Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 650 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 37 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 59662 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 6-9-2012 16:24 Print reply

Posts: 1179
@Kenny! Leuk dat er toch mensen bezig blijven met deze blokken! Ik heb nog serieuze nieuwe dingen.

Mijn koeling is nu nog steeds echt een probleem. Ik weet ook dat ik dit wil oplossen met een watergekoelde cilinderkop verstopt in een luchtgekoelde pet. Ook de radiateur wil ik dan verstoppen in het zitje. Dit wordt waarschijnlijk een Derbi Senda radiateur met koelventilator.

Of ik dan een mechanische of elektrische waterpomp ga gebruiken ben ik nog niet helemaal uit. Een elektrische kun je plaatsen op welke plek dan ook, maar je zit daarna met een redelijk lastig elektronisch vraagstuk. Zo'n vliegwiel HPI is misschien niet alles bij zo'n hoog toerental/veel warmteontwikkeling.(Ooit een topic over geopend, maar daar kreeg ik geen volledig antwoord.) Een mechanische waterpomp krijg ik ook nog wel weggewerkt achter mijn ontstekingsdeksel. Dan heb je 2 slangen van +/- 20mm die onderuit je ontstekingsdeksel komen en dan verdwijnen in de framebuis. Echter zit je dan weer met het aandrijven van de koelventilator. Een 10watt lichtspoel van een HPI binnenrotor lijkt me hiervoor wellicht niet genoeg. Hier ben ik dus nog niet helemaal uit.

Trouwens heb ik op een ander blokje al een recht vertande koppeling van een derbi gemaakt. Hier mis ik alleen nog het primairtandwiel om hem werkend te maken. Deze laat ik nog een keer maken samen de andere bijbehorende tandwielen (voor toerenteller/kickstarter/sneller draaiende oliepomp.)

Ik heb ook een 44mm Malossi krukas gekocht! Deze wil ik binnenkort wel pas maken in een ander Yamaha blok. Zo kun je eindelijk een echte 70cc big bore maken (44slag 45boring.) Daarmee wil ik toch eigenlijk op langere termijn de 20 pk wel halen.

Maar eerst dus de koelingsproblemen op de 50cc oplossen! En jouw cilinder afmaken!
 
kenny77 6-9-2012 16:47 Print reply

Posts: 29286
Aha kijk eens aan, je hebt in ieder geval niet stil gezeten!

Ik ben weer eens benieuwd zal vast weer gaaf worden allemaal.
44mm slag zou inderdaad niet verkeerd zijn!
Ik hoop dat je daar genoeg plaats voor hebt in de krukasholte, maar dat zal ongetwijfeld wel goed komen.

Eigenlijk wel jammer dat je de eigen gemaakte krukas dan niet meer erin hebt.
 
markRD 6-9-2012 18:11 Print reply

Posts: 1179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Aha kijk eens aan, je hebt in ieder geval niet stil gezeten!

Ik ben weer eens benieuwd zal vast weer gaaf worden allemaal.
44mm slag zou inderdaad niet verkeerd zijn!
Ik hoop dat je daar genoeg plaats voor hebt in de krukasholte, maar dat zal ongetwijfeld wel goed komen.

Eigenlijk wel jammer dat je de eigen gemaakte krukas dan niet meer erin hebt.



! Die demonteer ik zeer zeker niet! De krukas is echt een enorme verbetering t.o.v. de originele krukas! Bij een steeds hoger toerental begint hij steeds mooier te draaien lijkt het! De 'laatste' trilling zit denk ik nog in de starre uitlaat. Die moet ik nog wat aanpassen.

Maar ik maak gewoon nog een setje carters klaar, zodat ik gewoon blokjes zou kunnen wisselen. (Ook heb ik een ander frame met wat wielen zover klaargemaakt om blokjes te testen. Hiervan zal ik binnenkort een foto maken.

Over de diameter en de breedte van zo'n Minarelli scooter krukas: De breedte komt overeen, namelijk 38mm en de buitendiameter is zelfs standaard veel kleiner. Een standaard krukas van een Minarelli is rond de 70mm, ik geloof dat ik mijn zelfbouw krukas toen 76mm gemaakt. (Een roterende inlaat icm. met zo'n dure Malossi 40mm krukas is dus erg geschikt op een Yamaha blok.)

Hier een voorbeeld waarom ik er vertrouwen in heb dat ik deze pas kan maken: http://www.scootertu...howarticle.php?ID=56

Ik hoef dus waarschijnlijk alleen de tappen er opnieuw aan te draaien.



 
kenny77 6-9-2012 18:16 Print reply

Posts: 29286
Aha op die manier, een setje carters kosten inderdaad ook niks.
Wel mooi dat de krukas zo goed functioneert.

Maten lijken inderdaad niet gek, yz80 krukas met 45mm slag is een stukje groter vandaar dat ik niet wist of de44mm slag wel zou passen.
 
- Han - 7-9-2012 17:07 Print reply

Posts: 9667
mooi dat je er nog steeds mee bezig bent en ook dat die motorisch er steeds beter op wordt!

Maar beter neem je een rieju radiateur ipv een senda radiateur omdat die een losse vuldop heeft en een derbi niet, en dat is allemaal toch net even een stukje makkelijker.
 
<10.000 posts
kenny77 11-10-2012 11:51 Print reply

Posts: 29286
Ik plaatst deze maar hier, geen RD blok, maar wel leuk om zo'n oud yz blok omgebouwd te zien.
http://link.marktplaats.nl/603924968
 
tsx-elite 11-10-2012 13:03 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik plaatst deze maar hier, geen RD blok, maar wel leuk om zo'n oud yz blok omgebouwd te zien.
http://link.marktplaats.nl/603924968


waar zit de ontsteking van dat blok dan eigenlijk?
 
shut up muttley
kenny77 11-10-2012 13:09 Print reply

Posts: 29286
op zo'n manier:
http://zundapp-racin...0deel20/P1020187.JPG
is een accu ontsteking
 
Mark300 11-10-2012 13:40 Print reply
Posts: 440
En die moer in het midden zit neem ik aan op de krukas geschroefd?
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
kenny77 11-10-2012 13:41 Print reply

Posts: 29286
Jups.
 
markRD 11-10-2012 16:02 Print reply

Posts: 1179
Leuk blok! Al vind ik 600 euro echt heel veel, dan valt die 2700 euro voor dat 500-blok ook wel mee. Een roterende inlaat is ook iets wat ik ooit moet maken! Misschien in combinatie met de 6-bak die ik heb liggen. Maarja... binnenkort echt weer wat foto's hier! Ik heb wat leuke dingen besteld!

@Kenny, Het heeft iets met jouw cilinder te maken en met de oplossing voor de thermische problemen.
 
kenny77 11-10-2012 17:29 Print reply

Posts: 29286
Inderdaad wel aardig aan de prijs.

Top ik ben weer eens benieuwd!
 
markRD 20-10-2012 18:41 Print reply

Posts: 1179
Wat telefoonfoto's en foto's van het www van mijn nieuwe aanwinsten en eigenbouwsels:















Ik heb een Malossi krukas gekocht en voor zover aangepast voor de Yamaha. Hierboven wat foto's van krukas, slag is nog steeds origineel, maar deze wil ook graag proberen wat trillen betreft! Hieronder wat andere foto's:
http://www.scootertu...howarticle.php?ID=63
(Ik kan dus nu nog een 50cc blokje prepareren met de nieuwe krukas en cilinder.)

Ook ben ik begonnen met de waterkoeling onderdelen, ik heb wat cilinderkoppen bij Dirk Timmer gekocht en uitgefreesd. Ook heb ik het contour voor de waterkop ook alvast gefreesd, de rest kan ik hier thuis erin draaien en boren. De radiateur komt van een Derbi Senda af en past perfect onder het kontje samen met de ventilator. Je ziet straks echt niets van de waterkoeling! (Op de 2 slangen uit de cilinderkop na.)

Ook is de aluminium vlinderpoort cilinder een stuk gevorderd! Het membraanruimte zit er redelijk in, de voet is gevlakt. (De uitlaatschacht zat er al redelijk goed in!)


Dat is het voor nu! Betere foto's en verdere updates volgen uiteraard nog. De waterpomp en de ontsteking moet ik nog hebben, en nog veel meer!

Excuus voor lage kwaliteit foto's bij de berichtgeving de laatste tijd, ik heb zelf geen camera.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 20-10-2012 om 19:21 uur.
 
Venlonaer 20-10-2012 18:53 Print reply

Posts: 2431
Veelbelovend klinkt en ziet het eruit
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
kenny77 21-10-2012 1:45 Print reply

Posts: 29286
Ziet er wederom goed uit!
 

Dit topic is 59662 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 37 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved