Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 761 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 31 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 60158 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lytseleen 29-10-2011 20:08 Print reply

Posts: 1025
ziet er weer super uit
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
markRD 19-11-2011 14:21 Print reply

Posts: 1181
De krukashelften liggen alweer een tijdje bij Bodycote in Diemen en dinsdag zijn ze klaar een haal ik ze op. Ik heb de draad en het big end gat laten isoleren van het nitreren. (Diepte = 0,4-0,7mm.) De helften gaan dan met een beetje mazzel gelijk die vrijdag naar Veldt Racing Parts in Ophemert waar ze in elkaar geperst worden voor het slijpen.

Kosten nitreren viel mee. 65 euro plus 8 euro voor het isoleren.
(ex btw.)

Ook de malossi drijfstangset is iets minder duur als dat ik dacht. Ong. 80 euro.

De bouten en moeren voor het carter heb ik ook op maar gemaakt en zijn uiteraard allemaal van rvs. De ophoogplaat een de onderkant van de cilinder zijn nu ook bijna af, dus ik ga de uitlaat dit weekend afmaken met een verwisselbaar busje voor de stingerpijp en dan is het wachten op de krukas tot ik alles kan monteren.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 19-11-2011 om 14:24 uur.

En dankjewel jongens weer voor de leuke reacties! I'll keep you posted.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 19-11-2011 om 14:25 uur.
 
markRD 22-11-2011 21:07 Print reply

Posts: 1181
Wat nieuwe foto's in the gallery die ik heb genomen voor een werkstuk. Ik heb vandaag de krukassen opgehaalt van bodycote en het kostte 85 euro. Ze zijn nu genitreerd 0.4-0,7mm diep en de geteste hardheid is 766HV. Nu worden de big end gaten op maat gehoond en daarna wordt de krukas op maat geslepen. Er komt een eind in zicht.

http://img171.images.../8940/dscf0014zc.jpg
http://img689.images.../9905/dscf0018mb.jpg
http://img225.images...5/8988/dscf0019l.jpg
http://img189.images.../5969/dscf0023yp.jpg
http://img705.images...5/3845/dscf0026q.jpg
http://img854.images.../7811/dscf0032qi.jpg
http://img600.images...0/3081/dscf0036u.jpg
http://img210.images.../7554/dscf0040qh.jpg
http://img836.images...6/5792/dscf0048n.jpg
http://img42.imagesh...42/9204/afb01781.jpg
http://img818.images...818/729/afb01791.jpg

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 22-11-2011 om 21:17 uur.
 
BenjaminDG 22-11-2011 21:08 Print reply

Posts: 4605
Graag tussen [img] en [/img] zetten aub
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 22-11-2011 21:12 Print reply

Posts: 14999













Tof
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
markRD 22-11-2011 21:16 Print reply

Posts: 1181
Ik haal mijn [img]-tjes nu wel weg, anders is de pagina zo lang

Ziezo.

De foto's staan uiteraard ook in de gallery.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 22-11-2011 om 21:19 uur.
 
kenny77 22-11-2011 22:12 Print reply

Posts: 29286
Ziet er zoals gewoonlijk weer goed uit.
 
Derbi-Olaf 22-11-2011 22:23 Print reply

Posts: 14999
die plaat in vorm van de koelribben, waar is die voor?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
markRD 23-11-2011 8:18 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
die plaat in vorm van de koelribben, waar is die voor?


Het is een koelrib, de binnenkop heb ik iets langer gehouden zoodat ik straks met een krimppassing daar een koelrib overeen kan schuiven. Ook de onderste vulplaat werkt gedeeltelijk als een koelrib. Ook vandaar het grote contactoppervlak achterop de cilinder.
 
Gerard1793 23-11-2011 12:02 Print reply

Posts: 4006
Ziet er goed uit!
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Marcooow 23-11-2011 15:07 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]


Het is een koelrib, de binnenkop heb ik iets langer gehouden zoodat ik straks met een krimppassing daar een koelrib overeen kan schuiven. Ook de onderste vulplaat werkt gedeeltelijk als een koelrib. Ook vandaar het grote contactoppervlak achterop de cilinder.


misschien domme vraag maar waarom zou je dat doen?
 
faster than a bullet!
Derbi-Olaf 23-11-2011 15:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


misschien domme vraag maar waarom zou je dat doen?

hoe kouder je het blok weet te houden hoe meer vermogen...

En ik kan me van kenny herinneren dat die blokjes graag heet worden...

hij reed met 93 laagtoerige CC's... en ik met 125 hoogtoerige cc's en die van mij bleef een stuk kouder!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Marcooow 23-11-2011 15:10 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

hoe kouder je het blok weet te houden hoe meer vermogen...

En ik kan me van kenny herinneren dat die blokjes graag heet worden...

hij reed met 93 laagtoerige CC's... en ik met 125 hoogtoerige cc's en die van mij bleef een stuk kouder!


oke
 
faster than a bullet!
markRD 9-12-2011 17:36 Print reply

Posts: 1181
Vandaag een flinke misser gemaakt. Ik had twee am6 85mm drijfstangsetjes besteld bij VRP. Ik dacht dat deze een pen zouden hebben van 18mm en het lager van 13,5mm breed zoals het derbi drijfstangsetje van 90mm. De bigend-pen blijkt 16mm en het lager met shimringen blijkt 13mm. Er moeten dus busjes in de krukas komen en wellicht wat shimringen tussen de krukaslagers en de krukas. Ik heb ook een luchtfiltertje gekocht en een setje nep-magura's, maar ik baal als een stukker van de krukas. Eerst nu even het plan wat wijzigen en dan hoop ik toch naar VHM voor de laatste stap.
 
kenny77 9-12-2011 18:03 Print reply

Posts: 29286
balen.
Is er geen 85mm drijfstang te verkrijgen met een 18mm bigend pen?
(scooter wereld mischien??)
 

Dit topic is 60158 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 31 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved