Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 801 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 35 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 60104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 31-3-2012 19:17 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Hier de foto's van mijn nieuwe project:










(Ik edit ze straks even zodat je ze direct ziet!)

Jah ziet er weer goed uit.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-3-2012 om 19:19 uur.
 
markRD 31-3-2012 19:36 Print reply

Posts: 1181






Zo, en hier nog wat andere foto's en wat gedraaide foto's.


Nu moet ik wat de cilinder betreft eerst de inlaat, spoelpoorten, spoelkanalen en uitlaatpoort naar wens maken. Daarna een aluminium bus er overheen persen om de spoelkanalen weer dicht te maken en ze weer aan te laten sluiten op het Yamaha carter. En daarna moet dat weer in een set Yamaha koelribben persen om het daarna af te werken.

Timingen worden ook bij deze cilinder ong. 195/128. En maximale drukval bovenin de uitlaatpoort en een inlaat waarbij de gassen zo veel mogelijk rechtuit kunnen.

@Kenny, Dankjewel weer!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 31-3-2012 om 19:37 uur.
 
markRD 9-4-2012 10:10 Print reply

Posts: 1181









Update: Ik heb de inlaat en de uitlaatpoort al licht aangepast. Ook de koelribben heb ik een stuk voorgedraaid, maar ik ben nog niet klaar.

Het plan voor nu lijkt dat ik ook een set poortjes onder de achterste spoelpoorten maak (b-poorten) en 2 gaatjes in de zuiger. Hiermee hoop ik door de zuiger via de poortjes eronder wat extra stroming te krijgen in de kanalen van de b-poorten, want deze worden straks iets afgedicht door het Yamaha-carter. Hieronder een foto met een cilinder die dit al heeft.

http://desmond.image....jpg&res=landing

Nu moet ik eerst de ring afmaken en om de binnenste bus persen. Daarna kan ik dat hele setje nog een keer nadraaien en in de cilinder zetten.
 
RR89 9-4-2012 11:42 Print reply

Posts: 327
prachtig!
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
kenny77 9-4-2012 11:55 Print reply

Posts: 29286
Wow dik Mark!
Wordt volgens mij echt een leuke cilinder en het mooiste dan nog, lijkt gewoon standaard yamaha.

Echt super om al die eigenbouw motorische onderdelen te volgen!
Bedankt dat je het wil delen.
 
Mark300 9-4-2012 12:28 Print reply
Posts: 440
Dit is keigaaf om te zien.
Niet zomaar een cilindertje verwisselen, HPI'tje plaatsen en beweren dat je goed kan opvoeren.

Blijf doorgaan, eindigt vast in iets leuks.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
markRD 10-4-2012 16:33 Print reply

Posts: 1181
Dankjewel jongens


Voor deze week is het nu even genoeg geweest. Ik heb de spoelkanalen al redelijk in de ring zitten. De spoelkanalen werk ik nog wat verder uit als de ring gemonteerd is. Ook zit er in de ring nu een uitsparing voor de membraanruimte. De uitsparing voor de uitlaat zit er nog niet in.

Ik heb de cilinder ook nog uitgedraaid, want ik was de dia. 70mm van de bus zelf vergeten erin te draaien. Dat had verder geen gevolg.

Eigenlijk heb ik nu eerst de zuiger nodig om de tuning in de cilinder af te kunnen maken en de spoelpoorten op hoogte te brengen. De b-poorten in de cilinder maak ik toch maar zoals Jan Thiel schrijft op het deraceheldenvanweleer.nl-forum 132 graden en de hoofdpoorten 130 graden. De uitlaat wordt dan ong. 195 graden. Ook maak ik gewoon stug de hele cilinder vol aan spoelkanalen. (Misschien heb ik daar de spoelkanalen niet voor, maar wie niet waagt...) Het slotje laat ik dan over het achterste poortje heen lopen.

Het past ook allemaal maar net in de cilinder! Alle koelribben hangen nu maar slap aan elkaar door de kleine stukjes 'vlees' ertussen en de uitlaatpoort en het membraanruim wat ze bij elkaar houdt.

Ik zal zo ook nog even een schematische tekening van de maten uploaden zodat je kan zien hoe ik hem uitgedraaid heb. (Dat maakt het voor mij ook meteen duidelijk en hebben jullie wellicht advies of aanmerkingen.

So far, so good!










http://img196.images...196/8004/afb0224.jpg
http://img842.images...mg842/53/afb0225.jpg
http://img802.images...802/4373/afb0226.jpg
http://img195.images...95/3876/afb0227m.jpg
http://img88.imagesh...g88/6131/afb0228.jpg
http://img39.imagesh...g39/9830/afb0229.jpg
http://img171.images...171/6029/afb0230.jpg
http://img843.images...g843/428/afb0231.jpg

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 10-4-2012 om 16:36 uur.


De maten van de bus: (Met passing van 0,06 op alle diameters worden de de diameters in de cilinder overal 0,06mm kleiner.)



Dit bericht is gewijzigd door markRD op 10-4-2012 om 17:04 uur.
 
lytseleen 10-4-2012 16:42 Print reply

Posts: 1025
ziet er super uit, deze zal ook wel lekker gaan lopen
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
rubbert 10-4-2012 17:22 Print reply

Posts: 8825
denk je dat je genoeg warmteoverdracht hebt naar je koelvinnen? of ga je hem nog solderen oid?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
markRD 10-4-2012 17:55 Print reply

Posts: 1181
Ik hoop het ja! Ik denk dat het beter is zo dan met de originele koelribben dan van de geforceerde koeling erop en daar rijdt foekema zegt hij betrouwbaar mee rond. (15pk) Ik hoop dat dit dus ook goed is. Lassen zou misschien mooi zijn ja, maar dat kan ik zelf niet.




Dit bericht is gewijzigd door markRD op 11-4-2012 om 19:51 uur.
 
markRD 28-4-2012 15:51 Print reply

Posts: 1181
Hallo,


De Yamaha loopt eindelijk weer en voor nu erg goed!

Ik heb hem even op de straat gereden met de PS-uitlaat, mijn eigenbouw en nu de DPR (de korste en dikste.) En de conclusie is dat mijn eigenbouw veel laagtoeriger is dan die van DPR en PS en hij perongeluk wel eens heel goed te gebruiken zou zijn voor op straat. De PS geeft iets meer koppel en is iets laagtoeriger als de DPR, maar loopt eigenlijk van de 3 het mooist. En de DPR komt laat in, en eindigt laat. Hij komt bij 9500RPM in lagere versnellingen pas te trekken maar loopt dan door tot aan naar schatting iets over 14000RPM. Hieronder een telefoonfilmpje van de rd met een koude uitlaat (DPR).

In de 2de versnelling loopt hij net voorbij de het indicatielampje, na het schakelen naar de 3de versnelling komt de wijzer vd. toerenteller terug ong. 12500RPM.

http://www.youtube.c...amp;feature=youtu.be

Ik heb de cilinder nog 2mm moeten ophogen voor de malossi zuiger en de squish heb ik opnieuw gedraaid naar 0,6mm.

En beter filmpje volgt zeer binnenkort!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 28-4-2012 om 15:53 uur.


Maar misschien het belangrijkste is dat de krukas fantastisch draait tot dusver, de Yamaha heeft nog nooit zo weinig getrild.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 28-4-2012 om 16:00 uur.
 
RD50mx 28-4-2012 18:51 Print reply
Posts: 353
wow, gewoon wow! wat gaat dat ding snel de toeren in , en zo makkelijk ook! it's a beast..
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
markRD 28-4-2012 20:50 Print reply

Posts: 1181
Nieuw filmpje:

http://youtu.be/L6W8DlNl0xo


(DPR-uitlaat)

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 28-4-2012 om 20:52 uur.
 
PieterDT 28-4-2012 21:01 Print reply

Posts: 131
zo dat loopt mooi.
wat voor koppeling heb je in je blok zitten? en houd die het een beetje?
 
kenny77 29-4-2012 2:13 Print reply

Posts: 29286
Klinkt lekker.
 

Dit topic is 60104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 35 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved