Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PieterDT
zo dat loopt mooi.
wat voor koppeling heb je in je blok zitten? en houd die het een beetje?
Hier alle specificaties van dat blokje nog op een rij:
Cilinder: 40,02mm, 5poorts, uitlaatpoort met hulppoorten waarvan timing, 196 hoogste punt, 192 volledige breedte uitlaatpoort, 190 openen hulppoorten. 130 graden spoeltiming. Ophoogplaat fungeert tegelijkertijd als koelrib. Gietijzeren cilinderbus in aluminium cilinder.
Zuiger: Noguchi Yamaha racing zuiger, enkele zuigerveer 1mm, slotje verplaatst. Later veranderen naar Malossi. (Veranderd naar Malossi piaggio zuiger ivm drukopbouw achter de zuigerveer door constructiefout van mezelf.)
Cilinderkop: Koperen verwisselbare binnenkop met extra koelrib. Compressie +/- 1:13,5. Squish clearance van 0,6mm, squishband van 5,5mm.
Krukas: Zie bovenstaande posts. Eigenbouw. 39.7mm
Carter: Geen tuning, naast het afwerken van gietfouten. Dit was min of meer de uitdaging. Zonder aanpassingen aan het carter een snelle kit te maken.
Membraan: 4 Kleps Adige uit Honda MB/MT, aanslagjes gezet op afstand zodat evenveel doorlaat oppervlak hebben op het uiteinde als 21mm carburateur. Membraan is asymmetrisch, dus waarschijnlijk zullen verschillende diktes membraanklepjes nog wat opleveren. Ook een 'potje' en korte spruitstuk is van latere zorg. Wel winst te halen iig!
Carburateur: 21mm Dell'orto 'inschuif.' Met 'open' luchtfilter direct achter carburateur.
Ontsteking: HPI binnenrotor met lichtspoel.
Koppeling: Origineel Yamaha 4-plaats uit 80cc.
Versnellingsbak: Close ratio 5-bak uit ysr of yz50.
Later wil ik echter de koppeling ook nog vervangen door een Derbi koppeling. Hiervan heb ik al foto's gemaakt, deze zal ik er vanmiddag even op zetten mits het lukt. (De koppeling lijkt in ieder geval wel redelijk makkelijk pas te maken!)
@Kenny en RD50mx: Dankje! Alleen deze uitlaat is echt een beetje veel van het goede waarschijnlijk, hij draait het toerental wel, maar lijkt niet zo sterk meer als met de PS-uitlaat. Ik denk dat de RD de laaste helft van de powerband van de DPR-uitlaat net een slagje te veel moeite begint te krijgen met de spoeling.