Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 894 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 40 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 39, 40, 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 59610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 4-8-2013 21:19 Print reply

Posts: 1179
Vandaag heb ik wat gewerkt aan de Malossi krukas. Veel progressie heb ik de laatste tijd niet gemaakt, maar dit wilde ik even laten zien. De krukas heeft nu overal in het carter een min. 0,8mm speling van de wand. De krukas heb ik niet specifiek gemaakt voor deze RD. Ik wilde deze krukas gewoon proberen.





Ik ben ook begonnen met het maken van een 47,6mm vlinderpoort cilinder. De spoelpoort instroomhoeken maak ik geïnspireerd op de RSA 125 cilinder. Hiervan zal ik binnenkort wat foto's maken. Ook vijl ik dwars door de tapeindgaten heen om deze later weer op te vullen met aluminium busjes met uitsparingen.


Dit bericht is gewijzigd door markRD op 4-8-2013 om 21:23 uur.
 
kenny77 4-8-2013 21:24 Print reply

Posts: 29286
Netjes weer!

Ik ben benieuwd naar de cilinder. Tapeindes zijn inderdaad kut bij de rd. :(
 
markRD 4-8-2013 21:43 Print reply

Posts: 1179
Dit idee wilde ik overnemen. Een MXS cilinder voor Derbi geloof ik.



Ik heb ook al een andere 50cc cilinder getekend met diezelfde busjes erin, daarvan lijkt alles redelijk mooi, alléén die kl*te inlaat! Daar heb ik nog niets fatsoenlijks van kunnen maken.
 
markRD 12-8-2013 20:48 Print reply

Posts: 1179
Voor de geïntresseerden: (Kenny77)

De 47,6mm cilinder, verbouwde 50cc carters voor 6-bak, vforce en korte Malossi 47,6 zuiger:











Even wat foto's van wat ik de laatste tijd gemaakt heb. De verbouwde carters zijn zo gemaakt dat de ruimte waar de bak in komt precies 10mm breder wordt. Dan past de YZ80-bak uit '79 (!?) zonder problemen. Deze versnellingsbak is identiek aan de de close ratio 5-bak van de YZ50/YSR50, maar heeft ook een 6de versnelling, de rest van de verhoudingen zijn exact gelijk. Één carterhelft bestaat nu dus uit 3 delen, een deel waarmee je de krukasholte afsluit, een deel waarmee het versnellingsbakruimte wordt afgesloten en een plaat van 10mm tussen de versnellingsbakruimtes.

De zuiger heb ik gekozen vanwege de compressiehoogte. Die is erg kort en zo kan ook de bochten binnen in de spoelkanalen zo kort mogelijk houden, ik hoop dat de instroom naar de spoelkanalen dan iets makkelijker zal verlopen. Deze wil ik eigenlijk monteren met een 90mm drijfstang.

De cilinderbus is van een Airsal van een Minarelli verticaal. Het is de T6 versie geloof ik. Ik heb hierbij flink aan de bovenkant en de zijkanten van de spoelvensters zitten knutselen om ze een fatsoenlijke richting mee te geven. Eigenlijk nog niet helemaal naar tevredenheid, maar meer materiaal heb je simpelweg niet. Bij de b-kanalen en bij de uitlaatpoort ben ik dwars door de tapeinden heen gegaan. Deze gaten dop ik straks weer af met busjes net zoals de cilinder in de vorige post. De bus komt in een Malossi koelribben.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 12-8-2013 om 20:54 uur.
 
jordi50cc 12-8-2013 21:25 Print reply

Posts: 677
word een mooi stukje vakwerk Mark!

maar waarom de keuze membraan op de cilinder?
roterend haal je er zeker nog veel meer vermogen uit
membraan in het carter scheelt ook al iets
maar daar is volgens mij geen ruimte voor
ook de instroom hoek zou dan niet zo gunstig zijn

mooi project ik ga hem zeker volgen

Jordi
 
JST performance
markRD 12-8-2013 21:58 Print reply

Posts: 1179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
word een mooi stukje vakwerk Mark!

maar waarom de keuze membraan op de cilinder?
roterend haal je er zeker nog veel meer vermogen uit
membraan in het carter scheelt ook al iets
maar daar is volgens mij geen ruimte voor
ook de instroom hoek zou dan niet zo gunstig zijn

mooi project ik ga hem zeker volgen

Jordi




Je hebt helemaal gelijk! Roterend zou veel beter zijn. En het membraan op het carter zou ook zelfs nog kunnen. Direct onder de membraanruimte is in het carter voldoende plek.

Ik blijf voorlopig nog even bij de smalle tap en bij het membraan op de cilinder. Ik wil een blokje samenstellen waaraan de leek niet kan zien dat hij snel is. Dat betekent dat het membraan wel op de cilinder moet zitten en dat bijvoorbeeld de waterkoeling niet zichtbaar mag zijn. Ik zal binnenkort een keer een foto maken van de brommer mét watergekoelde kop erop gemonteerd, je kan het eigenlijk alleen maar zien aan de twee slangetjes die verticaal op de kop staan. Dat vind ik persoonlijk gewoon erg leuk.

Nog een rede is dat Foekema met een soortgelijke opstelling 20 pk gehaald heeft. Dit wil ik ook eerst halen voordat ik een roterende inlaat ga maken. Ik ben er dus nog lang niet, maar elke keer kom ik dichterbij!



Dit bericht is gewijzigd door markRD op 12-8-2013 om 22:09 uur.
 
jordi50cc 13-8-2013 0:08 Print reply

Posts: 677
ik dacht al zoiets dat je het met een reden zo
gemaakt hebt ik ben zeer benieuwd hoeveel vermogen
je eruit krijgt

Jordi


 
JST performance
kenny77 13-8-2013 7:50 Print reply

Posts: 29286
Ziet er goed uit!
 
rensss 13-8-2013 15:29 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Dit idee wilde ik overnemen. Een MXS cilinder voor Derbi geloof ik.

afbeelding

Ik heb ook al een andere 50cc cilinder getekend met diezelfde busjes erin, daarvan lijkt alles redelijk mooi, alléén die kl*te inlaat! Daar heb ik nog niets fatsoenlijks van kunnen maken.



In welk programma heb je dit getekend als ik vragen mag?

Ziet er namelijk heel erg leuk uit!
Ga zo door.


 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
markRD 13-8-2013 23:28 Print reply

Posts: 1179
Die heb ik niet zelf getekend. Dat is een MXS 90cc cilinder voor een Derbi. Voor meer tekeningen kun je google raadplegen.
 
rensss 14-8-2013 9:00 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Die heb ik niet zelf getekend. Dat is een MXS 90cc cilinder voor een Derbi. Voor meer tekeningen kun je google raadplegen.



Okee zal google eens raadplegen
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
markRD 29-3-2015 16:02 Print reply

Posts: 1179
Eén van mijn nieuwe projecten, een nieuwe 50cc Cilinder voor de RD:








 
mvv mtx 29-3-2015 21:25 Print reply

Posts: 243
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Eén van mijn nieuwe projecten, een nieuwe 50cc Cilinder voor de RD:

afbeelding

afbeelding

afbeelding




Wow

Is die cilinder helemaal van papiere veletjes?

Mag ik vragen met welk programma je tekend ziet er echt mooi uit
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
JB1 29-3-2015 21:28 Print reply

Posts: 14881
Nee, 3D printer, zo te zien met SolidWorks
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mvv mtx 29-3-2015 21:36 Print reply

Posts: 243
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Nee, 3D printer, zo te zien met SolidWorks


Oke haha super cool joh
Ja wij moeten op school met auto cad tekenen maar vind dat niet echt een top programma.
Zou is kijken of ik solid works ergens kan downloaden
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad

Dit topic is 59610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 40 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 39, 40, 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved