pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
19-9-2024 23:54 |
Posts: 8627 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markRD
Van de meeste dingen heb ik een foto's en video's. Gezien de activiteit van het forum ben ik benieuwd naar de animo om dit te zien.
Zijn er geintresseerden om dit project te volgen?
Hoor het graag!
Mijn animo is nog prima hoor na al die jaren !
Of hmmm...toon die pics dan.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
joop2 |
20-9-2024 14:46 |
Posts: 73 |
ja is altijd interessant om te zien. ik ben ook wel benieuwd.
schuivende voorbocht in uitlaat is lastig. eenvoudigere oplossing kan een kamer zijn haaks op de voorbocht, met vlinderklep er tussen.
zoals de eerste powervalve constructies waren voordat ze met variabele uitlaattiming aan de gang gingen.
de cilinder oplossing die je nu gekozen hebt is inderdaad een stuk makkelijker uitvoerbaar dan een nieuwe cilinder gieten.
|
|
|
|
jan w. 50 |
20-9-2024 16:35 |
Posts: 966 |
Interessant, natuurlijk volgen we dat.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
Rob777 |
21-9-2024 17:56 |
Posts: 971 |
Yup
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
maerijn |
23-9-2024 20:15 |
Posts: 2455 |
Echt wel!
|
|
|
|
markRD |
24-9-2024 18:02 |
Posts: 1181 |
Mooi om te lezen!
Zojuist heb ik de gallerij wat geupdatet, zodat de oude foto's en enkele nieuwe te zien zijn.
Ga binnenkort weer verder met posten van de foto's van de andere delen.
|
|
|
|
markRD |
24-9-2024 19:04 |
Posts: 1181 |
Bij deze ook een filmpje van de servo uitlaat.
https://youtu.be/07Ny-OYbzG8
Zal hier de volgende keer wat meer over posten.
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 24-9-2024 om 19:04 uur.
|
|
|
|
jan w. 50 |
24-9-2024 20:58 |
Posts: 966 |
Ik weet niet wat ik moet zeggen.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
joop2 |
24-9-2024 21:28 |
Posts: 73 |
zo ziet het er uit als je het spel "brommer ombouwen" hebt uitgespeeld en de hoogste score haalt.
ik maak een diepe buiging voor dit project en de eigenaar.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
25-9-2024 0:32 |
Posts: 8627 |
Doet me denken aan die oude MBK 51's met bewegende motor en uitlaat, maar die hadden dat om de vario aan te passen.
En dikke duim natuurlijk.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
markRD |
26-9-2024 14:37 |
Posts: 1181 |
Bedankt voor de leuke reacties!
Zojuist wat foto's in de gallerij geplaatst van de toerenteller.
Hiervoor heb ik een originele Yamaha toerenteller en een Koso elektronische toerenteller gebruikt. Op de laatste foto's zijn extra LEDjes te zien, aan de achterkant. Dit zijn rode LEDjes die kunnen worden aangestuurd als shiftlight, zodat er een rode ring aan licht rond de normale teller ontstaat.
Hieronder een tussentijds filmpje tijdens het aanleggen van de kabelboom gemaakt hebt. De radiateur ventilator gaat hier meteen aan, inmiddels wordt deze geschakeld dmv een thermoschakelaar.
https://youtu.be/kdTCD6kntqY
Binnenkort weer meer!
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
26-9-2024 19:03 |
Posts: 8627 |
Shiftlichtjes op een vast toerental dan ? Hoe wil je ze aansturen ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
joop2 |
26-9-2024 21:22 |
Posts: 73 |
nu snap ik wat je bedoelde met verborgen koeling. das mooi gedaan.
en die bidalot rf50 cilinders die gaan echt als een raket, dat is mooi spul.
|
|
|
|
markRD |
27-9-2024 14:09 |
Posts: 1181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Shiftlichtjes op een vast toerental dan ? Hoe wil je ze aansturen ?
Ja, op een vast toerental dmv. een Ignitech ecu.
Je kan deze instellen op knipperen en daarna continu oplichten. Zie hieronder het venster in de software:
|
|
|
|
markRD |
27-9-2024 15:32 |
Posts: 1181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joop2
nu snap ik wat je bedoelde met verborgen koeling. das mooi gedaan.
en die bidalot rf50 cilinders die gaan echt als een raket, dat is mooi spul.
Bedankt! Ik heb ook foto's van de cilinder en de aanpassingen hieraan in de gallerij geupload. Wellicht ook leuk om te zien.
Edit:
De aluminium voetplaat bleek overigens niet sterk genoeg! Bij het aanlopen verboog deze onder invloed van de compressie van de motor. Ik vermoed dat deze wellicht zonder het lassen wel voldoende sterk was. Ook had ik wat meer materiaal kunnen laten staan rond de spoelkanalen. Ik heb de voetplaat inmiddels met solidworks nagetekend en besteld op craftcloud. Hier wordt de voetplaat 3D geprint uit 316 RVS. Deze komt aanstaande week binnen. Hopelijk kan hij hiermee worden gestart!
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 27-9-2024 om 15:44 uur.
|
|
|
|