honda anders in elkaar zit.



Dit bericht is gewijzigd door Razor op 17-5-2008 om 19:28 uur.



bij honda duw je in feite dmv van je paddestoeltje nummer 6 het blok in. 6 duwt dan weer nummer 5 verder de koppelingskorf in waardoor de druk van de platen af gaat en de koppeling vrij komt.

Maar bij am6 kun je toch je halve remklauw op dezelfde kant op het blok zetten als waar je hevel met je asje zit.
Het asje met het kogeltje en het asje met het hoedje kun je dan gewoon laten zitten en zijn werk laten doen.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mcdronkz 18-5-2008 17:24 Print reply

Posts: 32777
Sfeer op de zondagmiddag.


 
J_oram 18-5-2008 17:33 Print reply
Posts: 247
zeker mooie foto en ook zeker een mooi project! succes ermee!
 
aprilia rs50
Razor 18-5-2008 23:31 Print reply

Posts: 1554
mooie foto




nog over die koppeling he. Dus als ik het goed begrijp wordt bij AM6 de (helemaal rechts in het blok) koppelingsdeksel weggeduwd naar rechts (als je op de brommer zit).

En bij honda wordt er aan de linkerkant van de koppeling iets weggeduwd waardoor de platen niet meer onder spanning staan?


of zie ik dit verkeerd?
 
blowdown en een powerband te koop!
mtx-motard 18-5-2008 23:37 Print reply

Posts: 14947
waar zijn je banden?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
ikkejw 18-5-2008 23:38 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
waar zijn je banden?



een echte kerel rijdt zonder.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 18-5-2008 23:38 Print reply

Posts: 13700
Ik heb meer het idee dat het materiaal er ligt voor de foto dan voor het sleutelen
 
mcdronkz 18-5-2008 23:39 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Ik heb meer het idee dat het materiaal er ligt voor de foto dan voor het sleutelen


Ik weet niet hoe je daar in godsnaam bij komt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



een echte kerel rijdt zonder.


Klopt.
 
mtx-motard 19-5-2008 0:09 Print reply

Posts: 14947
Hey Willem

in een paar dagen krijg je mooie michellin crossbanden toegestuurd, alvast voor je verjaardag zullen we maar zeggen.

zodra je die banden gemonteerd hebt zal er weinig overblijven van de plaatselijke bospaden.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mcdronkz 19-5-2008 0:13 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
Hey Willem

in een paar dagen krijg je mooie michellin crossbanden toegestuurd, alvast voor je verjaardag zullen we maar zeggen.

zodra je die banden gemonteerd hebt zal er weinig overblijven van de plaatselijke bospaden.


Dope. 17" ?
 
Rens 19-5-2008 1:16 Print reply

Posts: 6863
Ga eens opschieten met dat ding joh
 
achter de maan is alles beter
rubbert 19-5-2008 1:18 Print reply

Posts: 8825
ga er alsjeblieft andere kappen voor fixen, dingen staan echt niet


btw: ik heb nog wel een leuke 17inch achterband liggen? +/- 1cm profiel?

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 19-5-2008 om 1:20 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
ikkejw 19-5-2008 1:19 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
Hey Willem

in een paar dagen krijg je mooie michellin crossbanden toegestuurd, alvast voor je verjaardag zullen we maar zeggen.

zodra je die banden gemonteerd hebt zal er weinig overblijven van de plaatselijke bospaden.



heb je voor mij geen banden meer liggen? ik kan sinds vandaag de draadjes in men achterband zien namelijk.
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 29914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 50 van 61
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 59, 60, 61Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved