Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 509 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 36 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 59665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 29-4-2012 11:06 Print reply

Posts: 1179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PieterDT
zo dat loopt mooi.
wat voor koppeling heb je in je blok zitten? en houd die het een beetje?


Hier alle specificaties van dat blokje nog op een rij:

Cilinder: 40,02mm, 5poorts, uitlaatpoort met hulppoorten waarvan timing, 196 hoogste punt, 192 volledige breedte uitlaatpoort, 190 openen hulppoorten. 130 graden spoeltiming. Ophoogplaat fungeert tegelijkertijd als koelrib. Gietijzeren cilinderbus in aluminium cilinder.

Zuiger: Noguchi Yamaha racing zuiger, enkele zuigerveer 1mm, slotje verplaatst. Later veranderen naar Malossi. (Veranderd naar Malossi piaggio zuiger ivm drukopbouw achter de zuigerveer door constructiefout van mezelf.)

Cilinderkop: Koperen verwisselbare binnenkop met extra koelrib. Compressie +/- 1:13,5. Squish clearance van 0,6mm, squishband van 5,5mm.

Krukas: Zie bovenstaande posts. Eigenbouw. 39.7mm

Carter: Geen tuning, naast het afwerken van gietfouten. Dit was min of meer de uitdaging. Zonder aanpassingen aan het carter een snelle kit te maken.

Membraan: 4 Kleps Adige uit Honda MB/MT, aanslagjes gezet op afstand zodat evenveel doorlaat oppervlak hebben op het uiteinde als 21mm carburateur. Membraan is asymmetrisch, dus waarschijnlijk zullen verschillende diktes membraanklepjes nog wat opleveren. Ook een 'potje' en korte spruitstuk is van latere zorg. Wel winst te halen iig!

Carburateur: 21mm Dell'orto 'inschuif.' Met 'open' luchtfilter direct achter carburateur.

Ontsteking: HPI binnenrotor met lichtspoel.

Koppeling: Origineel Yamaha 4-plaats uit 80cc.

Versnellingsbak: Close ratio 5-bak uit ysr of yz50.

Later wil ik echter de koppeling ook nog vervangen door een Derbi koppeling. Hiervan heb ik al foto's gemaakt, deze zal ik er vanmiddag even op zetten mits het lukt. (De koppeling lijkt in ieder geval wel redelijk makkelijk pas te maken!)


@Kenny en RD50mx: Dankje! Alleen deze uitlaat is echt een beetje veel van het goede waarschijnlijk, hij draait het toerental wel, maar lijkt niet zo sterk meer als met de PS-uitlaat. Ik denk dat de RD de laaste helft van de powerband van de DPR-uitlaat net een slagje te veel moeite begint te krijgen met de spoeling.
 
lytseleen 29-4-2012 14:21 Print reply

Posts: 1025
hij loopt super
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
markRD 29-4-2012 21:40 Print reply

Posts: 1179
De foto's van de koppeling:





De diameter van het busje in de korf is 17mm en past dus direct op de Yamaha versnellingsbakas. Alleen de hartafstand van de derbi is ong. 1mm groter. Dus het primaire tandwiel kan ik dus niet behouden.

Het tandwiel achter de korf voor de kickstarter heeft het goede aantal tanden, maar is in diameter 3 á 4mm te klein. De verhouding is 22-77 bij de derbi koppeling en bij de yamaha 19-68 uit m'n hoofd. Ik wil ook een setje maken waarbij je weer een oliepomp kan monteren. Maar ik weet nog niet zeker of ik genoeg capaciteit uit de oliepomp kan halen. Hij zal in ieder geval sneller gaan draaien vanwege de toename van tanden op primaire tandwiel.

Heeft iemand enig idee welke verhouding een yamaha oliepomp standaard smeert bij 'volgas'?
 
markRD 21-5-2012 16:07 Print reply

Posts: 1179
Ik heb de nieuwe achterbrug op wat aflaswerk nu helemaal klaar voor het poedercoaten. Hieronder wat foto's met het kettingkastje en de spanners er even tijdelijk op.





De nieuwe cilinder schiet ook aardig op! De koelribben heb nog even gestraald, de definitieve maten zitten heb ik ook al in de koelribben gedraaid. Nu alleen nog even wachten op een zuigertje voordat ik verder kan met de binnenste delen. Zoals hieronder te zien wil ik er extra poortjes in maken zodat hij door de zuiger heen naar de kanalen van de B-poorten kan spoelen. Hiervoor heb ik echter een zuiger nodig.



Ook de derbi koppeling zit op een blok gemonteerd. Ik heb daarvoor ook alleen nog maar een primair tandwiel nodig om hem werkend te maken, echter wil ik ook de kickstarter, oliepomp en toerenteller behouden, dus dit project laat ik even zo liggen. En foto hiervan post ik binnenkort.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 21-5-2012 om 16:13 uur.

Edit: Het project met de eerste 'snelle' 50cc cilinder ligt even stil. Hiervoor heb ik ook een nieuwe zuiger nodig. De laatste rammelde wat, na onderzoek bleek de zuiger in plaats van 0,06mm speling bijna 0,15mm speling te hebben. De zuiger bleek dus veel te klein. Er is niks fout gegaan, maar hiervoor heb ik dus ook een nieuwe nodig. Slotspeling was vreemd genoeg wel goed. Ook wil ik nog wat winnen door de zuiger wat aan te passen aan de inlaatzijde.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 21-5-2012 om 16:19 uur.
 
markRD 8-7-2012 23:07 Print reply

Posts: 1179
Update:
De aluminium vlinderpoort cilinder zit in elkaar!

Telefoonfoto's:









Ik moet hem uiteraard nog afwerken, maar niet zo veel als je wellicht zou denken. Hier wil ik graag een v-force membraan in proberen. Ik heb er extra poortjes in aangebracht om naar de kanalen van de b-poorten te spoelen! Zoals ik ooit gezien had bij een cilinder van Dirk Timmer.

Ook de eerste gietijzeren cilinder heb ik nog aangepast en deze liep in de laatste versnelling merkbaar beter, echter niet erg betrouwbaar! De eerste keer dat ik dit probeerde met een nieuwe 'krappere' zuiger is hij direct warm-gelopen. Ik zit vermoedelijk echt tegen de thermische grens aan van zo'n cilinder. (Voor het idee: ik reed 100km/u op een gecalibreerde fietsteller en schakelde toen naar de 5de versnelling waarin hij theoretisch ong. 25km/u moet winnen, hij deed het, maar ik ben er nooit gekomen :( .)
Geen grote schade verder! Hij liep nog.

Meer update's volgen! Een watergekoelde cilinderkop zou ik nu graag willen proberen!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 8-7-2012 om 23:15 uur.
 
kenny77 8-7-2012 23:21 Print reply

Posts: 29286
Ziet er weer leuk uit!
 
markRD 8-7-2012 23:33 Print reply

Posts: 1179
Dankje! Dit is jouw cilinder, maar dat had je misschien al gezien.
 
kenny77 8-7-2012 23:37 Print reply

Posts: 29286
Het is dat ik de vorige foto's had gezien, anders herken je de cilinder helemaal niet meer.
 
mini89 8-7-2012 23:43 Print reply

Posts: 495
goed bezig ga zo door
leuk dat er ook nog serieuse mensen zijn

 
mini89 8-7-2012 23:49 Print reply

Posts: 495
misschien dat een bidalot zuiger een beetje uitkomt met je wensen
kwaliteit id iig goed

 
markRD 8-7-2012 23:56 Print reply

Posts: 1179
Ja, lijken me inderdaad prima zuigers, ik heb nu een setje Barikits van Emot alias Stehouwer uit assen. Dit lijken ook prima zuigers en wellicht qua coniciteit nog wat gunstiger omdat het ze voor ac kreidler's bedoeld zijn. Ook zijn deze achterop erg breed zodat ik een flinke inlaatpoort in de zuiger kan maken. Hiervan zal ik ook een foto maken. Eén van de dingen dit toch echt goed werkt bij een Yamaha!

Bedankt voor het meedenken iig, dat waardeer ik!
 
mini89 9-7-2012 0:40 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ja, lijken me inderdaad prima zuigers, ik heb nu een setje Barikits van Emot alias Stehouwer uit assen. Dit lijken ook prima zuigers en wellicht qua coniciteit nog wat gunstiger omdat het ze voor ac kreidler's bedoeld zijn. Ook zijn deze achterop erg breed zodat ik een flinke inlaatpoort in de zuiger kan maken. Hiervan zal ik ook een foto maken. Eén van de dingen dit toch echt goed werkt bij een Yamaha!

Bedankt voor het meedenken iig, dat waardeer ik!

zijn eg goede zuigers deed er 2 seizoenen mee
ok wel waterkoeling op 50 graden maar kwaliteit was ok
veertjes kon je gewoon elke letter van maken zonder breuk
misschien id om ff naar te kijken
niet vergeten op de spijl gaatje te boren

 
Venlonaer 11-8-2012 14:14 Print reply

Posts: 2431
Lijp project, goed bezig.
Respect
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
kenny77 3-9-2012 0:01 Print reply

Posts: 29286
Nog nieuws?

Deze stond vandaag bij de bromfiets beurs:





met een yz80 blokje.
 
BartHonda 3-9-2012 0:29 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Nog nieuws?

Deze stond vandaag bij de bromfiets beurs:
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding

met een yz80 blokje.

Ook saai, dat je maar 1 minuut naar de beurs bent geweest. (sorry, beetje flauw ). Ziet er leuk uit!

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 3-9-2012 om 0:30 uur.
 

Dit topic is 59665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 36 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved