Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 693 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 41 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 59609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arjensik 30-3-2015 11:56 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
[...]


Oke haha super cool joh
Ja wij moeten op school met auto cad tekenen maar vind dat niet echt een top programma.
Zou is kijken of ik solid works ergens kan downloaden

Moet je wel illegaal downloaden want solidworks is heeuull erg duur dat is niet normaal
 
The rider should never be the slowest part on the bike
maerijn 30-3-2015 13:15 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]

Moet je wel illegaal downloaden want solidworks is heeuull erg duur dat is niet normaal

Zit jij nou iemand op te jutten voor illegale praktijken?
 
Aprilia RX 50 2003 30-3-2015 13:28 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]

Zit jij nou iemand op te jutten voor illegale praktijken?


Ssssst, niet doorvertellen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mvv mtx 30-3-2015 22:41 Print reply

Posts: 243
Haha ik hou mijn mond
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
kenny77 31-3-2015 23:36 Print reply

Posts: 29286
Gaaf!

Ga je hem zelf gieten??

En waarom verplaats je de tapeindes niet?
Die zitten nu behoorlijk in de weg.

Het carter een stuk af frezen en een alu plaat erop.
 
markRD 1-4-2015 0:14 Print reply

Posts: 1179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Gaaf!

Ga je hem zelf gieten??

En waarom verplaats je de tapeindes niet?
Die zitten nu behoorlijk in de weg.

Het carter een stuk af frezen en een alu plaat erop.



Ja, ik moest het gieten van een cilinder proberen! De tapeinden verplaatsen heb ik ook over nagedacht, maar dat is voor mij niet de uitdaging. Ik ga proberen de allerlaatste druppel vermogen uit een 50cc 'smalle tap' te halen met ongewijzigde carters, zoals ik eerder ook al geprobeerd heb met die eurocilindro met de gietijzeren bus. Ook kan ik dan zonder wijziging dezelfde watergekoelde cilinderkop gebruiken. Het enige wat ik gewijzigd heb is het vervangen van de 85mm drijfstang door één van 90mm. Dat is gunstig voor de inlaat. Ik heb ook een Keihin 28mm carburateur van een KTM gekocht. Met een beetje mazzel kan ik er ook een CR80 Membraan in deze cilinder kwijt.

Info cilinder:
Alle tips deraceheldenvanweleer.nl proberen te volgen.

-196 Graden uitlaatpoorttiming hoofdpoort
-130 Graden spoeltiming A poorten
-132 Graden spoeltiming B,C en D poorten
Spoelhoeken naar boven: 25 graden voor de A poorten, 10 graden voor de B en C poorten. 50 Graden voor de D poort.
De uitlaatpoort loopt tot 1mm voor het hart van de boring.
Er zitten kanalen in die direct vanaf het membraanhuis naar de spoelkanalen lopen.
De spoelpoortlayout is zoveel mogelijk een replica van de Aprilia RSW.
Om spoelkanaaloppervlak te winnen en vanwege de achterste tapeinden heb ik gekozen voor een Malossi 7T spoelkanaal layout.

Ik heb deze 'setup' in gedachte:
- Eigenbouw cilinder naar tips van deraceheldenvanweleer.nl
- Eigenbouw watergekoelde cilinderkop met elektronische waterpomp
- MVT ontsteking met eventueel Zeeltronic programmeerbare CDI
- PS Uitlaat
- 28mm Keihin met CR80 Membraan
- Close ratio 5 versnellingsbak (Eventueel YZ80 Close ratio 6 versnellingsbak als ik een eerder project af maak.)
- Straight cut koppeling (Eventueel Derbi 5 plaats koppeling als ik wederom dat project af maak.)

Als er animo voor is maak ik foto's en verslag van het gietproces, anders verplaats ik het project even naar een ander forum. Ik heb vandaag de 3D print een beetje bijgewerkt. Het is echter wel een langdurig project, want mijn prioriteit ligt nog even bij de RD50DX. Die moet nu eerst gekeurd worden.
 
JB1 1-4-2015 12:39 Print reply

Posts: 14881
Animo, check
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Viertakt 1-4-2015 14:26 Print reply

Posts: 3586
Check
 
Viertakt uber alles.
DarkSoul 1-4-2015 14:48 Print reply

Posts: 338
Check
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
De Schout 1-4-2015 15:01 Print reply
Posts: 5327
Natuurlijk is er interesse voor zo'n verslag.
 
tune tweak fiddle bang bummer
jan w. 50 1-4-2015 18:35 Print reply

Posts: 965
check.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
kenny77 1-4-2015 22:12 Print reply

Posts: 29286
Cilinderkop zou je sowieso altijd kunnen gebruiken, als je de cilinder zo maakt.



Kwa tapeindes dan.


Maar ik begrijp je wel hoor!
Is natuurlijk leuk als je er zo ook veel vermogen uit weet te krijgen.

Maar erg gaaf dat je je eraan gaat wagen, ik ben weer eens benieuwd!
 
sjoerd456 3-4-2015 8:19 Print reply

Posts: 274
Hou ons op de hoogte
 
markRD 6-4-2015 17:44 Print reply

Posts: 1179
Ik heb het 3D printje een beetje afgewerkt, maar ik heb me ook enigszins in de nesten gewerkt. Het gaat om de mal voor de buitenkant. Die maak je door één helft van de cilinder op een vlakke plaat te leggen. Daar omheen plaats je een houten kadertje. Het kader vul je dan of met zand en strijk je deze boven af. Daarna draai je het geheel om en haal je de halve cilinder eruit.

Hier een filmpje waarop je goed kan zien dit gaat:
https://www.youtube.com/watch?v=M95bhPrDwA0

Het probleem is dat mijn cilinder nu niet lossend doormidden 'gesneden' is. Dat is gebeurd, omdat de cilinder zo veel makkelijker te printen was met veel minder supports.

Hieronder een foto verduidelijking.

1 = De cilinder is nu op deze wijze gedeeld.
2 = De wijze waarop de cilinder eigenlijk gedeeld moest zijn.

Nu heb ik twee opties denk ik.
Optie 1: Het maken van een plaat die precies het buitencontour volgt van het midden van de cilinder, zodat ik het zand alnog kan aandrukken op één helft van de cilinder.

Hieronder een afbeelding van het buitencontour van de cilinder.


Optie 2: Het doormidden zagen van de cilinder nadat ik hij helemaal afgewerkt is, echter is dat riskant vanwege het mogelijk afbreken van delen en ik verlies de zaagdikte in het model. Dit heeft niet mijn voorkeur.

Hebben jullie misschien nog goede ideeën?


PS. De eerste stap nu is het maken van de gietrubberen afgietsels. Deze kan ik aanpassen waar nodig. Dan kan ik daarvan de gipsen mallen gaan maken voor de zandkernen.

PS2. @ JB1, Viertakt, Darksoul, De schout, jan w. 50, bedankt voor de belangstelling. Ik hou jullie op de hoogte!

@Kenny, Je hebt helemaal gelijk! Ik kan het moeilijk uitleggen waarom ik het zo wil maken. Gewoon, omdat het kan denk ik. Misschien dat ik ooit nog 'ns een snelle Derbi voorbij kan rijden op die rare oude Yamaha.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 6-4-2015 om 18:09 uur.
 
markRD 19-9-2024 23:45 Print reply

Posts: 1179
Hoi allen,


Dit project heeft lange tijd stil gelegen! Echter heb ik nu de draad weer opgepakt en al een hoop gedaan.

Hierbij een impressie van een tijdje geleden:














Ik heb een frame aangepast, zodat waterkoeling netjes wat mooier gemonteerd kan worden. Ook heb ik Ohlins achterschokbrekers gevonden met de juiste specs. De voorvork heb ik ook aangepast, zodat hier de veervoorspanning kan worden gemakkelijk kan worden aangepast. Een nieuwe kabelboom gemaakt. Het spuitwerk is opnieuw gedaan. Naast wat andere kleine dingen heb ik ook in de weer geweest met het blok, enkele specs hiervan;

- Bidalot 50cc watergekoelde cilinder met membraaninlaat op cilinder (verstopt in origineel gevormde koelribben)
- 50cc blok, gepolijst en pas gemaakt voor YZ80 6-bak.
- Rechte vertanding 5 plaats koppeling met werkende oliepomp.
- Polini met Ignitech ECU
- Eigenbouw krukas
- CR80 membraam met Keihin 28mm carburateur

Daarnaast heb ik een elektronische retro Yamaha toerenteller gemaakt met geintegreerde shift-light en temperatuur display.

Ook ben ik flink in de weer geweest met de uitlaat. Hiervan wordt de voorbocht verlengd en verkort, geactueerd door een servo motor.

Van de meeste dingen heb ik een foto's en video's. Gezien de activiteit van het forum ben ik benieuwd naar de animo om dit te zien.
Zijn er geintresseerden om dit project te volgen?

Hoor het graag!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 19-9-2024 om 23:53 uur.
 

Dit topic is 59609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 41 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved