Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1006 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 34 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 60107 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 27-2-2012 19:11 Print reply

Posts: 29286
Mooi die uitgebreide informatie!

Wat is er dan met je voorwiel aan de hand?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]



, Ik heb geen voorwiel, dus heb ik een verloopje gemaakt voor een boormachine, zodat ik hem op het vliegwiel kan starten. Maar de carburatie is erg slecht en ik heb hier niet genoeg liggen en niet genoeg kennis van een dell'orto om hem te kunnen afstellen. Echter!
Bovenin lijkt hij het wel te willen doen en lijkt ook redelijk trilvrij! Het geeft wel hoop, dat wel!

(In het laaste bericht van mijn project-topic heb ik de specificaties nog eens op een rijtje gezet voor de liefhebber.) Ik hoop echt volgende week de eerste rondjes te kunnen maken en hem een keertje 'open te trekken!')

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 26-2-2012 om 13:12 uur.


Trouwens kenny: Ik heb gisteren een KX65 koppeling opgemeten en hij lijkt qa montage zo in een dt/rd te passen. Alleen duw je met het ontkoppelen vanaf de andere kant, maar daar is wellicht wat voor te verzinnen. Wel recht vertand en 5 plaats. Ook de afstand van de krukas naar ingaande as was binnen 1 mm hetzelfde. Misschien ga ik deze zomer daar 'ns naar op zoek.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 26-2-2012 om 15:40 uur.


Aha

In ieder geval al mooi dat er een teken van leven in zit!

Grappig dat het zo goed uit komt!
Van de koppelingsdruk plaat, daar weet je vast wel weer iets moois op te verzinnen, dat komt wel goed!

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-2-2012 om 19:13 uur.
 
markRD 27-2-2012 19:55 Print reply

Posts: 1181
Ja, ik vind persoonlijk dat als je een projectpagina aanmaakt en leuke reacties wilt hebben, je ook moet vertellen hoe je het gedaan hebt! (Niet zoals vaak bijvoorbeeld bij andere (k******r) projecten waarbij je nooit antwoord krijgt op een vraag omdat ze denken dat ze het ei van columbus hebben gevonden.)

Het voorwiel heb ik gelijk weg gebracht om een slagje uit te laten richten toen ik toch in de buurt was (VHM in boekel, Haan wheels in Schijndel.) Dat kwam nog van de crash een jaar of 3 geleden.

Iig!, het wiel halen we hopelijk deze week op en dan hoop ik toch maar naar PS tuning te kunnen voor wat afstelwerk. Daarna inrijden en een week erop op de testbank hoop ik!

De koppeling is misschien wel wat voor de toekomst ja! Ook omdat ik nu denk dat deze primaire tandwielen wel eens de speling van het rechter krukaslager af kan trekken en dat die kracht naar recht volledig verloren gaat. Vooral bij een hoger toerental?!/vermogen?!

I'll keep you posted!
 
markRD 3-3-2012 17:20 Print reply

Posts: 1181
Het wiel is gericht en ik ben met de RD naar PS-tuning geweest. Het viel misschien een beetje tegen. Het membraan stond te ver in de cilinder, de kleppen hadden meer lift nodig. Dit hadden we even tijdelijk opgelost en de RD klonk gelijk fitter! En het slotje heb ik verkeerd verplaatst in de zuiger. Via het oude gaatje van het slotje kon er zich druk opbouwen achter de zuigerveer en daarom liep hij erg 'zwaar.' De oplossing is echter vrij simpel: een nieuwe zuiger. Er komt nu een Malossi zuiger in.

Bovenin het toerengebeid leek hij het echter wel te willen doen! Het komt langzamerhand goed! Nog 2 weken dus ong. voordat hij op de testbank kan.
 
kenny77 3-3-2012 19:58 Print reply

Posts: 29286
Mooi dat hij in ieder geval al "klaar" is om ermee te experimenteren.
Ik ben benieuwd wat de testbank zegt!
 
Tobias Verhoef 5-3-2012 14:00 Print reply

Posts: 1832
Ik blijf het zeggen maar echt super knap wat je allemaal doet, ga zo door
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
smefke 5-3-2012 19:21 Print reply
Posts: 507
het heeft me veel tijd gekost om al deze pagina's te lezen, maar het was het waard, wat een geweldig project.
 
markRD 6-3-2012 12:31 Print reply

Posts: 1181
Dankjewel weer jongens! Dat maakt het leuk om deze pagina bij te blijven houden en mijn ervaringen te posten! Het lijkt er ook op dat ik nog lang niet klaar ben met de RD en al helemaal niet met de Yamaha's, dus voorlopig blijf ik hier berichten en foto's/fimpjes posten. Over anderhalve week hoop een testbank filmpje te kunnen maken.
 
markRD 11-3-2012 18:03 Print reply

Posts: 1181
De zuiger was vorige week nog niet binnen! Het project laat dus nog weer even op zich wachten! Ondertussen naast de koppeling heb ik ook een andere uitdaging erbij gekregen. Hieronder wat foto's:

http://img191.images...91/1683/afb01961.jpg
http://img194.images...94/8481/afb01981.jpg
http://img837.images...37/6778/afb01971.jpg

Ik wil in de toekomst een watergekoelde cilinderkop gaan verstoppen in de RD. Dit is echter een langdurig project! Verwacht hier volgende week geen update van. Maar het eerste onderdeeltje heb ik vandaag alvast gemaakt.



Trouwens, ik heb geen reactie gekreven via het kvt dus post hier mijn vraag wat betreft een derbi koppeling nog een keer, misschien kan iemand mij helpen?!

"Hallo (Derbi-liefhebbers),

Kan iemand voor mij wat maten van een derbi koppeling opnemen? Ik zoek een recht vertande versie, het liefst orgineel derbi. Alle info hierover is welkom! Het is wellicht voor een project om in een Yamaha DT/RD te maken.

Ik ben geinteresseerd in de diameter van de versnellingsbakas, de hoeveelheid tanden op de korf en op het primaire tandwiel en de hartafstand van de krukas naar de korf.

Alvast bedankt!

Misschien is een nieuw type rs50 hetzelfde? Alle info is welkom."

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 11-3-2012 om 18:05 uur.
 
kenny77 31-3-2012 10:45 Print reply

Posts: 29286
Mooi idee weer, zo'n watergekoelde cilinderkop.

Nog op de testbank kunnen gaan?
 
markRD 31-3-2012 11:35 Print reply

Posts: 1181
Nog niet jammer genoeg! De zuiger werd in backorder geplaatst en daar wacht ik nog steeds op! Al lijkt hij dinsdag binnen te komen en volgende week vrijdag ga ik de zuiger ophalen.

Ik heb ook een derbi koppeling (5drukveren, recht vertande versie) en een stage 6 vlinderpoort 50cc voor minarelli verticaal gekocht.

Hiermee hoop ik een recht vertande 5plaats koppeling te maken voor de yamaha en een volledig aluminium 50cc cilinder. Ik zal van de cilinder dit weekend wat foto's maken. (De cilinder een beetje zoals foekema op het kreidler forum heeft gedaan.)

http://www.kreidler....rsmalletap2i_125.jpg

Ook die waterkop laat nog even op zich wachten, hiervoor wil ik eigenlijk deze brommer niet gebruiken en zal ik dus een ander blok en frame moeten klaar maken.

Genoeg te doen dus en er zit dus nog wel wat aan te komen, maar een voorlopig testbank resultaat laat nog heel even op zich wachten.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 31-3-2012 om 11:35 uur.
 
kenny77 31-3-2012 11:38 Print reply

Posts: 29286
Ah dat is wel jammer dat je daar zo lang op moet wachten.
Maargoed het komt zich natuurlijk ook niet op een week eerder of later.

Aha, dus ga je de stage cilinder afdraaien en in een yamaha cilinder persen?
Mooie ideeën weer, ook van de koppeling.
Ik ben weer eens benieuwd, worden vast weer mooi kunst stukjes.
 
JB1 31-3-2012 11:39 Print reply

Posts: 14881
Heb je een eigen draaibank/freesbank oid?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
markRD 31-3-2012 11:44 Print reply

Posts: 1181
Ja, de verticaal cilinder past qa tapeinden al precies op het Yamaha carter, alleen zijn de spoelkanalen wat te groot en de inlaat veels te klein. Ik wil dus de cilinder buitenlang afdraaien tot ong. rond 78mm, daaromheen een aluminum bus persen om dat spoelkanalen naar de buitenkant weer 'dicht' te maken. En daarna de yamaha koelribben er omheen plaatsen.

De bovenkant van de stage 6 cilinder draai ik wel wat smaller. Ong rond 50mm. Op kreidlerforum zie je het ook welleens zo gedaan worden door bijv. creanotive.

Een beetje dit idee, maar dan niet te ingewikkeld.

http://www.kreidler....uper-Breitwand-1.jpg

Ik hoop het Maar alles lijkt vanaf het begin al redelijk te passen, dus nu maar hopen dat het lukt.


@JB1: wij hebben hier inderdaad een eigen draaibankje staan ja. Een kleintje waar vroeger mee geleerd werd op de technische school. Misschien dat ik over een jaartje oid zelf een freesbankje erbij koop, want sommige dingen kan ik niet uitwerken.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 31-3-2012 om 11:46 uur.
 
kenny77 31-3-2012 11:49 Print reply

Posts: 29286
Dit gaat je vast lukken, gezien wat je al eerder hebt gemaakt!
Echt weer top dit!
 
markRD 31-3-2012 19:15 Print reply

Posts: 1181

Dit topic is 60107 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 34 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved