Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 844 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 39 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 59657 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 2-11-2012 20:04 Print reply

Posts: 1179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat klopt wel, maar dat getal is een schatting (vermogen), dus de uitkomst is ook een schatting, dat is ook een beetje mijn punt.

En daar ga je ook uit dat er geen lucht langs de cilinder stroomt die de cilinder+ kop afkoelt. En de cilinder die niet watergekoeld is zal minder afkoelen, deze blijft zijn warmte door drukken naar de cilinderkop.

Voor een profielwerkstuk zeker een leuke berekening om erin te verwerken. Meestal geven dit soort formules meer een indicatie geen exact antwoord. Daarvoor zul je al een computer simulatie moeten maken waar meer gegevens in kunnen worden verwerkt.

Verder ben ik geen held met formules, heb er een beetje een hekel aan...



Je hebt gelijk, ik bedenk me nu ook dat alle warmte in deze berekening afgevoerd wordt door het water, dit zal misschien eerder bij 80 á 90 procent liggen?! Ik hoop dat het een soort van 'educated-guess' is voor de rest. We zullen het zien, morgen ga ik weer verder met knutselen en zal hij echt binnen afzienbare tijd op de testbank staan!


EDIT: Weet iemand dit?

Is deze connector compleet met rubbers en pinnetjes als ik hem zo bestel?

http://www.conrad.nl...6023220&ref=list

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 2-11-2012 om 20:12 uur.

EDIT2:

Ik weet het al, het is alleen het placticje zelf. Je moet alles apart bij bestellen.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 18-11-2012 om 10:52 uur.
 
kenny77 2-11-2012 20:06 Print reply

Posts: 29286
Daar zou ik geen getal aan vast durven knopen.

Ah super!
 
BenjaminDG 2-11-2012 20:19 Print reply

Posts: 4605
Leuke connectoren, die ga ik ook bestellen voor mijn project denk ik
 
Vlaanderen vrij!
markRD 17-11-2012 21:36 Print reply

Posts: 1179
Nieuws:

Met behulp van mijn nieuwe aanwinst hoef ik hopelijk in de toekomst niet meer bang te zijn voor de politie! Een RD50dx zonder papieren, maar ik met een beetje mazzel krijg ik deze uiteindelijk wel op (motor)kenteken.






Hij is vrij compleet, de nadelen zijn: de binnenpoten van de voorvork zijn verroest, de cilinderwand is kapot, de krukas is compleet verroest, de ronde rempomp is niet compleet en het achterspatbord is afgezaagd. Voor de rest kan ik me redelijk redden!


Ook heb ik het messing binnen om de aansluitdelen voor de watergekoelde cilinderkop te maken. Foto's daarvan volgen later nog.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 17-11-2012 om 21:41 uur.
 
kenny77 17-11-2012 22:53 Print reply

Posts: 29286
Leuke basis inderdaad!
 
markRD 9-12-2012 12:48 Print reply

Posts: 1179
Ik heb de watergekoelde kop bijna klaar. Hieronder de voorlopige foto's voordat ik hem straks in elkaar zet.












Ook heb ik wat andere spul erbij gekocht. De connectors zijn binnen, samen met een accu van Panasonic. Ik heb een nieuwe ventilator en een Stage6 temperatuur tellertje. Het temperatuurtellertje wil ik aansluiten op een 9v batterij en met een jackplugje aansluiten op de sensor op de brommer, als ik dan zie dat het goed is kan ik hem eruit trekken en in m'n jaszak stoppen. (Het is namelijk een lelijk displaytje.) Ik moet nu alléén de radiateur nog laten aanpassen, wat o-ringetjes halen voor de kop en de slangen kopen. Duurt niet lang meer nu.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-12-2012 om 12:58 uur.
 
kenny77 9-12-2012 13:00 Print reply

Posts: 29286
Sow dat ziet er weer erg gaaf uit!
Super om te zien.
 
NS1-Whisperer 9-12-2012 13:38 Print reply

Posts: 2160
Zozo, strak werk hoor!
Ben benieuwd
 
"Risico is extra leven"
markRD 9-12-2012 14:47 Print reply

Posts: 1179
Dankjewel weer jongens! Ik heb hem net in elkaar gezet. Nu wil ik hem in het midden nog even parelen, de zijkanten de kop polijsten en die messing deeltjes nog even afwerken en zwart spuiten. Daarna is hij helemaal klaar! Hier alvast de foto van de 'dubbel'-gekoelde kop.
















Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-12-2012 om 15:10 uur.
 
dirktimmer 10-1-2013 18:20 Print reply

Posts: 1737
de vorkpoten kun je opnieuw laten chromen en slijpen, kost wel 300 euro ofzo!

Hoop dat het motorkenteken lukt heb zelf ook een dx blok, met een noguchi uitlaat, wil ik altijd nog een keer onder een 50m bouwen, maar nog nooit van gekomen :(
 
markRD 10-1-2013 20:41 Print reply

Posts: 1179
Dat gaat lukken! Uiteraard wel een lange termijn project. Ik zag op marktplaat wel deze binnenpoten:

http://www.marktplaa...&previousPage=lr

Ik zal dit weekend even de diameter van de mijne opnemen, dan kan ik de verkoper even mailen.

Binnenkort ook weer updates over de waterkoeling. De radiateur en ventilator is gemonteerd, de accu is gemonteerd, de pomp is aangepast, en de cilinder kop is operationeel. Je ziet echt alleen de 10cm slang die uit de cilinderkop komt en onder de tank verdwijnt ! De aluminium klemmetjes en slangen heb ik als het goed is deze week ook in huis. Dan moet ik alleen de radiateur en koelvloeistoftank nog laten lassen. En wat messing deeltjes maken om de koelvloeistof door de bromfiets te geleiden.
 
dirktimmer 10-1-2013 21:13 Print reply

Posts: 1737
ik heb wel een parts list van de dx dacht ik, als ik eraan denk zal ik het even checken of het de goede zijn!

Als dat niet gebeurd help je me maar even herinneren
 
markRD 10-1-2013 21:26 Print reply

Posts: 1179
Nieuwe bestellen zal ook wel erg duur zijn?


Voor de goede orde: DX type 353 met 'dikke' type voorvork. Vermoedelijk uit 1976?!


Alvast bedankt!



EDIT: Ik heb ook een 47,6mm airsal voor een verticaal gekocht. Ik kon hem niet laten liggen. Dit om ooit een 80cc blokje te maken met een 44mm slag krukas. Ook heb ik al wat aluminium cilinders (voor de koelribben) gekocht om een nieuwe 50cc te ontwerpen. Met de laatste twee cilinders ben ik uiteindelijk toch niet helemaal tevreden. De spoelhoeken, poortbezetting, uitlaatschacht, spoelkanalen, inlaat en de algehele uitvoering van de cilinder kan nog veel beter en dit hoop ik na de afronden van het waterkoeling project te gaan doen op andere blokjes dus uiteraard. Deze loopt voor nu goed.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 10-1-2013 om 22:00 uur.
 
markRD 25-3-2013 20:38 Print reply

Posts: 1179
Even een kleine update:

De waterkoeling werkt! Ik heb nog wat kleine wijzigingen die ik wil maken, maar in de basis lijkt het erg goed te werken. Dit weekend heb ik stukjes gereden en ik had moeite om 25 graden Celsius te halen. Ook blijft de kop op het gevoel erg koel. De cilinder is iets warmer dan de cilinderkop, maar hij blijft eigenlijk verrassend koel. Je kunt er bewijze van je hand op leggen zonder je te bezeren.

Ook heb ik een kabelboom gemaakt voor de minarelli MVT-lichtspoel-binnenrotor ontsteking. Ik heb echter de eerste keer mijn vliegwiel verpest door hem warm te maken! (Tip van MarkRD: Nooit magneten verwarmen als je wilt dat ze magnetisch blijven!) Hiervoor heb ik al een nieuwe besteld en deze staat nu alweer een weekje of twee in backorder bij RDD-preparation.com. Die komt dus ook binnenkort! Als ik mijn examen gedaan heb dit jaar zal ik eindelijk eens het vermogen laten meten op de testbank! Nu hij thermisch gezond lijkt te zijn ben ik eigenlijk wel benieuwd geworden naar de kromme!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 25-3-2013 om 20:39 uur.
 
kenny77 25-3-2013 22:58 Print reply

Posts: 29286
Mooi dat de cilinderkop het goed doet!
 

Dit topic is 59657 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 39 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved