Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 820 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 43 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43Vorige pagina
Dit topic is 59612 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-9-2024 21:15 Print reply

Posts: 8612
Bij gebrek aan een emoji "met verstomming geslagen" blijf ik stil...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
joop2 27-9-2024 23:31 Print reply
Posts: 64
Craftcloud ken ik niet, kun je daar op bestelling dingen laten 3d printen door iemand?

3d print is wel echt wat geworden, ik kende het van vroeger dat ze er in fabrieken hele dure prototypes van onderdelen mee maakten om de pasvorm en dergelijke te bekijken en te testen. dat ging meestal met metaalpoeder wat gesinterd werd. nooit gedacht dat het ooit zover zou komen dat je er ook bruikbare "echte" onderdelen mee zou kunnen maken thuis.
ik vind het wel wat...zo gaat er een wereld open na de draai en freesbank
 
Rob777 28-9-2024 13:35 Print reply

Posts: 970
3d printen is ideaal idd.
Een vriend van me heeft zo een verloopstuk gemaakt voor een dikkere luchtinlaatbuis voor op de 21mm Polini cp carb.
De originele slang is te gebruiken met een bestaand verloopstuk daarvoor maar sluit een deel van de racekelk af wat tot vermogensverlies leidt, vooral qua koppel onderin.



Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 28-9-2024 om 13:37 uur.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 28-9-2024 14:03 Print reply

Posts: 965
Ik heb er nooit wat van gehoord. Dat er 3d printers zijn die in ijzer of rvs kunnen printen?
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
De Schout 29-9-2024 11:11 Print reply
Posts: 5327
Die is gaaf aan het worden! Vooral je gecamoufleerde cilinder vind ik erg mooi.
 
tune tweak fiddle bang bummer
markRD 29-9-2024 14:31 Print reply

Posts: 1179
@Pangolopalanga en @De Schout, bedankt weer voor de leuke reacties!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joop2
Craftcloud ken ik niet, kun je daar op bestelling dingen laten 3d printen door iemand?

3d print is wel echt wat geworden, ik kende het van vroeger dat ze er in fabrieken hele dure prototypes van onderdelen mee maakten om de pasvorm en dergelijke te bekijken en te testen. dat ging meestal met metaalpoeder wat gesinterd werd. nooit gedacht dat het ooit zover zou komen dat je er ook bruikbare "echte" onderdelen mee zou kunnen maken thuis.
ik vind het wel wat...zo gaat er een wereld open na de draai en freesbank


@joop2, exact! Hier kan je 3d modellen uploaden en kiezen uit verschillende materialen en printmethoden om het desbetreffende deel uit te laten maken.

De prijs is sterk afhankelijk van de hoeveelheid materiaal en is voor grote delen als cilinders erg kostbaar, echter voor uitlaaten (voorbochten) is het bijvoorbeeld een erg goede optie!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ik heb er nooit wat van gehoord. Dat er 3d printers zijn die in ijzer of rvs kunnen printen?


@jan w. 50, precies! Zie ook reactie hierboven!

Zojuist ook weer wat nieuwe foto's geupload in de gallerij. De uitlaat is geinspireerd door RicM van het deraceheldenvanweleer forum. Zie ook de video hieronder. Hij had een uitlaat die 8cm kon schuiven. Hij schreef hierover dat het erg goed werkte, echter dat het op het circuit niet genoeg opleverde. Ook schreef hij dat 8cm wellicht iets te veel van het goede was.

https://www.youtube....amp;ab_channel=RicM4

Mijn uitlaat schijft 55mm. Dit project is niet voor het circuit bedoelt, ik wil vooral proberen de powerband te verbreden, zodat fijn blijft rijden op straat ondanks het hopelijk relatief hoge toerental. Daarnaast leek het me ook leuk als de toerenteller en de uitlaat beide een calibratiecyclus doorlopen bij het omdraaien van het contactslot.

Binnenkort weer meer!
 
joop2 3-10-2024 12:03 Print reply
Posts: 64
jammer dat ik niet met zulke tekenprogramma's overweg kan.

die uitlaat schuift wel soepel, en dicht ook nog eens af, dat is geen makkelijke klus lijkt me.
het doet me denken aan de schuivende inlaattrechters die porsche ooit had.

ik kan me inderdaad voorstellen dat het uiteindelijk niet veel extra oplevert als je in de "standaard" powerband blijft, wel als je door misschakelen of een andere oorzaak net niet uitkomt na een bocht en je door de schuivende uitlaat dan weer op gang geholpen word daar waar een vaste snelle uitlaat niet thuis is.
zelfs als het niets zou opleveren is het gewoon mooi om te hebben.


 
jan w. 50 5-10-2024 8:50 Print reply

Posts: 965
Een verschuivende uitlaat in combinatie met een power falve. Als we toch bezig zijn.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Frysk 7-12-2024 9:32 Print reply

Posts: 34930
Machtig mooi projekt!
 
giggitybyte
markRD 11-12-2024 23:20 Print reply

Posts: 1179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Machtig mooi projekt!


Bedankt! Inmiddels loopt hij, en lijkt alles ok! Maar er is nog een hoop te doen!

De uitlaat is dicht, maar ik heb hem nog niet goed werkend gekregen. Ook zijn er wat elektronische puntjes op te lossen!

Waar ik wel erg blij mee ben is dat de bak goed schakelt. Echter, heeft de schakelwals geen nokje om te neutraalschakelaar in te drukken, dus ik heb nog voldoende te doen, enkele punten voor nu:

- Toerenteller kalibreren
- Nokje op schakelwals lassen
- Andere potmeter testen in schuifuitlaat
- Tweede binnenkop maken
- Kleine elektrische issues oplossen
- Luchtfilterhuis afronden

Maar binnenkort zal ik weer wat posten!
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-12-2024 21:17 Print reply

Posts: 8612
Gelezen en goedgekeurd
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 59612 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 43 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved