Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 38 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 59659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 21-10-2012 13:55 Print reply

Posts: 1179
Dankjewel weer jongens!

Ik denk er nu ook aan (na de verschillende sobw perikelen hier ) om de aluminium cilinder en de krukas te gebruiken voor een sobw sportklasse (AC) reglementair blok. Ik heb tenslotte bijna alle blokdelen liggen.

Dan zou ik met een vierbak willen rijden en een 16mm carburateur. Dit bouw dan echter langzaam op. En een monoshock frame uiteraard met de nodige aanpassingen.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 23-10-2012 om 19:56 uur.
 
markRD 23-10-2012 20:19 Print reply

Posts: 1179
Net de waterpomp samen met de connector besteld:

http://www.roteg.nl/...p175lmin-p-1411.html

Ook gelijk een bougie erbij gedaan met weerstand.

Nu alléén de ontsteking met voldoende voeding, een temperatuurdisplay en een paar slangen!


Ik heb echt zin om dit weekend weer aan de gang te gaan, echter heb ik nog twee zorgen. Ik wil geen display bij mijn cockpit plakken, een lampje vind ik wel goed. Dus, kan ik door middel van een stage6/koso temp-teller een lampje laten branden boven een bepaalde temperatuur?

En kan ik wellicht zelf een accupack maken zodat ik de maten zelf kan bepalen? Het lijkt niet anders te kunnen.


Alvast bedankt.
 
lytseleen 23-10-2012 20:39 Print reply

Posts: 1025
ik heb een stage 6 R/T en als je die op een accu hebt aangesloten kun je een lampje laten branden voor de temp.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
tsx-elite 23-10-2012 20:55 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Net de waterpomp samen met de connector besteld:

http://www.roteg.nl/...p175lmin-p-1411.html

Ook gelijk een bougie erbij gedaan met weerstand.

Nu alléén de ontsteking met voldoende voeding, een temperatuurdisplay en een paar slangen!


Ik heb echt zin om dit weekend weer aan de gang te gaan, echter heb ik nog twee zorgen. Ik wil geen display bij mijn cockpit plakken, een lampje vind ik wel goed. Dus, kan ik door middel van een stage6/koso temp-teller een lampje laten branden boven een bepaalde temperatuur?

En kan ik wellicht zelf een accupack maken zodat ik de maten zelf kan bepalen? Het lijkt niet anders te kunnen.


Alvast bedankt.


kun je geen modelbouw accu gebruiken?

 
shut up muttley
markRD 23-10-2012 21:01 Print reply

Posts: 1179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


kun je geen modelbouw accu gebruiken?




Heb ik inderdaad ook naar gekeken! Kan dit? Kan ik deze laden met de spanning van de spanningsregelaar? Misschien 2x een 6v accu in serie?

@lytseleen: Dat is dan zeker een optie! Jammer alléén om zo'n mooie teller weg te stoppen.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 23-10-2012 om 21:14 uur.
 
tsx-elite 23-10-2012 21:18 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]



Heb ik inderdaad ook naar gekeken! Kan dit? Kan ik deze laden met de spanning van de spanningsregelaar? Misschien 2x een 6v accu in serie?

@lytseleen: Dat is dan zeker een optie! Jammer alléén om zo'n mooie teller weg te stoppen.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 23-10-2012 om 21:14 uur.


moet wel kunnen volgens mij
 
shut up muttley
markRD 23-10-2012 21:28 Print reply

Posts: 1179
Ik weet het niet zeker. Volgens mij zijn het batterijen op een rijtje, die hebben een langere laadtijd met andere spanning?!

Kan dit misschien op z'n kant staan?

http://www.stekkers....v-1-3ah/category/96/
 
tsx-elite 23-10-2012 21:30 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ik weet het niet zeker. Volgens mij zijn het batterijen op een rijtje, die hebben een langere laadtijd met andere spanning?!

Kan dit misschien op z'n kant staan?

http://www.stekkers....v-1-3ah/category/96/


denk het wel, waarom zou het niet kunnen?
 
shut up muttley
markRD 23-10-2012 21:54 Print reply

Posts: 1179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


denk het wel, waarom zou het niet kunnen?



Vanwege het lekken, ook is 1,2A niet erg veel, maar ik kan het voor een 10-tje allicht proberen.
 
tsx-elite 24-10-2012 7:37 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]



Vanwege het lekken, ook is 1,2A niet erg veel, maar ik kan het voor een 10-tje allicht proberen.


voor een 10tje gewoon proberen,wel even zorgen dat als ie lekt niet op het frame ofzo lekt
 
shut up muttley
Mark300 24-10-2012 11:40 Print reply
Posts: 440
Die akku van de link gaat niet lekken, onderhoudsvrije
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
markRD 2-11-2012 18:09 Print reply

Posts: 1179
@Mark300; Ik ga dan toch maar zo'n soort accu bestellen! Toch eentje van 3,2Ah. Hopelijk kan ik deze met wat slijpwerk aan het frame toch kwijt. Verder heb ik nog twee vragen wat betreft de waterkoeling:

Mijn eerste vraag is of dit klopt:
Ik wil uitrekenen hoeveel de kop opwarmt bij vollast bij een gegeven stroomsnelheid van het water.

Gegevens:
Soortelijke warmte water: 4,18*10^3 J/kg/K
Vermogen motor: 20 Pk (14.714...*10^3 Watt)
Rendement motor: 30%
Pompcapaciteit waterpomp: 17,5 L/minuut (17,5*10-3 m^3/minuut)
Dichtheid water: 0,998*10^3 Kg/m^3

Energie aan warmte bereken:
14.714*10^3 * (100/30) = 49046,666...
E = P * t | 49046,666... * 1 = 49046,666... Joule ofwel Watt/s

Waterpomp capaciteit in kg/s:
Dichtheid = massa / volume
volume * dichtheid = 17,5*10-3 * 0,998*10^3 = 17,465 kg/minuut
17,465 / 60 = 2,910...*10^-1 kg/s

( 49046,666... / 2,910...*10^-1 ) / 4,18*10^3 = Verschil in Temp of "Delta T" = 40,31028... = 40 graden Kelvin of Celsius.

De waarde van "Delta T" is hoeveel graden de temperatuur zal stijgen bij vollast van een 20pk motor. Mijn vraag is of dit klopt en of ik misschien een zeer onrealistisch getal heb gebruikt. De 20 pk heb ik nu even ingevuld, omdat ik deze set gelijk genoeg capaciteit wil meegeven. Ik weet dat ik de radiateur buiten beschouwing heb gelaten, zodat ik straks een uitspraak kan doen over het rendement hiervan als de temperatuur meer stijgt dan x aantal graden (afhankelijk van welk vermogen de brommer straks geeft.)


Mijn andere vraag is:
Als ik het volgende item bestel, moet ik dan de pinnetjes en rubbertjes er los bij bestellen?

http://www.conrad.nl...6023220&ref=list

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 2-11-2012 om 20:01 uur.
 
kenny77 2-11-2012 18:27 Print reply

Posts: 29286
Is de berekening voor een school project?

Dan is het wel interessant om te doen.
Maar ik denk dat je met deze berekening te veel andere gegevens weglaat om tot een serieus nauwkeurig antwoord te komen wat in de praktijk ook klopt.

Wat doet de verbrandingstemperatuur bij het maximale toerental voor de buitenkant van de cilinderkop. (hoe warm wordt deze)

Wat voor een temperatuur geeft de cilinder door aan de cilinderkop.

Inderdaad hoeveel koelt de radiateur en hoeveel koelt de rijwind lucht.


 
markRD 2-11-2012 18:48 Print reply

Posts: 1179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Is de berekening voor een school project?

Dan is het wel interessant om te doen.
Maar ik denk dat je met deze berekening te veel andere gegevens weglaat om tot een serieus nauwkeurig antwoord te komen wat in de praktijk ook klopt.

Wat doet de verbrandingstemperatuur bij het maximale toerental voor de buitenkant van de cilinderkop. (hoe warm wordt deze)

Wat voor een temperatuur geeft de cilinder door aan de cilinderkop.

Inderdaad hoeveel koelt de radiateur en hoeveel koelt de rijwind lucht.




De warmteontwikkeling zit verwerkt in het rendement en vermogen!? Maar uiteindelijk is het ook wel voor school ja Profielwerkstuk voor middelbare school.
 
kenny77 2-11-2012 18:57 Print reply

Posts: 29286
Dat klopt wel, maar dat getal is een schatting (vermogen), dus de uitkomst is ook een schatting, dat is ook een beetje mijn punt.

En daar ga je ook uit dat er geen lucht langs de cilinder stroomt die de cilinder+ kop afkoelt. En de cilinder die niet watergekoeld is zal minder afkoelen, deze blijft zijn warmte door drukken naar de cilinderkop.

Voor een profielwerkstuk zeker een leuke berekening om erin te verwerken. Meestal geven dit soort formules meer een indicatie geen exact antwoord. Daarvoor zul je al een computer simulatie moeten maken waar meer gegevens in kunnen worden verwerkt.

Verder ben ik geen held met formules, heb er een beetje een hekel aan...
 

Dit topic is 59659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 38 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved