Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Mcdronkz' MTX80-topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 348 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Mcdronkz' MTX80-topic
Pagina 49 van 61
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 59, 60, 61Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 29922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vuile Beunkoe 16-5-2008 17:06 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

maar een koppeling geeft wel minimale tegendruk met de veertjes,
alleszinds niet genoeg


Je remschijf geeft meer tegendruk bedoel je? Die blijft gewoon op zen plek hoor, duwt de remblokken / zuiger echt niet ver van de schijf af.

Ik denk dat het wel genoeg is hoor, als je een kleine drukstift gebruikt met een klein oppervlak + grote verplaatsing ipv een brede remzuiger / weinig verplaatsing.

Alles draait bij hydrauliek namelijk om oppervlakte waarover je de druk verspreid.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Joel_koningslust 16-5-2008 18:01 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Hetzelfde principe:

afbeelding


dit is geen remklauw hoor

en ik denk eigenlijk ook niet dat het met een remklauw gaat lukken, scoor gewoon ff via ebay een ducati koppelingscilindertje voor op het blok. dan betaal je mischien 15pleure inlclusief met een beetje geluk


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Vuile Beunkoe 16-5-2008 18:19 Print reply

Posts: 6114
ideetje:

- "groene" bus draaien, kanaal voor olie + banjoaansluiting
- draad tappen in zijkant van het gedeelte waar je drukstift doorheen gaat
- Daarin de groene bus draaien, met een o-ring ofzo om hermetisch af te sluiten
- Ruimte van drukstift aanpassen, evt kotteren voor keerringetje
- zelf drukstift naar wens draaien, kan je vast van te voren wel wat mooie kracht x oppervlakte + verplaatsing sommetjes van maken om te kijken welke het beste is

en dan ter illustratie :P

std koppelingsdeksel:


de "bus":


totaalidee:

 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
mcdronkz 17-5-2008 14:49 Print reply

Posts: 32777
Als ik het zo bekijk hoef je dat groene gedeelte niet te laten draaien, zoiets zit al in je koppelingsdeksel namelijk. Daar moet je dan uiteraard wel draad in tappen voor je banjo-aansluiting.

En dan moet je inderdaad nog zorgen dat je die drukstift eruit kunt persen met vloeistof. Lijkt me het moeilijkste. Maar wel haalbaar.
 
mcdronkz 17-5-2008 14:55 Print reply

Posts: 32777


Zoals je hier ziet zou hier al een mooi oliekanaaltje lopen.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 17-5-2008 15:24 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

dat je met een gewone rempomp niet toekomt
=> je remzuigers gaan tog steeds verder naar buiten staan, das te meer je remblokjes weggesleten zijn?
op een gegeven moment zal de koppeling dus continue ontkoppelt staan,
snappie?


je koppelingsveren duwen je zuiger weer terug als je de koppeling los laat.
ik denk dat het moet kunnen met een rempomp, is echt maar een mm dat de koppelingsstift moet verplaatsen om te ontkoppelen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mcdronkz 17-5-2008 16:05 Print reply

Posts: 32777
Juist.

Dus, Lucas.. de diameter van een drukstift is eigenlijk niet zo goed te gebruiken icm. de diameter van de zuiger in je rempomp. Hoe zou je dit dan ooit werkend krijgen op deze manier, zonder een rempomp aan te passen ?

Het maken van een compleet nieuwe zitting met een grotere diameter zuiger lijkt me een betere oplossing, je kunt dan evengoed dat kanaal gebruiken.
 
linge-tuning 17-5-2008 16:08 Print reply

Posts: 460
jullie denken te moeilijk....

kijk eens naar die aftermarket hydr. koppelingsetjes, die zitten niet direct op dekoppeling, maar bedienen het originele pookje/armpje gewoon...
 
mcdronkz 17-5-2008 16:13 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
jullie denken te moeilijk....

kijk eens naar die aftermarket hydr. koppelingsetjes, die zitten niet direct op dekoppeling, maar bedienen het originele pookje/armpje gewoon...


Daar zat ik in feite in eerste instantie aan te denken, 't probleem is dat je dan nog allerlei mechanische schakels ertussen hebt zitten die je eigenlijk wil uitschakelen door 't "compleet" hydraulisch te maken.

Die dingen hebben alsnog een kabeltje, en zijn dus alsnog kwetsbaar voor vuil, breken, rafelen etc.

En anders zou je altijd nog een achter-rempomp van een motor/brommer kunnen aanpassen zodat 'ie het heveltje wegdrukt, maar daar moet je dan dus ook een ophanging voor maken (geldt ook voor die Hebo producten) en dat is eigenlijk ook niet wat ik wil. Dat zijn halve oplossingen IMHO.
 
linge-tuning 17-5-2008 16:15 Print reply

Posts: 460
oh sorry lees t net op de vorige pagina ja :P

Maar zoals die 3d tekening hierboven, krijg je weer te maken met slijtage van drukstift + carter etc...

dus dan kan je t beste een remklauw erop lassne

Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 17-5-2008 om 16:16 uur.
 
linge-tuning 17-5-2008 16:26 Print reply

Posts: 460
magura hevel + zelfgemaakte ding gevonden op internet




 
mcdronkz 17-5-2008 16:27 Print reply

Posts: 32777
RXBaz 17-5-2008 17:27 Print reply

Posts: 1879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Sjiek.

Maar van hetzelfde:

- http://www.daikitana.../ConeCover/index.htm
- http://www.daikitana...cts/Kcover/index.htm


zeer mooi, maar kost denk ik wel veel doekoe`s om t zo te (laten) maken.

edit: tenzij je dat niet als een restrictie ziet uiteraard

Dit bericht is gewijzigd door RXBaz op 17-5-2008 om 17:28 uur.
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Maartuhhh 17-5-2008 17:54 Print reply

Posts: 385
Eey,

Die bak onder het zadel wil je hoger maken. Wat ook mooi is, is om er een soort underseat te maken.

Dashboard zou ik dat zwarte plaatje op een cm afstand van de koplampspoiler laten lopen. Niet dat rondje wat je nu hebt, dat ziet er gewoon niet echt 'af' uit. Misschien optie om lampjes/metertjes/schakelaartjes bij te plaatsen...

Verder vindt ik het project berestrak! Machtig mooi om naar te kijken. Ik kijk uit naar het eindresultaat!

Mvg,
Maarten
 
Ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is oranje...
-simon- 17-5-2008 18:06 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Sjiek.

Maar van hetzelfde:

- http://www.daikitana.../ConeCover/index.htm
- http://www.daikitana...cts/Kcover/index.htm


is dat bij zoon 4t niet heel wat makkelijker als bij een 2t of in iedergeval een mtx blok. want zoals ik op die 2 links zie zijn die koppelings deksels echt voor alleen de koppeling en niet om de hele rechterkant af te dichten.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 29922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 49 van 61
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 59, 60, 61Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved