Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
|
Pagina 39 van 43
|
Dit topic is 59657 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
markRD |
2-11-2012 20:04 |
Posts: 1179 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat klopt wel, maar dat getal is een schatting (vermogen), dus de uitkomst is ook een schatting, dat is ook een beetje mijn punt.
En daar ga je ook uit dat er geen lucht langs de cilinder stroomt die de cilinder+ kop afkoelt. En de cilinder die niet watergekoeld is zal minder afkoelen, deze blijft zijn warmte door drukken naar de cilinderkop.
Voor een profielwerkstuk zeker een leuke berekening om erin te verwerken. Meestal geven dit soort formules meer een indicatie geen exact antwoord. Daarvoor zul je al een computer simulatie moeten maken waar meer gegevens in kunnen worden verwerkt.
Verder ben ik geen held met formules, heb er een beetje een hekel aan...
Je hebt gelijk, ik bedenk me nu ook dat alle warmte in deze berekening afgevoerd wordt door het water, dit zal misschien eerder bij 80 á 90 procent liggen?! Ik hoop dat het een soort van 'educated-guess' is voor de rest. We zullen het zien, morgen ga ik weer verder met knutselen en zal hij echt binnen afzienbare tijd op de testbank staan!
EDIT: Weet iemand dit?
Is deze connector compleet met rubbers en pinnetjes als ik hem zo bestel?
http://www.conrad.nl...6023220&ref=list
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 2-11-2012 om 20:12 uur.
EDIT2:
Ik weet het al, het is alleen het placticje zelf. Je moet alles apart bij bestellen.
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 18-11-2012 om 10:52 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
2-11-2012 20:06 |
Posts: 29286 |
Daar zou ik geen getal aan vast durven knopen.
Ah super!
|
|
|
|
BenjaminDG |
2-11-2012 20:19 |
Posts: 4605 |
Leuke connectoren, die ga ik ook bestellen voor mijn project denk ik
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
markRD |
17-11-2012 21:36 |
Posts: 1179 |
Nieuws:
Met behulp van mijn nieuwe aanwinst hoef ik hopelijk in de toekomst niet meer bang te zijn voor de politie! Een RD50dx zonder papieren, maar ik met een beetje mazzel krijg ik deze uiteindelijk wel op (motor)kenteken.
Hij is vrij compleet, de nadelen zijn: de binnenpoten van de voorvork zijn verroest, de cilinderwand is kapot, de krukas is compleet verroest, de ronde rempomp is niet compleet en het achterspatbord is afgezaagd. Voor de rest kan ik me redelijk redden!
Ook heb ik het messing binnen om de aansluitdelen voor de watergekoelde cilinderkop te maken. Foto's daarvan volgen later nog.
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 17-11-2012 om 21:41 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
17-11-2012 22:53 |
Posts: 29286 |
Leuke basis inderdaad!
|
|
|
|
markRD |
9-12-2012 12:48 |
Posts: 1179 |
|
|
|
|
kenny77 |
9-12-2012 13:00 |
Posts: 29286 |
Sow dat ziet er weer erg gaaf uit!
Super om te zien.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
9-12-2012 13:38 |
Posts: 2160 |
Zozo, strak werk hoor!
Ben benieuwd
|
|
"Risico is extra leven" |
|
markRD |
9-12-2012 14:47 |
Posts: 1179 |
|
|
|
|
dirktimmer |
10-1-2013 18:20 |
Posts: 1737 |
de vorkpoten kun je opnieuw laten chromen en slijpen, kost wel 300 euro ofzo!
Hoop dat het motorkenteken lukt heb zelf ook een dx blok, met een noguchi uitlaat, wil ik altijd nog een keer onder een 50m bouwen, maar nog nooit van gekomen :(
|
|
|
|
markRD |
10-1-2013 20:41 |
Posts: 1179 |
Dat gaat lukken! Uiteraard wel een lange termijn project. Ik zag op marktplaat wel deze binnenpoten:
http://www.marktplaa...&previousPage=lr
Ik zal dit weekend even de diameter van de mijne opnemen, dan kan ik de verkoper even mailen.
Binnenkort ook weer updates over de waterkoeling. De radiateur en ventilator is gemonteerd, de accu is gemonteerd, de pomp is aangepast, en de cilinder kop is operationeel. Je ziet echt alleen de 10cm slang die uit de cilinderkop komt en onder de tank verdwijnt ! De aluminium klemmetjes en slangen heb ik als het goed is deze week ook in huis. Dan moet ik alleen de radiateur en koelvloeistoftank nog laten lassen. En wat messing deeltjes maken om de koelvloeistof door de bromfiets te geleiden.
|
|
|
|
dirktimmer |
10-1-2013 21:13 |
Posts: 1737 |
ik heb wel een parts list van de dx dacht ik, als ik eraan denk zal ik het even checken of het de goede zijn!
Als dat niet gebeurd help je me maar even herinneren
|
|
|
|
markRD |
10-1-2013 21:26 |
Posts: 1179 |
Nieuwe bestellen zal ook wel erg duur zijn?
Voor de goede orde: DX type 353 met 'dikke' type voorvork. Vermoedelijk uit 1976?!
Alvast bedankt!
EDIT: Ik heb ook een 47,6mm airsal voor een verticaal gekocht. Ik kon hem niet laten liggen. Dit om ooit een 80cc blokje te maken met een 44mm slag krukas. Ook heb ik al wat aluminium cilinders (voor de koelribben) gekocht om een nieuwe 50cc te ontwerpen. Met de laatste twee cilinders ben ik uiteindelijk toch niet helemaal tevreden. De spoelhoeken, poortbezetting, uitlaatschacht, spoelkanalen, inlaat en de algehele uitvoering van de cilinder kan nog veel beter en dit hoop ik na de afronden van het waterkoeling project te gaan doen op andere blokjes dus uiteraard. Deze loopt voor nu goed.
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 10-1-2013 om 22:00 uur.
|
|
|
|
markRD |
25-3-2013 20:38 |
Posts: 1179 |
Even een kleine update:
De waterkoeling werkt! Ik heb nog wat kleine wijzigingen die ik wil maken, maar in de basis lijkt het erg goed te werken. Dit weekend heb ik stukjes gereden en ik had moeite om 25 graden Celsius te halen. Ook blijft de kop op het gevoel erg koel. De cilinder is iets warmer dan de cilinderkop, maar hij blijft eigenlijk verrassend koel. Je kunt er bewijze van je hand op leggen zonder je te bezeren.
Ook heb ik een kabelboom gemaakt voor de minarelli MVT-lichtspoel-binnenrotor ontsteking. Ik heb echter de eerste keer mijn vliegwiel verpest door hem warm te maken! (Tip van MarkRD: Nooit magneten verwarmen als je wilt dat ze magnetisch blijven!) Hiervoor heb ik al een nieuwe besteld en deze staat nu alweer een weekje of twee in backorder bij RDD-preparation.com. Die komt dus ook binnenkort! Als ik mijn examen gedaan heb dit jaar zal ik eindelijk eens het vermogen laten meten op de testbank! Nu hij thermisch gezond lijkt te zijn ben ik eigenlijk wel benieuwd geworden naar de kromme!
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 25-3-2013 om 20:39 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
25-3-2013 22:58 |
Posts: 29286 |
Mooi dat de cilinderkop het goed doet!
|
|
|
|
Dit topic is 59657 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 39 van 43
|
|