Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 888 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 29 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 60179 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 9-10-2011 19:18 Print reply

Posts: 29286
Hier de 2 van mij:



(De diamters zijn buitenmaten)

Er is een dikkere en iets langere bij, die had ik op mijn rd gezet.
toerental had ik niet echt goed kunnen bekijken aangezien mijn ontsteking rond de 10~11 toeren er mee op hielt.
En dat was het punt waar hij net echt goed begon los te komen.
zat op een 63cc polini met 195/130 timingen, verbrede uitlaatpoort en grotere inlaatpoort.
26m carb, honda membraan, 5 bakje.

Een kortere heb ik op mijn nsr50cc blokje gehad.
Helaas had ik geen toerenteller erop, maar liep wel best goed!
In de 50cc klasse had ik het snelste blokje. (er waren ook nog een paar sobw kreidlers)

setup 50cc cilinder'tje wat aangepast, 26mm carb, cr80 membraan, hpi, cr80 bak



timingen weet ik niet meer echt, maar waren niet al te hoog.

Interessant de versnellingsbak verhoudingen van de close bak!
Van de dt80 5 bak en 4 bak wist ik inderdaad, maar naar de verhoudingen van de close bak was ik nog naar op zoek!
 
markRD 9-10-2011 19:49 Print reply

Posts: 1181
Super kenny! Dankjewel, als ik de resultaten binnen heb. (Dat zal ong. Februari zijn.) Dan post ik ze ook gelijk hier.

Als je nog wat data nodig hebt voor een yamaha hoor ik dat graag.

Nu moet ik eerst weer door met de krukassen.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-10-2011 om 19:55 uur.
 
kenny77 9-10-2011 21:41 Print reply

Posts: 29286
Ik ben benieuwd hoe het blok presteert!
Als ik nog wat nodig heb dan geef ik wel een gil.
 
Derbi-Olaf 9-10-2011 21:46 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Super kenny! Dankjewel, als ik de resultaten binnen heb. (Dat zal ong. Februari zijn.) Dan post ik ze ook gelijk hier.

Als je nog wat data nodig hebt voor een yamaha hoor ik dat graag.

Nu moet ik eerst weer door met de krukassen.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-10-2011 om 19:55 uur.

ben er heel erg benieuwd naar! zou namelijk ook interesant zijn om voor MT8 blokken een 54mm slag kruk te maken, dat maakt de cilinderkeuze wat makkelijker :P maarja, keep us posted!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
lytseleen 10-10-2011 11:04 Print reply

Posts: 1025
@ markRD: jij heb de tailpipe diameter niet echt aan de veilige kant gehouden ofwel?
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Meathausen 10-10-2011 12:43 Print reply

Posts: 726
Ik vind hem zo supervet he!

Waar heb je het zadel / kapwerk eigenlijk vandaan?
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
markRD 11-10-2011 16:20 Print reply

Posts: 1181
@Derbi-Olaf, doe ik zeker. Ik vind dat als je een projectpagina hebt je ook moet vertellen hoe je het doet. Ik hou jullie op de hoogte.

@Lytseleen, voor het afmaken van de havo moet ik een profielwerkstuk maken. Mijn onderwerp is expansie uitlaten. Deze uitlaat kwam eruit en dan moet ik me daar voorlopig aan houden. Ik geloof eerlijk gezegt ook niet dat dit gaat werken, maar ik moet eerst de resulaten meten.

@Meathausen, Dankje, het kontje komt van een duitse site. Het is een glasvezel replicakontje van een norton met wat aanpassingen. Het voorspatbord is een derbi gpr spatbord met wat aanpassingen. En de hugger is een voorspatbord van een CBX550 oid. Een oude zware honda met comstar wielen iig.

@Kenny, de volgende uitlaat zal erg in de richting komen van je 2de uitlaat hier. Ik heb ik er ook weer zin in.
 
kenny77 11-10-2011 17:01 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
@Kenny, de volgende uitlaat zal erg in de richting komen van je 2de uitlaat hier. Ik heb ik er ook weer zin in.


Top!

11mm voor de tailpipe is inderdaad wat aan de krappe kant, zou ermee uit kijken dat de zuiger niet te heet wordt.
Zou jammer zijn als je door het testen je zuiger kapot gaat.
 
lytseleen 11-10-2011 18:57 Print reply

Posts: 1025
dan moet je de temperatuur van de uitlaatbocht wel goed in de gaten houden, door middel van een temperatuur sensor. trouwens had ik nog niet gezegd maar je hebt een super vette brommer
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
markRD 21-10-2011 19:33 Print reply

Posts: 1181
Een nieuwe update:

De krukassen zijn afgewerkt voor zover. Er staan nog kleine toeslagen op: de buitendia. van de wangen, de zijkant van de wangen, de dia. van de kruktappen en het bigendgat. Ze gaan nu eerst terug naar bodycote. Maar voor nu ben ik blij dat mijn aandeel erop zit! Het is gelukt (Tot dusver)












http://img16.imagesh...16/4745/afb01551.jpg
http://img23.imagesh...23/7721/afb01561.jpg
http://img703.images...03/4377/afb01571.jpg
http://img508.images...08/8199/afb01581.jpg
http://img830.images...30/2065/afb01591.jpg


Het poedercoaten van de carterdeksels en wat andere onderdelen is ook klaar, maar ik stond vanmiddag voor een gesloten deur toen ik het op wilde halen.


(Excuus voor de slechte kwaliteit foto's) Het draaien ging trouwens super, ik was even bang voor de geharde krukas, maar de hardmetalen gereedschappen gaven geen krimp. (45Hrc 34CrNiMo6)

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 21-10-2011 om 19:36 uur.
 
kenny77 21-10-2011 19:37 Print reply

Posts: 29286
Super weer!
 
markRD 21-10-2011 19:44 Print reply

Posts: 1181
Dankje, ik ben er zelf ook echt blij, ookal zijn ze nog niet af.

Morgen eerst de vulplaat maken onder de cilinder. Nog een uitdaging van 6mm dik.
 
lytseleen 21-10-2011 19:58 Print reply

Posts: 1025
die krukassen zien er super uit, haha vulplaat maken is toch niet zown kunst (watersnijder)
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Derbi-Olaf 21-10-2011 20:19 Print reply

Posts: 14999
Netjes , echt netjes !

Mag ik je vragen naar het totale kostenplaatje ongeveer van de krukas. Uiteraard heb je het draaien enzo zelf kunnen doen dus dat zal er niet bijzittene ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
markRD 21-10-2011 20:52 Print reply

Posts: 1181
@lytseleen: Dat zou handig zijn ja! Maar het moet ook nog overlopen van smal naar breed in bijv. de spoelkanalen... kan dat ook met z'n snijder?

@Derbi-Olaf: Jah, das een pijnlijke vraag. Het lijstje nu ong:

Draaien frezen plus matriaal: Gratis
Spanningsvrij gloeien plus harden: 110
Nitreren: Gokje. 75 (binnenkort het daadwerkelijke bedrag.)
Honen: Gokje. 40 (I'll keep you posted.)
Drijfstangsetje: 120 per stuk.
Slijpen: Gokje. 100 euro per 2?
Balanceren VHM: 330 ex btw. per stuk

Dus per 2 stuks: 1375 euro als ik 20% btw reken op het werk van VHM.

En dan heb ik uiteraard nog geen zekerheid of het goed werkt, want voor mij is het ook maar een leerproces. En misschien kan ik nog wat korting krijgen, maar dat is ook maar afwachten. Voorlopig rond ik één krukas helemaal af. En ik denk dat het de harde variant wordt.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 21-10-2011 om 20:58 uur.
 

Dit topic is 60179 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 29 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved