Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - Mcdronkz' MTX80-topic
|
Pagina 49 van 61
|
Dit topic is 29922 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Vuile Beunkoe |
16-5-2008 17:06 |
 Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]
maar een koppeling geeft wel minimale tegendruk met de veertjes,
alleszinds niet genoeg
Je remschijf geeft meer tegendruk bedoel je? Die blijft gewoon op zen plek hoor, duwt de remblokken / zuiger echt niet ver van de schijf af.
Ik denk dat het wel genoeg is hoor, als je een kleine drukstift gebruikt met een klein oppervlak + grote verplaatsing ipv een brede remzuiger / weinig verplaatsing.
Alles draait bij hydrauliek namelijk om oppervlakte waarover je de druk verspreid.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Joel_koningslust |
16-5-2008 18:01 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Hetzelfde principe:
afbeelding
dit is geen remklauw hoor
en ik denk eigenlijk ook niet dat het met een remklauw gaat lukken, scoor gewoon ff via ebay een ducati koppelingscilindertje voor op het blok. dan betaal je mischien 15pleure inlclusief met een beetje geluk
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Vuile Beunkoe |
16-5-2008 18:19 |
 Posts: 6114 |
ideetje:
- "groene" bus draaien, kanaal voor olie + banjoaansluiting
- draad tappen in zijkant van het gedeelte waar je drukstift doorheen gaat
- Daarin de groene bus draaien, met een o-ring ofzo om hermetisch af te sluiten
- Ruimte van drukstift aanpassen, evt kotteren voor keerringetje
- zelf drukstift naar wens draaien, kan je vast van te voren wel wat mooie kracht x oppervlakte + verplaatsing sommetjes van maken om te kijken welke het beste is
en dan ter illustratie :P
std koppelingsdeksel:
de "bus":
totaalidee:
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
mcdronkz |
17-5-2008 14:49 |
 Posts: 32777 |
Als ik het zo bekijk hoef je dat groene gedeelte niet te laten draaien, zoiets zit al in je koppelingsdeksel namelijk. Daar moet je dan uiteraard wel draad in tappen voor je banjo-aansluiting.
En dan moet je inderdaad nog zorgen dat je die drukstift eruit kunt persen met vloeistof. Lijkt me het moeilijkste. Maar wel haalbaar.
|
|
|
|
mcdronkz |
17-5-2008 14:55 |
 Posts: 32777 |
Zoals je hier ziet zou hier al een mooi oliekanaaltje lopen.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
17-5-2008 15:24 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]
dat je met een gewone rempomp niet toekomt 
=> je remzuigers gaan tog steeds verder naar buiten staan, das te meer je remblokjes weggesleten zijn?
op een gegeven moment zal de koppeling dus continue ontkoppelt staan,
snappie?
je koppelingsveren duwen je zuiger weer terug als je de koppeling los laat.
ik denk dat het moet kunnen met een rempomp, is echt maar een mm dat de koppelingsstift moet verplaatsen om te ontkoppelen.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
mcdronkz |
17-5-2008 16:05 |
 Posts: 32777 |
Juist.
Dus, Lucas.. de diameter van een drukstift is eigenlijk niet zo goed te gebruiken icm. de diameter van de zuiger in je rempomp. Hoe zou je dit dan ooit werkend krijgen op deze manier, zonder een rempomp aan te passen ?
Het maken van een compleet nieuwe zitting met een grotere diameter zuiger lijkt me een betere oplossing, je kunt dan evengoed dat kanaal gebruiken.
|
|
|
|
linge-tuning |
17-5-2008 16:08 |
 Posts: 460 |
jullie denken te moeilijk....
kijk eens naar die aftermarket hydr. koppelingsetjes, die zitten niet direct op dekoppeling, maar bedienen het originele pookje/armpje gewoon...
|
|
|
|
mcdronkz |
17-5-2008 16:13 |
 Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
jullie denken te moeilijk....
kijk eens naar die aftermarket hydr. koppelingsetjes, die zitten niet direct op dekoppeling, maar bedienen het originele pookje/armpje gewoon...
Daar zat ik in feite in eerste instantie aan te denken, 't probleem is dat je dan nog allerlei mechanische schakels ertussen hebt zitten die je eigenlijk wil uitschakelen door 't "compleet" hydraulisch te maken.
Die dingen hebben alsnog een kabeltje, en zijn dus alsnog kwetsbaar voor vuil, breken, rafelen etc.
En anders zou je altijd nog een achter-rempomp van een motor/brommer kunnen aanpassen zodat 'ie het heveltje wegdrukt, maar daar moet je dan dus ook een ophanging voor maken (geldt ook voor die Hebo producten) en dat is eigenlijk ook niet wat ik wil. Dat zijn halve oplossingen IMHO.
|
|
|
|
linge-tuning |
17-5-2008 16:15 |
 Posts: 460 |
oh sorry lees t net op de vorige pagina ja :P
Maar zoals die 3d tekening hierboven, krijg je weer te maken met slijtage van drukstift + carter etc...
dus dan kan je t beste een remklauw erop lassne
Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 17-5-2008 om 16:16 uur.
|
|
|
|
linge-tuning |
17-5-2008 16:26 |
 Posts: 460 |
|
|
|
|
mcdronkz |
17-5-2008 16:27 |
 Posts: 32777 |
|
|
|
|
RXBaz |
17-5-2008 17:27 |
 Posts: 1879 |
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
Maartuhhh |
17-5-2008 17:54 |
 Posts: 385 |
Eey,
Die bak onder het zadel wil je hoger maken. Wat ook mooi is, is om er een soort underseat te maken.
Dashboard zou ik dat zwarte plaatje op een cm afstand van de koplampspoiler laten lopen. Niet dat rondje wat je nu hebt, dat ziet er gewoon niet echt 'af' uit. Misschien optie om lampjes/metertjes/schakelaartjes bij te plaatsen...
Verder vindt ik het project berestrak! Machtig mooi om naar te kijken. Ik kijk uit naar het eindresultaat!
Mvg,
Maarten
|
|
Ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is oranje... |
|
-simon- |
17-5-2008 18:06 |
 Posts: 8211 |
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Dit topic is 29922 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 49 van 61
|
|